۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳

زنان‌مازنی خواستاربرخورد بابدحجابی‌شدند

زنان مومن و مسلمان مازنی با حضور پر شور خود در راهپیمایی بزرگ عفاف و حجاب خواستار برخورد با پدیده بدحجابی شدند.
کد خبر : ۲۵۴۶۴

به گزارش خبرنگار مهر، این راهپیمایی با حضور در گلزار شهدای ساری و قرائت بیانیه به منظور تجدید عهد و پیمان با شهدا و امام راحل(ره) و آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم بیانیه ای در حمایت از زنان باحجاب و برخورد با پدیده بدحجابی قرائت شد.

در این پیام آمده است: عفاف و حجاب از ضروریات دین مبین اسلام و از اوامر صریح حضرت پروردگار در قرآن کریم است.

قرآن کریم و روایات معصومین(ع) به صراحت همگان را به رعایت اصل مترقی عفاف و حجاب دعوت می‌کند، بی‌تردید مردم ایران که پس از سالها مبارزه و با نثار خون‌های فراوان، حکومت سراسر ظلم طاغوت را برچیدند، به دنبال احیای اسلام و موازین و قوانین مترقی آن بوده و هرگز اجازه نمی‌دهند که فساد و فحشا دیگر بار این کشور اسلامی را فرا بگیرد.

ملتی که جوانان خود را در راه اسلام فدا کرده و سال‌ها در برابر کشف حجاب رضاخانی ایستادگی کرده، ‌نمی‌خواهد و نمی‌گذارد که چنین پدیده‌ شومی گریبانگیر دختران و پسران این کشور شود و سلامت معنوی جامعه را به خطر اندازد، همچنین از حقوق مهم شهروند جامعه اسلامی آن است که محیط او آلوده به بی‌بندوباری و عدم رعایت حجاب و عفاف نباشد و مسئولان جامعه باید در نگهداشت این حق تلاش کنند.

ساختارشکنی‌های اخیر در عرصه‌ حجاب و عفاف،‌ خبر از حرکتی سازمان‌دهی شده می‌دهد، حرکتی که بی‌ تردید دشمنان انقلاب در سازماندهی و برنامه‌ریزی آن نقش بسزایی دارند.

پر واضح است که مقابله با آن حرکت سازماندهی شده، باید با سازماندهی و برنامه ‌ریزی همراه باشد، از این رو مسئولان فرهنگی نظام باید با ایجاد عزم همگانی و همت مضاعف، به برنامه‌‌ریزی دقیق و راهبردی بپردازند و در این راه فرصت را از دست ندهند، نیز مسئولان اجرایی نظام باید با قاطعیت و صلابت با این پدیده برخورد قانونی کنند و به بهانه فرهنگی بودن موضوع،‌ شانه از بار مسئولیت خالی نکنند و کوتاهی نداشته باشند.

ما زنان و مردان مسلمان این مرز و بوم ضمن ارج نهادن به تلاش بی دریغ دولت و مجلس و مسئولان محترم در راستای تحقق مکارم اخلاق در جامعه، مطالبات ویژه ی خود را در باب ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به شرح ذیل اعلام می داریم:

از دولت خدمتگزار می خواهیم نظارت بر حسن اجرای قانون ارزنده عفاف و حجاب مصوب ۱۴ دی ماه 84 را با قاطعیت و به احسن وجه پیگیری کند.

از مسئولان دلسوز رسانه ملی می خواهیم تا در جهت تبیین و شناسایی ارزش های والای عفاف به جامعه، با ادبیاتی هنرمندانه و مانوس با نسل جوان، به ارائه و معرفی الگویهای عملیاتی عفاف بپردازد تا همگان طعم خوش " آرامش بصری" را ناشی از تحقق عفاف و حیاء در جامعه اسلامی بچشند.

انتظار مردم از مسؤولان اجرایی دولت آن است که در اجرای قوانین اسلامی مصوب و رعایت حدود شرعی و عرفی در ادارات، بانک‏ها، بیمارستان‏ها، دانشگاه ها و مؤسسات خصوصی اهتمام جدی و آشکار داشته باشند و از بی‏بندوباری‏ها و پیوند خوردن باندهای فساد اداری و مالی با باندهای فساد اخلاقی جلوگیری کنند.

از مسئولان نهادهای آموزشی و فرهنگی می خواهیم در برابر حجم انبوه و مستمر ترویج فساد و اخلاق‏ستیزی به وسیله رسانه‏های ماهواره ‏ای و اینترنتی صهیونیسم که متلاشی ساختن نهاد خانواده و انهدام غیرت دینی و شرافت انسانی ملت مؤمن ایران را هدف قرار داده است. مدبرانه، عالمانه و دلسوزانه به رسالت عظیم خود با اهتمام و متناسب با سرعت شبیخون فرهنگی دشمن عمل کنند.

کار فرهنگی و اقدامات قانونی و انتظامی در مقابله با ترویج فسادفلازم و ملزوم یکدیگر و مکمل یکدیگر بوده و نمی‏توان با استدلال به اولویت یکی، آن دیگری را تعطیل نمود. پیشگیری، مراقبت، مصون‏سازی و مقابله همزمان در قبال ویروس‏های آلوده‏ی اخلاق‏ستیزی مجموعه‏ای از طرح‏ها و برنامه‏های هماهنگ کلیه قوای مسؤول کشور باید باشد.

با قدردانی از اقدامات و زحمات بی دریغ نیروی انتظامی باید گفت: از آنجا که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی بر هر فرد مسلمان است امروز اجرای طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست بلکه همه اقشار جامعه باید برای بهینه اجرا شدن این طرح همکاری کنند.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز