۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

روحانی: نهادی بالاتر از قانون وجود ندارد

سخنرانی رئیس‌جمهور دقایقی پیش در اجتماع مردم استان همدان آغاز شد.
کد خبر : ۲۵۵۱۷۱
صراط: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در محل استادیوم قدس در اجتماع مردم استان همدان به ایراد سخنرانی پرداخت. 

مـهـم‌تـریـن مـحـور‌هـای سـخــنــرانــی رئــیــس‌جـمــهــور را در ادامـه می‌خـوانـیـد: 

* همدان، همدان شور و نشاط و دلاوری، که از همه خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر، مهر و محبت و صفا و برادری و اتحاد استشمام می‌شود. 

* استقبال مردم به‌معنای قدردانی مردم از نظام اسلامی و خادمان کوچک خودشان در دولت تدبیر و امید است. همدان به‌عنوان مرکز کهن‌ترین دولت و تاریخ تمدن در سرزمین ایران عزیز ماست. 

* همدان مرکز افتخار آفرینی برای ملت ایران است. همدان یعنی شهر برادری و اتحاد در میان همه اقوام رنگارنگ در سرزمین ایران. همدان شهر علم، عرفان و ایثار و دانش است و افتخار می‌کنم در هفته‌ای توانستم به محضر مردم همدان برسم که هم هفته همدان، روز همدان و روز بوعلی سیناست و هم هفته دولت و بالاتر شب میلاد مولای ما، حضرت ثامن‌الحجج(ع) است.

*  اولین سخنرانی‌ام را 50 سال پیش در شهر تویسرکان همدان، ایراد کردم. در خرداد سال 1344 یعنی بیش از 50 سال گذشته، در مسجد جامع همدان سخنرانی داشتم. البته دلگیر نمی‌کنم که بعد از 2 شب سخنرانی دستگیر شدم اما درعین حال خاطره خوش حضور مردم در شهر تویسرکان و در سال بعد، در شهر ملایر، از یاد نخواهم برد. 

* مهربانی‌های مردم، انقلابی‌بودن و ایثار مردم، وفای این مردم به نهضت اسلامی را از 50 سال پیش در این استان شاهد و گواه بودم. یکی از سخنرانی ‌های معروف من در سال 56 در شهر نهاوند این استان بود.

* امروز ما به حمدالله بعد از 2 سال از شروع افتخار آمیز، کار دولت تدبیر و امید که با رای ارزشمند شما مردم در 24 خرداد سال 92 آغاز شد، به حول قوه الهی به قدم‌های مهمی برای دستیابی به اهدافمان با همت شما مردم و با ایثار شما مردم، با مشارکت، حمایت مردم به آن دست یافته ایم. 

* امروز چهره ایران از هر زمان دیگر، در سطح جهان در منطقه، در غرب و شرق، این چهره بیش از گذشته، آن چهره مردم فرهنگ‌دوست، صلح‌دوست، مقاوم و مستقیم  در مسیر اهل بیت به همه جهانیان معرفی شده است. امروز مردم می‌دانند ملت بزرگ و فرهنگ‌دوست و مقاومی در این سرزمین به‌نام ایرانیان دلاور زندگی می‌کنند. 

* امروز به همت مردم و با تلاش دولتمردانی که منتخب شما هستند، چهره واقعی ایران،‌به جهانیان معرفی می‌شود. امروز بعد از تلاش 23 مذاکره پیگیر توسط فرزندان انقلابی شما و دیپلمات‌های قهرمان شما، به نقطه‌ای رسیدیم که توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم. 

* امنیت واقعی را به این کشور بازگرداندیم. قطع‌نامه‌های غلط، ظالمانه و ضدحقوق بشری که از همان مرکزی که صادر شده بود، توسط همان گروهی که صادر کرده بودند، در شورای امنیت سازمان ملل متحد، آن‌ها را لغو کردیم. 

* این افتخار بزرگ اذعان ایستادگی مردم ایران در طول 12 سال تحت حمایت‌های مقا ممعظم رهبری و ایثار و فداکاری همه دست‌اندرکاران و به‌ویژه مذاکره‌کننذدگان امروز به این نقطه درخشان دست یافته‌ایم. 

امروز این قطعنامه همه کشور‌های مختلف را موظف می کند ایران در دستیابی به فناوری‌های بالاتر در زمینه هسته‌ای به ایران کمک کنند. این اقدام ملت ایران و این دستاورد ملت ایران جای افتخار دارد. کمتر دولتی در دنیاست که موفق شده باشد، بدون آن که قطعنامه‌های ظالمانه را بدون یک لحظه اجرا ملغی و لغو کند و حق غنی‌سازی خود را نه تنها با شعار و پشت تریبون که از طریق قطعنامه سازمان ملل را در تاریخ تثبیت کرده است. 

به حول قوه الهی زنجیره های تحریم یکی بعد از دیگری خواهد گسست و مردم از همه حقوق اقتصادی و تجاری خود بهره مند خواهند شد . در ماه ها و سال های آینده ملت ما شاهد نتوسعه و حرکت شتابان پایدار به سمت پیشرفت واقعی خواهد بود. امروز بعد از 23 سال این دولت در شرایطی که هنوز تحریم باقی است هم در زمینه اقتصادی و هم تورم و هم پایان دادن به رکود، هم در زمینه بهبهد شرایط کسب و کار به اهداف خود در حد 2 سال تلاش بیش از آن که از آغاز فکر می‌شد، دست یافته است. 

به مردم قول دادیم که قدم به قدم نرخ تورم و تورم را کاهش خواهیم داد. 2 روز پیش مرکز آمار نشان داد که تورم 12 ماهه ما از 14 درصد هم مقداری کاهش پیدا کرده است. 13.8 درصد شده است. 

ما کشور را از تورم بالای 40 درصد به تورم 13.8 درصد رساندیم. این به معنای ایستادگی و حمایت شما مردم از دولت خدمتگزارتان است. ما به مردم وعده دادیم که تمام رمدم را زیر پوشش بیمه قرار می‌دهیم. بیمه درمانی در یک سال گذاشته همه آن‌هایی که مشمول بیمه نبودند و دفترچه نداشتند، 10 میلیون دفترچه بیمه جدید برای تحت پوشش قرار دادن همه ایرانیان صادر شد.

این به معنای ان است که در زمینه سلامت، بهداشت و باری که روی دوش مردم است، این بار را روز به روز کاهش خواهد داد و شما دیدید که ما از هزینه 37 درصدی که بر دوش مردم به طور متوسط این هزینه را به زیر 5 درصد کاهش دادیم و طرح تحول سلاکمت را به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد. 

امروز بعد از 2 سال بیش از گذشته به کشاورزان ایرانی افتخار کنیم و دست پینه بسته آن‌ها را ببوسیم که امسال محصول گندمی که از کشاورزان ایرانی خریداری کردیم به مرز 8 میلیون تن رسیده است و این به معنای ان است که امسال نیازمندی که برای خرید گندم داریم حدود 1 میلیون تن خواهد بود و این بع معنای رشد کشاورزی ما در زمینه‌های مختلف از جمله گندم است. 

در زمینه صنعت، انرژی، در زمینه تمام بخش‌های اقتصادی و اجتماعی ما رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم در شرایطی که قیمت نفتی که در سال های گذشته 140 دلار در هر بشکه بود امروز به قیمت 40 دلار یعنی کمنتر از یک سوم تنزل پیدا کرده است. دولت با همت مردم به تعهدات خود متعهد خواهد بود و راه توسعه کشور را پیش خواهد برد و حقوق مردم ایران در تمام زمینه ها نه هسته‌ای بلکه در تمام زمینه‌ها، به دست خواهیم آورد. 

شما امروز می بینید هیئت های مختلف از سراسر جهان به سمت تهران سرازیر شدند. در ماه های آینده، بعد از برداشتن تحریم، شما شاهد حرکت جدیدی در سراسر کشور، خواهید بود. دولت همانطور که در 2 سال گذشته به عهد خود وفادار بوده در سال های پیشرو هم به عهد خود وفادار خواهند بود. 

امروز نیاز به وحدت و اتحاد داریم، هیچ کس از این کلام که همه باید به قانون عمل کنند، دلخور نشود. هیچ کس، هیچ نهادی، در ایران بالاتر از قانون وجود ندارد. افتخار همه ماست که به قانون متعهد باشیم، طبق این قانون متحد باشیم، خودمان را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم. انشاالله همه نهاد‌های کشور، دولت، شورای نگهبان، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و مجلس دست به دست هم می‌هندو انشاللله شاهد انتخاباتی شکوهمنددر ایران خواهیم بود.

* در مجموع در این سفر 42 طرح و پروژه عمرانی برای استان همدان با اعتبار 847 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که همه این طرح‌ها در سال 94 و 95 به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید.

مــــشـــروح ســـخــــنــــرانــــی رئــــیــــس‌جـــمــــهـــــور در اجــتـــمـــاع مـــردم اســـتــــان هـــمـــدان را در ادامـه می‌خـوانـیـد:

حجت‌الاسلام روحانی در بخش ابتدایی سخنانش با اشاره به ویژگی‌های استان و مردم همدان اظهار داشت: همدان، همدانِ شور، نشاط و دلاوری است، همدانی که از همه خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر مهر، محبت، صفا و اتحاد استشمام می‌شود.

وی افزود: استقبال پرشور مردم شریف استان همدان در خیابان‌های این شهر به‌معنای قدردانی مردم از نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و همچنین قدردانی از خادمان کوچک خودشان در دولت تدبیر و امید است. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همدان ‌به‌عنوان مرکز کهن‌ترین دولت و تاریخ تمدن در سرزمین ایران شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: همدان شهر بزرگان، شهر بوعلی سینا‌ها، شهر باباطاهر‌ها، شهر سید جمال‌الدین اسدآبادی، میر سیدعلی همدانی و مرکز افتخار آفرینی برای ملت ایران است، ضمن اینکه همدان شهر برادری و اتحاد در بین همه اقوام رنگارنگ در سرزمین ایران است.

وی با بیان اینکه این شهر، شهر دلاوری، سیاست، ایثار، پزشکی، پایگاه هوایی قهرمان، تیپ زرهی دلاور در دوران دفاع مقدس و سرزمین عارف بزرگ آیت‌الله مدنی، شهر شهید مفتح و شهید قدوسی و شهر دانش و ایثار است، تصریح کرد: من افتخار می‌کنم در هفته‌ای به محضر مردم دلاور و فهیم همدان رسیدم که روز همدان، روز بوعلی سینا و روز پزشک و هفته دولت است، بالا‌تر از آن شب میلاد مولای ما حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه نخستین سخنرانی‌ام را 50 سال پیش در شهر تویسرکان و در خرداد ماه سال 1344 در مسجد جامع همدان ایراد کردم، گفت: مهربانی‌ها، انقلابی‌بودن، ایثار و وفای این مردم به نهضت اسلامی را از 50 سال پیش در این استان شاهد و گواه بودم.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه بعد از 2 سال از شروع افتخارآمیز کار دولت تدبیر و امید که با رأی ارزشمند مردم در 24 خرداد سال 92 آغاز شد با همت، مشارکت و حمایت مردم به قدم‌های مهمی برای دستیابی به اهداف، دست یافته‌ایم، ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگر در سطح جهان، منطقه و غرب و شرق، چهره واقعی مردم مقاوم، مستقیم در مسیر اهل بیت(ع) و انقلاب در همه جهانیان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه امروز مردم دنیا می‌دانند ملت بزرگ و فرهنگ دوستی در این سرزمین به نام ایرانیان دلاور زندگی می‌کنند، افزود: بعد از 23 ماه تلاش و مذاکرهِ پیگیر توسط فرزندان انقلابی و دیپلمات شما، به نقطه‌ای رسیدیم که توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم و امنیت واقعی را به این کشور بازگرداندیم.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه ضمن اشاره به دستاور‌د‌های مذاکرات اظهار داشت: ما توانستیم قطع‌نامه‌های غلط، ظالمانه و ضدحقوق بشری را از همان مرکزی که صادر شده بود، توسط همان گروهی که صادر کرده بودند، در شورای امنیت سازمان ملل متحد، لغو کنیم که این دستاورد در طول 12 سال هدایت‌های مقام معظم رهبری و ایثار و فداکاری مردم و همه دست‌اندرکاران به‌ویژه مذاکره‌کنندگان به‌دست آمده است.

وی ادامه داد: تا دیروز در دیدگاه سازمان ملل، غنی‌سازی در این کشور خلاف مقررات بین‌المللی بود اما امروز طبق مصوبه‌ای که خودشان در سازمان ملل به تصویب رسانده‌اند نه‌تنها ایران حق اعمال غنی‌سازی هسته‌ای در این کشور را دارد، بلکه در این قطعنامه همه کشورهای بزرگ موظف شده‌اند ایران را در دستیابی به فناوری بالاتر در زمینه هسته‌ای کمک کنند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: جای افتخار دارد که کمتر ملت و دولتی موفق شده‌ بدون اجرای حتی یک لحظه قطعنامه‌های ظالمانه، آن‌ها را ملغی کند و حق غنی‌سازی‌ خود را نه‌تنها با شعار و پشت تریبون بلکه از طریق قطعنامه سازمان ملل، حق مسلم مردم ایران را در تاریخ تثبیت کند.

وی بیان کرد: به‌حول قوه الهی زنجیره‌های تحریم یکی بعد از دیگری خواهد گسست و مردم از همه حقوق اقتصادی و تجاری خود بهره‌مند خواهند شد. همچنین در ماه‌ها و سال‌های آینده ملت ما شاهد توسعه و حرکت شتابان پایدار به سمت پیشرفت واقعی خواهد بود.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه با بیان اینکه امروز بعد از 2 سال ‌دولت یازدهم، در شرایطی که هنوز تحریم‌ها باقی است، هم در زمینه اقتصادی و هم در موضوع تورم و بهبود شرایط کسب و کار، به اهداف خود حتی بیش از آنچه که برای 2 سال در نظر گرفته شده بود، دست یافته است، گفت: در ابتدا به مردم قول دادیم قدم به قدم نرخ تورم و تورم را کاهش خواهیم داد. براساس آماری که 2 روز پیش مرکز آمار اعلام کرد تورم 12 ماهه ما از 14 درصد هم مقداری کاهش پیدا کرده و 13.8 درصد شده است.

وی تاکید کرد: ما کشور را از تورم بالای 40 درصد به تورم 13.8 درصد رساندیم و این به‌معنای ایستادگی و حمایت شما مردم از دولت خدمتگزارتان است. 

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه دولت وعده داد همه مردم را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد، اظهار داشت: در یک سال گذشته همه کسانی که مشمول بیمه نبودند بیمه شدند، همچنین 10 میلیون دفترچه جدید برای تحت پوشش قرار دادن همه ایرانیان صادر شده است.

وی ادامه داد: این دولت در زمینه سلامت و بهداشت و کاهش بار هزینه‌های درمانی مردم تلاش کرده و هزینه حدوداً 37 درصدی درمان و سلامت را که بر‌عهده مردم بود، به‌طور متوسط به زیر 5 درصد کاهش داده است. دولت به امید خدا اجرای طرح تحول سلامت را ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان این مطلب که امروز بعد از 2 سال می‌توانیم بیش از گذشته به کشاورزان ایرانی افتخار کنیم و دست پینه بسته آنان را ببوسیم، گفت: امسال محصول گندمی که از کشاورزان ایرانی خریداری کردیم به مرز 8 میلیون تن رسیده است و امسال نیازمندی ما برای خرید گندم یک میلیون تن خواهد بود که نشانه رشد تولید محصول استراتژیک گندم است.

وی ادامه داد: همچنین در شرایطی که قیمت نفت در سال‌های گذشته از 140 دلار به 40 دلار رسید، علی‌رغم توطئه‌های جاری برای کاهش قیمت نفت دولت توانست به یاری خدا به وعده‌هایش عمل کند و حقوق مردم ایران را در همه‌ زمینه‌های اجتماعی اقتصادی و سیاسی حفظ کند.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به دیگر دستاوردهای رفع تحریم‌ها و مذاکرات اشاره کرد و اظهار داشت: امروز می‌بینید هیئت‌های مختلف از سراسر جهان به سمت تهران سرازیر شدند، در ماه‌های آینده، بعد از برداشتن تحریم، شاهد حرکت جدیدی در سراسر کشور خواهیم بود. دولت همانطور که در 2 سال گذشته به عهد و پیمان خود با مردم وفادار بوده، در سال‌های پیشرو هم به عهد خود وفادار خواهند بود.

وی با تاکید بر این مطلب که امروز نیاز به وحدت و اتحاد داریم، ادامه داد: هیچ‌کس از این کلام که "همه باید به قانون عمل کنند" دلخور نشود. هیچ‌‌کس، هیچ‌نهادی، در ایران بالاتر از قانون وجود ندارد. افتخار همه ماست که به قانون متعهد بوده و طبق این قانون متحد باشیم و خودمان را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: انشاءالله همه نهاد‌های کشور، دولت، شورای نگهبان، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و مجلس دست به دست هم می‌دهند و ‌شاهد انتخاباتی شکوهمند در ایران خواهیم بود.

رئیس‌جمهور همچنین در ادامه به سفر کاروان تدبیر و امید به استان همدان و تصمیمات دولت برای توسعه این استان اشاره کرد و گفت: آنچه که دولت نسبت به استان همدان تعهد می‌کند انشاءالله به همت مردم، امسال، سال آینده و آغاز سال 96 اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن همدان - تهران که قطعاً می‌تواند زیرساختی برای اقتصاد همدان و رفاه مردم این استان باشد، با 271 میلیارد تومان اعتبار در سال آینده به اتمام می‌رسد، افزود: در تهران ما، در جمع وزراء بحث می‌کردیم و نیم‌قولی دادیم تا بتوانیم ریل این راه‌آهن را همزمان وارد کنیم تا این خط‌آهن به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: همچنین تکمیل و بهره‌برداری از کنارگذرهای همدان- رزن و همدان- اسدآباد با مبلغ 122 میلیارد تومان در سال آینده به اتمام می‌رسد. از دیگر طرح‌ها اتمام بیمارستان جایگزین اکباتان، بیمارستان‌های نهاوند، بهار، قائم اسدآباد، تویسرکان و تخصص سوختگی بعثت همدان با 121 میلیارد تومان اعتبار تا سال آینده است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از سدهای کلان، سرابی، شنجور و شبکه‌های آبرسانی با 45 میلیارد تومان، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: آب‌رسانی به روستاهای اولویت‌دار استان همدان که 25 درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود، با مبلغ 40 میلیارد تومان سال آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس‌جمهور افزود: توسعه آبیاری تحت فشار برای 5 هزار و 827 هکتار از اراضی استان همدان با مبلغ 41 میلیارد تومان اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: آبیاری به شهرهای ملایر، تویسرکان، فامنین، نهاوند، اسدآباد و صالح آباد و بخشی از همدان با اعتبار 38 میلیارد تومان تا دهه فجر سال 95 به بهره برداری می‌رسد و با اجرای این طرح و با اجرای آن‌ها بحران آب پایان می‌یابد.

روحانی با اشاره به روند ساخت آزادراه ساوه- همدان گفت: برای اتمام آزاد راه ساوه همدان 30 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است و این پروژه سال آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس جمهور بیان کرد: اتمام تاسیسات فاضلاب شهرهای نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و رزن با مبلغ 28 میلیارد تومان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی از اتمام و بهره برداری از 9 دانشکده در سطح استان با اعتبار 35 میلیارد تومان خبر داد و افزود: این طرح تا سال تحصیلی 95 به اتمام و بهره برداری می‌رسد.

روحانی گفت: عملیات اجرایی شهر جدید حورا در زمینی به وسعت 1200 هکتار برای اسکان 120 هزار نفر که در 20 کیلومتری همدان است، کار احداث آن در این سفر آغاز می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: برای طرح‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی همدان، 1200 میلیارد تومان تسهیلات مدنظر قرار گرفته تا بانک‌ها این اعتبارات را در اختیار کارآفرینان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه استان و شهر همدان شهری است که مرکز جاذبه گردشگری می‌باشد افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متعهد است 11 پروژه گردشگری این استان را با تامین 50 میلیارد تومان تهسیلات تا پایان 95 به بهره برداری برساند.

روحانی عنوان کرد: در مجموع در این سفر 42 طرح و پروژه عمرانی برای استان همدان با اعتبار 847 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این طرح‌ها در سال 94 و 95 به اتمام و بهره برداری می‌رسد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط روحانی همدان
نظرات بینندگان
همدانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
۴
۱
آزاد راه ساوه همدان تمام شده مردم دو سال است از روی آن رفت و آمد می کنند
راه آهن را چرا تعطیل کردند و هیچ حرفی هم رتجع به آن نزدند