۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

ماجرای رقص مختلط با عنوان تئاتر در اهر

اجرای تئاتر کوتاه یکی از گروه‌های نمایشی شرکت کننده در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، در یکی از پارک‌های شهرستان اهر به رقص مختلط تبدیل شد.
کد خبر : ۲۵۴۲۵۵
صراط: گروه نمایشی ارومیه با حضور در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و اجرای نمایش در یکی از پارک‌های اهر با بهانه تئاتر اقدام به رقص مختلط کردند.

طبق گفته مسئولان این گروه با نخستین اجرای نمایش مبتذل و تحت الشاء قرار دادن ارزش های دین اسلام بایستی از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر اخراج میشد ولی متاسفانه با دومین اجرای نمایش این جشنواره را به حاشیه کشاند.

این موضوع پیش از این نیز اتفاق افتاده بود و با برخورد مسئولان روبه‌رو شد ولی با اجرای مجدد این ابتذال فرهنگی سبب واکنش های تندی از سوی خانواده های شهداء، ایثارگران و مسئولان شده است.

مردم غیور و دین دار شهرستان اهر با بدست گرفتن پلاکارت های متعدد خواستار رسیدگی قضایی به این موضوع ضد دینی و ضد ارزشی شدند.
به گفته مسئولان این رقص مختلط در ملاء عام نخستین بار است که بعد از انقلاب رخ داده و همچنین در ادامه واکنش ها جمع کثیری از مردم رسیدگی و برخورد با این حرمت کشنان را خواستار شدند.

به گزارش تسنیم، در این تحصن که در مسجد صاحب الامر (عج) برگزار شد، حاضران با امضای طوماری، خطاب به استاندار آذربایجان شرقی خواستار برخورد با این موضوع شدند.

آیت الله جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر در جمع خبرنگاران، به رقص مختلط در یکی از پارک‌های شهرستان اهر اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ما تاکنون از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی حمایت کرده اند و در تمامی صحنه های انقلاب حضور داشتند.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه مردم تا آخر از ارزش‌های انقلاب حفاظت و پاسداری خواهند کرد، افزود: امام راحل فرموده‌اند که اگر برنامه‌ای برخلاف ارزش‌های دینی و فرهنگی بود، اول بسوی مسئولان بروید که اگر پاسخ دریافت نکردید بصورت خودجوش با حرکت‌های ضد فرهنگی مقابله کنید.

حاجی زاده با بیان اینکه هیچکس با برگزاری برنامه هنری مخالف نیست، تصریح کرد: رهبر انقلاب با اشاره به اینکه منطقه ارسباران منطقه شجاعت و غیرت است، انجام حرکت‌های ضد فرهنگی و ضد اخلاقی برای اولین بار در شهرستان اهر قابل چشم پوشی نیست.

وی همچنین به رعایت موازین دین اسلام در برنامه‌های فرهنگی نیز تاکید کرد و گفت: در برگزاری برنامه‌های فرهنگی بایستی موازین دینی رعایت شود، چرا که هنوز کفن شهدای ما خشک نشده و رقص مختلط دختران و پسران نامحرم دور از شان ملت ایران است.

امام جمعه اهر در با تاکید براینکه حرکت‌های ضد ارزشی در قالب هنر تئاتر برخلاف خواسته‌های مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: قبل از اجرای نمایش‌های تئاتر، نمایش‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد که بعداً برخلاف موازین دین اسلام نباشد.

حجت الاسلام رستم ممی‌زاده، مسئول نمایندگی ولایت فقیه در سپاه ناحیه اهر نیز گفت: رقص مختلط در یکی از پارک‌های شهرستان اهر حرکت ضد دین و ضد فرهنگ ایرانی بوده است.

وی با بیان اینکه رقص مختلط در قالب جشنواره تئاتر کوتاه بر خلاف دین اسلام و شرع بوده است، اظهار داشت: تاکنون هیچگونه مجوزی در خصوص رقص زنان در ملاء عام با عنوان برنامه فرهنگی صادر نشده و متاسفانه این حرکت ناشایست با مجوز مسئولان و تشویق کردن آنها صورت گرفته است.

حجت الاسلام ممی زاده با اشاره به اینکه این گروه نمایشی به دلیل تخلفات از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اخراج شده است، تصریح کرد: این حرمت شکنی و هنجار شکنی که برای اولین بار در قالب تئاتر در اهر صورت گرفته و برخی از مسئولان این حرمت شکنی را جزو برنامه فرهنگی می دانند.

وی با بیان اینکه گروه نمایشی حرمت شکن اقرار کرده‌اند می‌خواهند چهره فرهنگی شهرستان اهر را تغییر دهند، گفت: آیا شهرستان اهر مشکل فرهنگی دارد که آنها می‌خواهند این موضوع را حل کنند.

ماجرای  رقص مختلط با عنوان تئاتر در اهر

ماجرای  رقص مختلط با عنوان تئاتر در اهر
منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز