۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
دولت جزیره ای در دریای نهادهای اصولگراست

شکوری‌راد: اتحاد ملت نام مستعار هیچ حزبی نیست

یک عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه حزب اتحاد ملت ایران اسم مستعار هیچ حزبی نیست، گفت: البته اتحاد از تجربیات همه احزاب گذشته برای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۴۳۵۰
صراط: یک عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه حزب اتحاد ملت ایران اسم مستعار هیچ حزبی نیست، گفت: البته اتحاد از تجربیات همه احزاب گذشته برای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهد کرد.

علی شکوری‌راد عضو حزب اتحاد ملت در نخستین کنگره این حزب که صبح امروز (پنجشنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: شکل‌گیری حزبی فراگیر با افقی روشن و برنامه ای دیرپا امکان پذیر نبود مگر با همت و تلاش وافر صدها انسان فرهیخته، دلسوز و با تجربه در سراسر کشور که توانستند با تشکیل پایه های این حزب در سرتاسر کشور حزبی دیگر در تراز اصلاحات را بنا نهند.

وی ادامه داد: افرادی که امروز به عنوان اعضای کنگره در این نشست شرکت دارند نماینده همه عزیزانی هستند که در سرتاسر کشور بی ادعا و گمنام آرمان های بزرگ یعنی آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی و اهداف اساسی اصلاحات یعنی تقویت جامعه مدنی، توسعه سیاسی و دفاع از حقوق اساسی ملت را سرلوحه اهداف خود قرار دادند. این تلاش باعث تقویت بنای اصلاحات و انسجام و توفیق بیشتر همه اصلاح طلبان خواهد شد.

شکوری راد در ادامه به دولت محمود احمدی‌نژاد اشاره و خاطرنشان کرد: 8 سالی که در دولت نهم و دهم بر این ملت گذشت حدیثی کوچک نیست که در این فرصت کوتاه بتوان به آن پرداخت. حاصل این دوران در تاریخ ملت ایران به شیرینی ثبت نخواهد شد و مسببان این دوران سخت و طاقت فرسا در تاریخ کامیابی های این مرز و بوم جایگاه مناسبی نخواهند داشت. بی تدبیری،‌ عوام فریبی، قانون‌گریزی، ویژه خواری، هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی کشور حاصل دوران تسلط کسانی بود که ادعا می کردند می خواهند شعارهای انقلاب را زنده کنند اما بیشترین جفا را بر انقلاب روا داشتند.

وی همچنین گفت: اوج این مشکلات پس از حوادث تلخ سال 88 بود. تا آنجا که توانست در همه جا و در هر زمینه ای دوستداران واقعی انقلاب ،‌نظام و نخبگان و کارآمدان را حذف کرد. وحدت ملی را به انشقاق و جدایی سوق داد. کارآیی و کارآمدی نظام اجرایی و سیاسی را کاهش داد که حاصل همه اینها سخت شدن زندگی بر مردم و تحمیل فشارهای بی سابقه در تاریخ این کشور بر این ملت شد. خوشبختانه ظرفیت‌های بزرگی که در این کشور و در میان طبقات مختلف اجتماعی نهفته است بار دیگر معجزه آفرید و با تدبیر و دور اندیشی مقام معظم رهبری و با درایت و فداکاری و از خودگذشتگی همه جریان های اصلاح طلب خرداد 92 چون ستاره ای در تاریکی شب درخشید و بار دیگر امید به این سرزمین بازگشت.

شکوری راد تصریح کرد: حاصل این فرایند کم سابقه نجات کشور از ورطه سقوط بود. دولت جدید با شعارهای اعتدال گرایانه و اصلاح طلبانه و با تعهد به اجرای وعده‌های خود، مردم و به ویژه سیاسیون را به این نتیجه رساند که می‌توان و باید به صندوق‌های رای اعتماد کرد و مسیر دموکراسی را از این راه پیمود. همه دریافتند که در سایه وحدت و اتحاد بزرگترین مشکلات را می توان از پیش پا برداشت.

وی ادامه داد: حاصل حضور مردم و رای آگاهانه آن‌ها، تغییر فضای سیاسی و اجتماعی کشور و گشوده شدن افق های جدید برای سیاست ورزی، مشارکت، شفافیت و پاسخگویی بود.

