۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱

هدفمندی ترمز مصرف بنزین را کشید

کد خبر : ۲۵۴۵۲

سرپرست وزارت نفت با تاکید بر اینکه با وجود ورود یک میلیون دستگاه خودروی جدید به ناوگان حمل و نقل رشد مصرف بنزین متوقف شده است، اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف روزانه بنزین به کمتر از ۵۷ میلیون لیتر کاهش یافته است.

محمد علی آبادی در گفتگو با مهر درباره میزان صرفه جویی در مصرف حاملهای مختلف انرژی پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها، گفت: هم اکنون من عدد و رقم ها را دقیق را در ذهنم ندارم ولی در مصرف بنزین و گاز طبیعی به ویژه در بخشهای خانگی و حمل و نقل کاهش قابل توجه ای را داشته ایم.
سرپرست وزارت نفت با تاکید بر اینکه با وجود افزایش ورود خودروهای بیشتر به ناوگان حمل و نقل اما متوسط مصرف بنزین ایران افزایش نیافته است، تصریح کرد: ضمن اینکه درباره بنزین کاهش مصرف قابل ملاحظه ای داشته ایم.

این عضو کابینه دولت با اعلام اینکه در شرایط فعلی متوسط مصرف روزانه بنزین حدود ۵۷ میلیون لیتر است، بیان کرد: در سالهای اخیر متوسط مصرف روزانه با افزایش تولید خودرو روندی روبه رشدی در سالهای اخیر داشته به طوری که منحنی مصرف شکسته و از مصرف بیش از ۶۰ میلیون لیتر به کمتر از ۵۷ میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش متوسط مصرف بنزین همزمان با افزایش یک میلیون خودرو به وقوع پیوسته است، تاکید کرد: این توقف رشد مصرف بنزین یکی از دستاوردهای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است.

علی آبادی با اعلام اینکه برای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها کار کارشناسی بسیار سنگینی در سه سال گذشته انجام شده است، اظهارداشت: در نهایت نظام به این نتیجه رسید که باید هدفمند سازی یارانه ها انجام شود و دیدیم که با اجرای این طرح اتفاق خاصی هم نیفتاد.

به گفته سرپرست وزارت نفت، هزینه ها و مصرف پائین آمد و پیش بینی می شود آثار این اقدام به زودی در پروژه های عمرانی و رفاه مردم آشکار شود.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز پیش از این با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه مصرف بنزین ایران ۶.۷ درصد ، گازوئیل ۵ درصد و نفت سفید حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است، گفته بود: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها امسال متوسط مصرف فرآورده های نفتی به روند کاهشی خود ادامه دهد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز