۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳

انهدام 30آشپزخانه توليد روان‌گردان‌

رييس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي با بيان اينكه از آغاز سال‌جاري تاكنون بيش از 112 تن انواع موادمخدر كشف و ضبط شده است، گفت: قاچاقچيان به تازگي از مسير فرودگاه اربيل اقدام به توزيع موادمخدر به كشورهاي آسياي جنوب شرقي مي‌كنند.
کد خبر : ۲۵۴۴۸

به گزارش ايسنا، سردار حميدرضا حسين‌آبادي در حاشيه ملاقات رييس پليس مبارزه با موادمخدر كشور قطر گفت: از مجموع بيش از 112 تن انواع موادمخدر مكشوفه 87 تن ترياك، شش تن هروئين، بيش از 15 تن حشيش، يك كيلو و 400 گرم مرفين كشف و ضبط شد.

كشف بيش از 40 تن موادمخدر از مرزسيستان وبلوچستان

تقويت ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي در مرز تا پايان سالجاري

وي با بيان اينكه از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 75 هزار نفر توزيع‌كننده، توليد‌كننده و قاچاقچي توسط پليس دستگير شده‌است، گفت: پليس مبارزه با موادمخدر با همراهي و كمك مرزبانان، از ابتداي سالجاري تاكنون بيش از 40 تن موادمخدر را در مرز سيستان و بلوچستان كشف و ضبط كردند كه اين مقدار نشان دهنده رشد 90 درصدي كشف در اين مرز استاني است.

حسين‌آبادي با اشاره به تقويت ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي در مرزهاي شرقي از جمله سيستان، خراسان‌رضوي، خراسان‌جنوبي و يزد گفت: تقويت ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي در سالجاري در دستور كار پليس قرار دارد.

تعداد سگ‌هاي موادياب دوبرابر شدند

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينكه تعداد سگ‌هاي موادياب نسبت به گذشته دو برابر شده است، گفت:‌ با توجه به اين كه ميزان كشفيات موادمخدر توسط سگ‌هاي موادياب در ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي افزايش يافته است، پليس به دنبال تقويت و استقرار سگ‌هاي موادياب در تمامي استان‌ها است.

به گفته وي، در ايستگاه‌هاي راه‌آهن، فرودگاه‌هاي كشور و مرزهاي ورودي و خروجي سگ‌هاي موادياب مستقر شده و نسبت به جستجوي مواد در بار مسافران مبادرت مي‌كنند.

حاجي قاچاقچي در عربستان دستگير نشده است

كشف بيش از 4كيلوگرم انواع موادمخدر در فرودگاه

حسين‌آبادي در ادامه با بيان اينكه در رابطه با سفر حج نيز پليس مبارزه با موادمخدر با همراهي پليس فرودگاه‌ها اقدامات خوبي را انجام داده است، ‌گفت: پليس بيش از 4 كيلو و 700 گرم انواع موادمخدر را كشف و از آغاز سال جاري تاكنون هيچ دستگيري در عربستان نداشته‌ايم.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر با بيان اينكه متاسفانه در حوزه موادمخدر صنعتي شاهد رشد بوده‌ايم، ‌گفت: از آغاز سال جاري تاكنون بيش از 526 كيلوگرم شيشه كشف و ضبط شده است.

وي با بيان اينكه بيش از سه ميليون انواع قرص روان‌گردان تاكنون كشف شده است، گفت: در اين رابطه 30 كارگاه توليد كننده موادمخدر صنعتي و آشپزخانه خانگي كشف و ضبط شد و در اين رابطه بيش از 9 هزار نفر نيز دستگير شدند.

حسين‌آبادي افزود: پس از اصلاح قانون و تشديد مجازات توليدكنندگان شيشه، اقدامات موثري در خصوص شناسايي و دستگيري قاچاقچيان و توليدكنندگان شيشه صورت گرفت كه خوشبختانه افراد موثر در قاچاق و توليد شيشه دستگير شده و براي سير مراحل قانوني تحويل مقام قضايي شدند كه اميدواريم اين افراد به مجازات اعمال خود برسند.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا در ادامه با اشاره به سفر قاچاقچيان به كشورهاي جنوب شرق آسيا گفت: پليس‌هاي كشورهاي جنوب شرق آسيا به اتباع ايراني حساس هستند و افراد بايد نسبت به سفر به اين كشورها حساس باشند.

وي با بيان اينكه همكاري بسيار خوبي ميان پليس ايران و كشورهاي جنوب شرق آسيا برقراراست، گفت: چندي پيش قاچاقچيان با اين استدلال كه پليس كشورهاي شرق آسيا زنان را مورد بازرسي دقيق قرار نمي‌دهند از طريق دو خواهر اقدام به انتقال موادمخدر به يكي از كشورهاي شرق آسيا كرده بودند كه اين دو خواهر دستگير و به حبس ابد محكوم شدند.

فرودگاه اربيل مسير جديد ارسال موادمخدر به كشورهاي جنوب شرقي آسيا

وي افزود: به تازگي قاچاقچيان از مسير فرودگاه اربيل اقدام به ارسال موادمخدر به كشورهاي جنوب شرقي آسيامي‌كنند به گونه‌اي كه مسافران را به اربيل برده و از آن‌جا آنان را به همراه موادمخدر مورد نظر به كشورهاي آسياي جنوب شرقي مي‌فرستند.

به گفته وي، متاسفانه پس از دستگيري ايرانيان شاهد حضور و مراجعه خانواده اين افراد هستيم كه بايد گفت كه اين افراد نه تنها شان و حيثيت ايران را زير سوال مي‌برند بلكه از آنجايي كه كشورهاي آسياي جنوب شرقي قوانين مخصوص به خود را دارند نمي‌توان به اين افراد كمكي كرد.

حسين‌آبادي به مسافران توصيه كرد: به هيچ عنوان بار و محموله اضافي از افراد غير دريافت نكنند چرا كه برخي قاچاقچيان با اين بهانه كه بارشان سنگين است از شما مي‌خواهند نسبت به انتقال محموله به آنان كمك كنيد كه اگر در هنگام بازرسي محموله موادمخدر كشف نشد پس از گذر از گيت امنيتي آن را از شما بازپس مي‌گيرند و اگر هم محموله موادمخدر كشف شود مسافر به عنوان قاچاقچي دستگير خواهد شد و قاچاقچيان اصلي از محل متواري مي‌شوند.

به گفته وي، برخي قاچاقچيان نيز با اين بهانه كه فردي در فرودگاه كشور مقصد منتظر بسته است از مسافران مي‌خواهند كه نسبت به انتقال بسته اقدام كنند كه ممكن است در اين بسته‌ها موادمخدر جاسازي شده باشد.

دستگيري تبعه پاكستاني با 324 كيلوگرم هروئين و 49 كيلوگرم سود وافدرين

رييس پليس مبارزه با موادمخدر در ادامه از دستگيري يك تبعه پاكستاني در يكي از مرزهاي شرقي خبرداد و گفت: از اين قاچاقچي 324 كيلوگرم هروئين و 49 كيلوگرم سود و افدرين كه در جعبه‌هاي شطرنج سنگي به طرز ماهرانه‌اي جاسازي شده بود، كشف و ضبط شد.

به گفته وي، افدرين و سود مواداوليه توليد موادمخدر شيشه هستند كه عمدا از طريق مرز پاكستان و عراق وارد كشور مي‌شوند.

حسين‌آبادي افزود: اين قاچاقچي پاكستاني قصد داشت كه اين موادمخدر را از طريق ايران به تركيه ترانزيت كند.

آزادي چند تن از زندانيان ايراني در قطر به مناسبت ماه رمضان

در ادامه اين ديدار محمد ابوالعين رييس پليس مبارزه با موادمخدر قطر نيز با بيان اينكه به دليل اقدامات خوب و موثر پليس مبارزه با موادمخدر ايران، ميزان ترانزيت موادمخدر به قطر كاهش يافته است، گفت: از ابتداي سال تاكنون تنها نيم تن حشيش و 16 ميليون قرص آمفي‌تامين كشف و ضبط شده است.

وي در ادامه درباره وضعيت زندانيان ايراني كه به دليل حمل موادمخدر در زندان‌هاي قطر بسر مي‌برند، گفت: در امر تبادل متهمان پيشنهاد كرده‌ايم كه افرادي كه 60 درصد از محكوميت خود را گذرانده‌اند در اولين روز ماه مبارك رمضان آزاد شوند.

به گفته وي، در صورت توافق با مقامات ايراني، چند تن از زندانيان موادمخدر ايراني كه در قطر به سر مي‌برند آزاد خواهند شد.

در پايان اين ديدار رييس پليس مبارزه با موادمخدر قطر از نمايشگاه دفتر تبادل اطلاعات منطقه‌اي و آزمايشگاه پليس مبارزه با مواد مخدر بازديد كرد.