وی با ابراز این عقیده که اکنون دولت جدید که همچنان جزیره ای کوچک در دریای نهادهای اصولگراست، گفت: دولت توانسته بر عهد خود بماند و هر چند به دلایل خود نتوانسته به تمام وعده‌ها و تعهدات خود جامه عمل بپوشاند اما همچنان از حمایت همه جانبه اصلاح طلبان برخوردار است و امید می رود در فرصت باقی مانده به سایر وعده های انتخاباتی خود عمل کند. اینک پس از آن سال‌های سخت و بعد از دو سال دولت تدبیر و امید، غالب فعالان سیاسی، کنش‌گران اجتماعی، کارآفرینان، نخبگان و گروه های مرجع جامعه به این نکته بدیهی و مهم رسیده اند که تنها راه برون رفت از بحران های فراگیر اتحاد ملت حول منافع ملی و آرمان های اصیل انقلاب است.

این عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با ضرورت مبارزه با رقابت های کاذب گفت:‌ مرزبندی‌ها رقابت‌ها را منجر به حذف می‌کنند و به سوء استفاده از قدرت و بهره‌گیری از هیجانات اجتماعی و سیاسی برای منافع شخصی یا گروهی در عرصه قدرت و سیاست را دامن می‌زنند. امروز این نوع مرزبندی ها به دو دلیل در کشور ما کاربرد ندارد اول اینکه منافع ملی ما به خطر افتاده است و کشور باید از شرایط فعلی نجات پیدا کند و در این راه چپ و راست اصلاح طلب و اصولگرا نباید به فکر منافع خود باشند و خود را عقل کل تلقی کنند. خرد جمعی، تقویت فضای گفت‌وگو و شفافیت محیط سیاست از امور مهمی است که ملت ما را در انتخاب برنامه ها و اشخاصی که در نظر آن‌ها شایستگی هدایت کشور را دارند یاری خواهند رساند.

وی ادامه داد: دوم اینکه حتی اگر امکان حذف وجود داشته باشد و هیچ عاملی نیز منافع ملی را به خطر نینداخته باشد برای جبران عقب ماندگی های ملی چاره ای جز استفاده از همه ظرفیت های مادی و معنوی کشور وجود ندارد. امروز وقت آن است تا پیام مهم رهبر انقلاب در انتخابات سال 92 عملیاتی شود که حتی کسانی که به نظام جمهوری اسلامی ایران هم علاقه و دلبستگی ندارند به خاطر کشور خود رای بدهند. امروز این انتظار وجود دارد تا فضایی ایجاد شود که همه این افراد که به فرموده رهبر انقلاب اعتماد کردند و وارد این عرصه شدند نتیجه انتخاب خود را ببیند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: اصلاح طلبی از دید ما چیزی جز تلاش برای پیاده کردن همه اصول قانون اساسی و جز به رسمیت شناختن جایگاه قانونی همه نهادهای کشور نیست و چیزی نیست جز رابطه منطقی بین اختیارات و پاسخگویی و در نهایت چیزی نیست جز تعیین سرنوشت به دست خود مردم و چرخش قدرت بر اساس صندوق های رای.

به گفته وی، هدف اصلاح طلبی از دید ما این است که این کشور و این مردم بتوانند در رفاه و آسایش زندگی کنند. فرزندان این کشور از امکانات کافی و فراوان برای تحصیل ،‌کار ، ازدواج و اوقات فراغت برخوردار باشند. پا به سن گذاشتگان ما آرامش کافی برای آینده خود داشته باشند. زنان و دختران ما رنج تبعیض حس نکنند و از نگاه بسته تنگ نظران در امان باشند. اقوام مختلف و صاحبان منصب و نگرشهای متفاوت حس دلبستگی به این کار را داشته باشند و احساس نکنند که بین آن‌ها تفاوتی وجود دارد.

وی همچنین گفت:‌ به رسمیت شناختن حقوق شهروندی در قانون اساسی اصلاح طلبان را از سایر نحله های سیاسی متفاوت کرده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط مستعار حزب
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز