۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
درگیری اصلاح طلبان بالا گرفت

"اتحاد" برای تجاوز به "ندا"

کلمات به کار رفته در متن استعفای خرازی، مورد تمسخر سایر اصلاح طلبان قرار گرفته. در محافل خصوصی اصلاح طلبان و در شبکه های مجازی، کار به فحاشی علیه صادق خرازی و حزب ندا کشیده شده است.
کد خبر : ۲۵۴۷۹۹
گروه سیاسی صراط - اختلافات گروه ها و تشکل های اصلاح طلب با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم بالا گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، در روزهای اخیر به دنبال برگزاری کنگره حزب اتحاد ملت، و جمع شدن دوباره بسیاری از عناصر تندروی جناح اصلاح طلب، حملات علیه حزب ندا شدت گرفته است.

تندروهای اصلاح طلب که پیشتر حتی ظهور حزب ندا را تهدیدی برای خود قلمداد کرده بودند، اکنون که خود صاحب یک تشکل جدید شده اند، عزم خود را برای از میدان بدر کردن آنها جزم کرده اند.

تندروها با محوریت حزب اتحاد ملت، اعضای حزب ندا را اصلاح طلبان بدلی می خوانند و در مقابل، اصلاح طلبانی که با محوریت صادق خرازی ندا را تشکیل داده اند، تندروهای هم جناحی خود را حتی به خیانت به وطن نیز متهم کرده اند.

با بالا گرفتن اختلافات میان این دو طیف، صادق خرازی در اقدامی غیرمنتظره، متنی را شبیه به استعفانامه منتشر کرده است. اما تندروهای اصلاح طلب تهیه این متن را به زیرکی خرازی نسبت داده اند.

به گفته آنها، در متن مذکور، استعفای خرازی به صراحت اعلام نشده و او صرفا قصد مظلوم نمایی دارد.

کلمات به کار رفته در متن استعفای خرازی، از جمله امضا با عنوان "رعیت ملت ایران" مورد تمسخر سایر اصلاح طلبان قرار گرفته است.

در حال حاضر در محافل خصوصی اصلاح طلبان و در شبکه های مجازی، کار به فحاشی علیه صادق خرازی و حزب ندا کشیده شده است.

گفتنی است صادق خرازی چندی پیش برخی اصلاح طلبان را به ارتباط با بیگانگان و خیانت به وطن متهم کرده و حتی گفته بود لیست آنها را نیز دارد. این اظهارنظر فحاشی ها علیه او در میان اصلاح طلبان به ویژه نقش آفرینان در فتنه 88 را علنی تر کرد.

درگیری داخلی اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس دهم در حالی بالا گرفته است که بر اساس پیش بینی ها، این جناح، حتی در صورت ائتلاف نیز رای چندان بالایی نخواهد داشت.

بسیاری از اصلاح طلبان با اذعان صریح به این واقعیت، سقف خواسته خود را یک اقلیت قوی در مجلس عنوان کرده اند. به این ترتیب، اختلافات داخلی این جناح احتمالا همین آرای اندک مورد انتظار آنها را نیز شکننده تر خواهد کرد.