۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱

واکنش لاجوردي به اظهارات مجيدانصاري

دکتر سيد حسين لاجوردي فرزند شهيد لاجوردي با ارسال جوابيه اي نسبت به اظهارات چندي قبل حجت الاسلام مجيد انصاري واکنش نشان داد.
کد خبر : ۲۵۴۱۵

به گزارش سياست نامه، چند روز گذشته بود که مجيد انصاري مدعي شد مرحوم لاجوردي با دستور امام برکنار شد که اين موضوع واکنشهايي را ميان دوستان و نزديکان اين شهيد بزرگوار از جمله وزير دادگستري و ديگر فرزند شهيد،سيد احسان لاجوردي در پي داشت.

دکتر حسين لاجوردي در بخشي از جوابيه خود آورده است:شهید بزرگواری که در مبارزه با نفاق علمدار بوده و اکنون که حدود سیزده سال از شهادت ایشان می گذرد و دستشان به ظاهر از دنیا کوتاه است مورد افترا و توهین قرار میگیرد.آیا این خود مظهر بی اخلاقی نیست؟

وي مي افزايد:امام در نامه ای که در دفاع از سید احمد آقا نوشته اند آقای لاجوردی را به عنوان میزانی برای درستی و مظلومیت احمد آقا عنوان داشته اند.

فرزند شهيد لاجوردي با اشاره به خاطره اي مي گويد:وقتی شورای عالی قضایی آقای رازینی را به عنوان جایگزین آقای لاجوردی معرفی می نماید آقای رازینی به مرحوم لاجوردی می گوید که امام به من گفته اند در مشهد بمان و به تهران نیا و به شما هم گفته اند که استعفا ندهید ژس کار شورا در هر دو مورد خلاف نظر امام بود.

وي مي افزايد:ایشان اشاره می کند که چهار پنجم زندانیان گروهکی توسط من (انصاری) آزاد شده اند.لازم است یک بار دیگر سخنرانی امام را در آن ایام را گوش دهند که فرمود این آزادیها خلاف اسلام است.اقای انصاری! آن چهارپنجم گروهکی که شما آزاد کردید بسیاریشان جذب سازمان شدند و در عملیات های مختلف بر ضد رزمندگان اسلام شرکت کردند و هزاران نفر از جوانان ما را به شهادت رساندند.

دکتر لاجوردي در بخش ديگري از نامه خود آورده است:عجیب است که آقای انصاری لحن بسیار مودبانه تری را نسبت به اپوزیسیون دارند تا شهید لاجوردی و از نسبت خلاف دادن به امام هم هیچ ابایی ندارند.علت برکناری مرحوم لاجوردی امام نبود بلکه گزارشهای خلافی بود که از طرف باند مهدی هاشمی به آقای منتظری ارائه می شد و همچنین فشارهایی بود که از طرف شورای عالی قضایی وارد می آمد.

فرزند شهيد لاجوردي به ماجراي ديدار شهيد لاجوردي با حضرت امام اشاره کرده و مي گويد:عده ای از دوستان شما در دفتر امام(ره) حتی اجازه ملاقات با امام را به آقای لاجوردی نمیدادند تا اینکه از طریق یکی از وزرا در خواست دیدار به امام منتقل می شود و ايشان دستور فرمودند همان روز آقای لاجوردی به دیدارشان بروند.در همان دیدار بود که امام به اقای لاجوردی گفتند شما در مسئولیت خود باقی بمانید اما با شورای عالی قضایی هم همکاری کنید.

در ادامه اين نامه آمده است:به خاطر گزارشات آقای انصاری بارها هیئتهای مختلفی از زندان بازدید داشته اند و از جمله آن چندبار هیئت هایی از طرف امام و مجلس ماموریت یافتند تا این ادعاها را بررسی کنند و گزارشی تهیه کنند که یکی از این هیئتها را آقای انصاری نام برده اند که شامل آقایان دعایی،هادی نجف آبادی،سید هادی خامنه ای بود که گزارش بازدیدشان را به امام دادند و آقای انصاری هم اشاره می کند که گزارشها منتج به نتیجه نشد و بعد می گوید چون گزارشها نتیجه نداد شورای عالی قضایی به بنده ماموریت داد که از زندانها گزارش تهیه کنم و من هم آماده کردم و به مسئولان وقت گزارش دادم. به راستی اگر گزارشات این مقدار منفی بود چرا امام هیج اقدامی نکردند و از عزل مرحوم لاجوردی هم ابراز ناراحتی کردند؟

حسين لاجوردي با ابراز گلايه از سايت جماران آورده است:جالب اینجاست که سایت جماران نیز سوالاتی را مطرح می کند که با امام تضاد دارد و بیشتر در جهت منافع نهضت آزادی است.
در بخش پاياني جوابيه ذکر شده است:جناب انصاری از دروغگویی در سطح جامعه گله مند هستند اما چگونه است که خود دروغ می گویند و نظریات خود را به امام منتسب می کنند؟

نظرات بینندگان
ئشت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۰
۰
۰
ای تازه گل مناز به گلزار حسن خویش
ناز این همه به چهره ی گلهای ناز نیست
سوزم چو لاله در دل صحرای زندگی
نازم به بخت ژاله که عمرش دراز نیست