۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵

كيف‌قاپ حرفه‌اي گرفتار شد

كيف‌قاپ حرفه‌اي كه در رانندگي موتور سيكلت تبحر خاصي داشت در دام پليس گرفتار شد.
کد خبر : ۲۵۴۶۵

به گزارش خبرنگار حوادث فارس،‌ ساعت 13 روز 13 تير كسبه خيابان مولوي مدعي شدند يك جوان از صبح و در دو مرحله به صورت تك سرنشين اقدام به كيف‌قاپي با موتورسيكلت كرده و لحظاتي بعد از سرقت نيز مجدداً با موتورسيكلت در محل رؤيت شده است اما چون با موتورسيكلت تردد داشته كسبه محل نتوانستند اقدامي در دستگيري وي داشته باشند.

با اعزام اكيپي از اداره هجدهم پليس آگاهي به محل مورد نظر و هماهنگي با شهرونداني كه تماس گرفته بودند محدوده را تحت نظر قرارداده كه ساعتي بعد يك جوان كه با همان مشخصات در خيابان در حال تردد بود شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير و به اداره 18 منتقل شد.

متهم به نام مهدي 22 ساله با تشكيل پرونده مقدماتي به دادياري شعبه يكم دادسراي جنايي تهران معرفي كه با دستور داديار هاشميان متهم با قرار صادره در اختيار كارآگاهان قرار گرفت.

با هماهنگي قضايي و دستور بازرسي از منزل متهم در همان ساعت اوليه پس از دستگيري وي، تعداد 13 عدد كيف و 5 دستگاه گوشي و 4 قبضه و تيغه قمه و چاقو از منزل وي كشف شد و در بازرسي بدني از وي نيز تعداد 2 قبضه چاقو و 2 دستگاه گوشي تلفن همراه از متهم به دست آمد.

مهدي در مراحل ابتدايي تحقيقات كارآگاهان، هرگونه دخالت در سرقت‌ها را انكار مي‌كرد اما در همان روز اول دستگيري يكي از مالباختگان با حضور در اداره 18 كه شماره پلاك موتور متهم را دقيقاً يادداشت كرده بود علاوه بر شماره پلاك وي را با مشخصات ظاهري اعلامي از متهم به صورت قطعي شناسايي كرد.

در ادامه مهدي با توجه به مدارك به دست آمده و شناسايي وي توسط تعدادي از مالباختگان، به ده‌ها فقره سرقت، كيف‌قاپي و موبايل‌قاپي در محدوده بازار تهران و خيابان‌هاي اطراف از رهگذران اعتراف كرد.

وي مدعي شد: در زمان‌هاي شلوغ بازار و تردد شهروندان در اين محدوده، به صورت تك سرنشين با موتورسيكلت در خيابان‌ها پرسه مي‌زدم و افرادي را كه در حين تردد در خيابان متوجه كيف يا گوشي خود نبودند و يا شرايط سرقت را فراهم مي‌كردند، از آنان قاپيده و با مهارت در رانندگي موتورسيكلت از محل فرار مي‌كردم.

سرهنگ كارآگاه مهدي قزلباش معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سرقت‌هاي كيف‌قاپي و شكايت مالباختگان در مورد كيف‌قاپي توسط جوان موتورسوار تك سرنشين در مركز پايتخت و محدوده بازار، از اين افراد دعوت مي‌شود براي شناسايي متهم به اداره 18 پليس آگاهي واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.