۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸

فتح‌الله‌زاده: كي‌روش تحت‌تاثيره!

وي در مورد اينكه مذاكره با فرشيد طالبي ادامه دارد يا خير، به فارس گفت: تا دو سه روز ديگر تكليف او مشخص مي‌شود.
کد خبر : ۲۵۴۳۶

سرپرست باشگاه استقلال با انتقاد از ليست جديد تيم ملي گفت: احساس مي‌كنم روي كارلوس كي‌روش تاثيرگذاري شده است.

علي فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با فارس در خصوص شرايط استقلال و ليست جديد تيم ملي صحبت‌هاي زير را مطرح كرد.

* اگر هوار نشد، سه گزينه ديگر داريم
فتح‌الله‌زاده درباره اينكه سرانجام استقلال با هوار ملا محمد تمديد مي‌كند يا خير، به فارس گفت: امروز و فردا تكليف‌مان را با هوار ملا محمد روشن مي‌كنيم. به او پيشنهادي داده‌ايم كه مناسب است و بيشتر از آن هم نمي‌توانيم بدهيم. اگر با او به نتيجه نرسيم سه گزينه ديگر در اين پست مدنظرمان است كه قطعا جايگزين هوار مي‌كنيم.

* وليد علي به استقلال نزديك است
وي گفت: دو بازيكن آفريقايي، يك بازيكن برزيلي به نام "دده " و وليد علي از كويت، براي جايگزيني هوار ملامحمد مدنظرمان است كه در بين آنها مذاكراتمان با وليد علي مثبت پيش رفته است.

سرپرست باشگاه استقلال درباره اينكه گفته مي‌شود قيمت وليد علي بالا است گفت: همه چيز با مذاكره حل مي‌شود و ما مي‌توانيم اين بازيكن را جذب كنيم.

فتح‌الله‌زاده درباره اينكه تصميم دارند بازيكني از دورتموند را به خدمت بگيرند، گفت: يك مدافع آلماني و يك مدافع برزيلي مدنظرمان است. در شرايط فعلي تمام تلاش باشگاه اين است كه ابتدا قرارداد آندرانيك تيموريان ثبت شود تا اسكلت تيم شكل بگيرد. امروز قرارداد مهدي رحمتي ثبت و خيالمان از بابت دروازه راحت مي‌شود. با آندرانيك تيموريان نيز امروز يا فردا ثبت مي‌كنيم.

* شرايط انصاري‌فرد را بررسي مي‌كنيم
سرپرست باشگاه استقلال درباره اينكه كريم انصاري‌فرد بايد در يك تيم نظامي بازي كند، به فارس گفت: شرايط او را بررسي مي‌كنيم. من تا زماني كه با بازيكني به توافق نرسم نمي‌گويم تمام شده است. در مورد انصاري‌فرد هم مي‌گويم كه با او در حال مذاكره هستيم. قرار است پورحيدري با او صحبت كند. اگر نتوانيم انصاري‌فرد را جذب كنيم مهاجم خارجي مي‌گيريم.

* مدافع خارجي جذب نمي‌كنيم
فتح‌الله‌زاده در پاسخ به اين سؤال كه براي خط دفاع چه تصميمي گرفته‌اند، گفت: روي جذب مدافع خارجي كار نمي‌كنيم چون پژمان منتظري و حنيف عمران‌زاده را در اين پست داريم. اگر قرار باشد بازيكن قوي‌تر از اين دو بياوريم، مجبوريم يكي از آنها را روي نيمكت بنشانيم. بنابراين دنبال بازيكني هستيم كه اگر از اين دو هم قوي‌تر نبودند مشكلي برايمان پيش نيايد.

* تكليف طالبي تا دو سه روز ديگر مشخص مي‌شود
وي در مورد اينكه مذاكره با فرشيد طالبي ادامه دارد يا خير، به فارس گفت: تا دو سه روز ديگر تكليف او مشخص مي‌شود.

فتح‌الله‌زاده درباره اينكه آيا مذاكره استقلال با اين بازيكن اخلاقي است يا خير، تصريح كرد: بايد ببينيم تعريف از كار اخلاقي چيست. ما از باشگاه ذوب‌آهن خواسته‌ايم اگر با اين بازيكن قراردادي دارند آن را روي سايت خود بگذارند. استقلال كجاي اين داستان مقصر است؟ اگر بازيكني قرارداد داشته باشد امكان ندارد سراغش برويم.

وي در مورد اينكه با وجود اين ادعا از سوي باشگاه استقلال چند روز قبل با هادي شكوري كه با شاهين بوشهر قرارداد دارد وارد مذاكره شدند، گفت: ما سراغ شكوري نرفتيم. او فقط به باشگاه استقلال آمد تا در مورد مطالباتش با نظري جويباري صحبت كند. من كه نمي‌توانم جوابگوي شايعاتي باشم كه منتشر شده است. بازيكني كه قرارداد دارد سراغش نمي‌رويم.

* مظلومي تشخيص داده به مجيدي مرخصي بدهد
فتح‌الله‌زاده در مورد اينكه گفته مي‌شود فرهاد مجيدي در تهران ديده شده، عنوان كرد: او براي رسيدگي به كارهاي شخصي‌اش به امارات رفته و تهران نيست. اگر تهران باشد در تمرينات استقلال شركت مي‌كند.

سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به اين انتقاد كه چرا بايد در شرايطي كه آبي‌پوشان در فصل بدنسازي هستند، به كاپيتان تيم براي رسيدگي به امور شخصي مرخصي داده شود به خبرنگار فارس گفت: فرهاد مجيدي با تصميم مظلومي مرخصي گرفته و حتما سرمربي تيم كار او را آنقدر ضروري ديده كه به مجيدي مرخصي بدهد. اين سؤال را بايد از مظلومي بپرسيد و من نمي‌توانم جوابگوي همه سؤالات شما باشم.

وي درباره اينكه گفته مي‌شود مجتبي جباري دو روز قبل به دليل نگرفتن پول قهر كرده، گفت: من كه چنين چيزي را نشنيده‌ام. اينقدر سرگرم پيدا كردن پول براي اين باشگاه هستم كه از اين خبرهاي قهر بي‌اطلاعم.

* متاسفانه هنوز وزارت ورزش به استقلال پولي نداده است
فتح‌الله‌زاده در پاسخ به اين سؤال فارس كه آيا وزارت ورزش تاكنون به باشگاه استقلال پول داده يا خير، گفت: متاسفانه هنوز مشكل حل نشده و وزارت ورزش به باشگاه استقلال پولي نداده است. با اين شرايط نمي‌توانيم به هوادار قول بدهيم. چند روز ديگر نقل و انتقالات تمام مي‌شود و شرايط ناگواري داريم. اكنون هم از اين و آن قرض مي‌گيرم تا پول بازيكنان را بدهم.

* رحمتي بيايد مي‌گويند مصدوم است، نيايد مي‌گويند استقلال بدبخت شد
فتح‌الله‌زاده در ادامه گفت‌وگو با فارس درباره اينكه گفته مي‌شود مهدي رحمتي از آسيب‌ديدگي كهنه رنج مي‌برد، اظهار داشت: همه روزنامه‌ها با هم همدست شده‌اند تا در خصوص حضور رحمتي در استقلال چنين حرف‌هايي درست كنند. اگر به استقلال بيايد مي‌نويسند مصدوم است و اگر نيايد مي‌نويسند استقلال با نگرفتن رحمتي بدبخت شد. به هر حال هر كسي بيايد يا نيايد يك جور حرف مي‌زنند. يا مي‌نويسند مصدوم است، يا بداخلاق است. در مورد رحمتي خيالمان از هر بابت راحت است. او مردي است كه حرف مي‌زند و زير قولش نمي‌زند.

* حق‌مان از نصرتي را مي‌گيريم
فتح‌الله‌زاده با تاكيد بر اينكه از محمد نصرتي به دليل ناديده گرفتن قراردادش با استقلال شكايت كرده‌اند، گفت: من هميشه گفته‌ام حتما نصرتي اينقدر پول گرفته كه مي‌تواند ۲۰۰ ميليون تومان جريمه به استقلال بدهد. ما كه به او حرف بدي نزديم و عليه او صحبت نكرديم. او زير قراردادش زده و با علم به اين موضوع با تيم ديگري قرارداد بسته است. اين حق من نيست كه از آن كوتاه بيايم. حق باشگاه است و تا پايان رسيدگي مي‌كنيم.

* توقع قهرماني از استقلال را پس نمي‌گيرم
فتح‌الله‌زاده درباره اينكه منصور پورحيدري از مظلومي خواسته مصاحبه نكند و اين شائبه ايجاد شده كه بين مظلومي و وي اختلاف نظر بابت قول قهرماني به وجود آمده به فارس گفت: من توقع قهرماني از استقلال را پس نمي‌گيرم و كسي كه قول قهرماني ندهد را نگه نمي‌دارم. من به همه اعضاي باشگاه و تيم گفته‌ام از امروز به بعد كمتر مصاحبه كنند. هر كسي كه از امروز بي‌رويه و حاشيه‌اي مصاحبه كند جريمه سنگيني خواهد شد و به شدت برخورد مي‌كنيم به غير از مديرعامل كه او هر طور كه دلش بخواهد مي‌تواند مصاحبه كند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه شايد مظلومي به دليل شرايط استقلال نگران است و به همين دليل قول قهرماني نمي‌دهد، گفت: او از اين جنبه حق دارد نگران باشد كه فعلا بازيكناني مثل رحمتي، آندو و خسرو حيدري هنوز قراردادشان را با استقلال ثبت نكرده‌اند. در اين شرايط مي‌توانند نگران باشند اما وقتي همه بيايند، تيم ديگر قابليت قهرماني پيدا و شرايط فرق مي‌كند پس در نتيجه بايد از اين تيم توقع قهرماني داشت.

* كي‌روش با اين انتخابات به عملكردش خدشه وارد كرد
سرپرست باشگاه استقلال در پايان گفت‌وگو با فارس در خصوص دعوت نشدن بازيكني از استقلال به تيم ملي و خط خوردن پژمان منتظري تصريح كرد: با تيم ملي مشكلي نداريم اما كي‌روش با اين انتخاب به توانايي‌اش خدشه وارد كرد. تيمي كه نايب قهرمان ليگ ايران مي‌شود همه مي‌دانند كه مي‌تواند در تيم ملي نماينده داشته باشد و واقعا متعجب شدم اما براي تيم ملي احترام قائلم. فرقي نمي‌كند مربي ايراني يا خارجي باشد هر مربي تحت تاثير قرار گيرد عاقبت خوشي نخواهد داشت. من احساس مي‌كنم روي كارلوس كي‌روش تاثيرگذاري شده است. پژمان منتظري تنها دفاعي بود كه براي تيم ملي گل زد و خط خوردنش شك‌برانگيز است. اميدوارم من اشتباه كرده باشم.