۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

جزئیات جدید پرونده باند «خون‎آشام شمال»

با وجود گذشت حدود 20 روز از دستگیری اعضای باند سرقت‎های مسلحانه معروف به باند «خون‎آشام شمال» ابعاد جدیدی از این پرونده مشخص شد.
کد خبر : ۲۵۵۶۰۵

صراط: با وجود گذشت حدود 20 روز از دستگیری اعضای باند سرقت‎های مسلحانه معروف به باند «خون‎آشام شمال» که در استان‎های گلستان و مازندران ارتکاب به سرقت مسلحانه و قتل شدند، هر روز ابعاد جدیدی از این پرونده و رازهای نگفته مختلفی از زبان اعضای این باند عنوان می‎شود.

بر اساس این گزارش، اعضای این باند علاوه بر انجام سرقت‎های متعدد به صورت مسلحانه، تاکنون به انجام 14 فقره قتل از سال‎های 1378 تا به امروز اعتراف کردند.

آخرین وقوع قتل و سرقت توسط اعضای این باند در اردیبهشت ماه سال جاری بود که به کشته شدن یک نفر و به سرقت بردن خودروی پراید وی منجر شد.

این باند دارای دو سردسته خشن و خطرناک بود که «حسین.د» یکی از این دو نفر است که با همکاری دو تن از فرزندانش به انجام سرقت‎های مسلحانه می ‎پرداخت.

اهمیت و حساسیت این پرونده به اندازه‎ای است که علی‎رغم همکاری پلیس و دستگاه قضایی با اصحاب رسانه اما نمی‎توان با اعضای این باند به صورت طولانی به گفت‎وگو پرداخت.

*خرج بالای زندگی مرا وادار به انجام سرقت کرد

«حسین.د» در گرگان، علت اصلی ارتکاب به سرقت‎های مسلحانه را مخارج بالای زندگی و ناتوانی وی در تامین این مخارج و هزینه‎ها عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: از اواخر سال 1390 پس از آنکه در تامین مخارج زندگی دچار مشکل شدم تصمیم به انجام سرقت گرفتم.

حسین در خصوص وقوع این سرقت‎ها تاکید می‎کرد که به هیچ عنوان برای انجام سرقت به منزل کسی نرفته است و حتی این را همیشه در ذهن داشته که به محلی نرود که خانواده‎ای در آنجا زندگی می‎کند.

وی ادامه داد: من بیشتر سرقت‎های موتورسیکلت را مد نظرم داشتم و در تمامی سرقت‎هایی که انجام دادم می‎دیدم که موتورسیکلت یا تراکتوری سر زمین بدون وجود صاحبش افتاده است و بلافاصله بدون آنکه با کسی درگیر شوم آن را برمی‎داشتم و فرار می‎کردم.

سردسته باند سرقت‎های مسلحانه خون‎آشام شمال در خصوص وقوع یک فقره قتل در یک کارخانه گفت: به من اطلاع دادند که فردی که نمی‎خواهم نامش را بیاورم در گاوصندوقش مقدار زیادی پول دارد.

جزئیات جدید پرونده باند «خون‎آشام شمال»

به زمین شلیک کردم اما به صاحبخانه خورد/ فرزندانم به اجبار من سرقت می‌کردند

«حسین.د» تاکید کرد: زمانی که وارد آن کارخانه شدم دیدم که آن فرد در بالکن اتاقکی که در کنار کارخانه ساخته بود خوابیده است اما ظاهرا بیدار بوده و حتی متوجه حضور من در خانه‎اش شده است.

وی افزود: پس از آنکه من در اتاق رفتم ناگهان صاحب خانه درب را باز کرد و به سمت من حمله‎ور شد و من هم یک تیر به سمت زمن شلیک کردم اما کمانه کرد و به او برخورد کرد.

«حسین.د» در خصوص نحوه تهیه سلاح‎های بکار رفته در سرقت‎های مسلحانه، بیان کرد: سلاح‎ها را از طریق یکی از آشنایان از کرمانشاه تهیه کرده‎ایم.

سردسته باند سرقت‎های مسلحانه خون‎آشام شمال در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که چرا اعضای خانواده‎ات را به همراه خودت در سرقت‎ها می‎بردی، تصریح کرد: اینگونه نگویید که اعضای خانواده‎ات در سرقت‎ها شرکت داشتند چون فقط دو پسرم را همراه خودم در این سرقت‎ها بردم.

«حسین.د» گفت: این دو پسرم شاغل هستند و برای خود زندگی دارند اما من نمی‎توانستم به کس دیگری اعتماد کنم و مجبور بودم آنها را با خودم ببرم.

وی متذکر شد: این دو فرزندم هم به اجبار من در این سرقت‎ها شرکت می‎کردم زیرا اگر مخالفت می‎کردند به دلیل اجباری که داشتم آنها را کتک می‎زدم و با خودم همراه می‎کردم.

دلم برای فرزندانم تنگ شده است/ به اجبار پدرم سرقت می‎کردیم

در حالی که پسر بزرگ «حسین.د» حاضر به مصاحبه نیست، فرزند 20 ساله سردسته این باند در حالی که بغضی در گلویش دارد گفت: من بچه بودم و نمی‎خواستم برای سرقت بروم اما به خاطر فرار از کتک‎هایی که مرا می‎زد مجبور بودم او را همراهی کنم.

وی در خصوص زمان و نحوه انجام سرقت تاکید کرد: من در آن زمان سن کمی داشتم و در خصوص زمان و نحوه سرقت هم چیزی بخاطر ندارم.

جزئیات جدید پرونده باند «خون‎آشام شمال»

این فرزند 20 ساله سردسته باند خون‎آشام شمال، در حالی که هق هق و گریه کنان به ادامه این گفت‎وگو می‎پرداخت، با اظهار ندامت از انجام این عمل مجرمانه، متذکر شد: من نمی‎خواستم به کسی آسیبی برسانم فقط می‎خواستم از کتک‎های پدرم خلاص شوم.

وی اضافه کرد: من در حال حاضر ازدواج کردم و دو فرزند دارم و در روز تولد فرزند دومم دستگیر شدم.

فرزند «حسین.د» در حالی که پدرش را مسبب این گرفتاری‎هایش می‎داند، افزود: من بیچاره شدم و دیگر هیچ آبرویی ندارم؛ من بعد از ازدواج از پدرم جدا شدم و مستقل زندگی می‎کردم و دیگر دست به هیچ جرمی نزدم.

وی در آخرین کلماتش گفت: می‎دانم که بیچاره شدهام؛ دلم برای فرزندانم تنگ شده است.

14 فقره قتل بازسازی شده است/ مجرمان کاملا خرفه‎ای بودند

بازپرس شعبه ششم دادسرای گرگان در خصوص آخرین وضعیت پرونده باند خون‎آشام شمال، به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: وقوع این قتل‎ها از سال 1387 تا کنون و در محدوده استان گلستان بوده است.

آدینه تاکید کرد: با توجه به تعدد پرونده‎ها از شرق تا غرب استان، رسیدگی به پرونده این باند به صورت متمرکز در این شعبه مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از تمامی صحنه‎های قتل بازسازی صحنه انجام شده و دو نفر از اعضای این باند به دلیل ارتکاب به قتل و سه تن دیگر هم به جرم مشارکت در سرقت مسلحانه روانه زندان شدند.

بازپرس شعبه ششم دادسرای گرگان با تاکید بر اینکه تحقیقات برای مشخص شدن تمامی ابعاد این پرونده همچنان ادامه دارد، افزود: تا کنون 10 نفر از خریداران اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شدند.

آدینه در خصوص علت عدم شناسایی و دستگیری اعضای این باند از سال در اسل‎های گذشته خاطرنشان کرد: اعضای این باند به صورت کاملا حرفه‎ای دست به جرائم می‎زدند و حتی اقلام سرقتی را به صورت ماهرانه‎ای می‎فروختند.

وی تاکید کرد: خریداران مال مسروقه نیز برای فرار از قانون اموال سرقتی را در خارج از استان به فروش می‎رساندند.

بازپرس شعبه ششم دادسرای گرگان در پایان ابراز کرد: بر اساس ماده 96 قانون آیین دادرسی کیفری، چهره متهمان به صورت باز در رسانه‎ منتشر شده تا در صورتی که شهروندی از این افراد شکایتی دارد با مراجعه به این شعبه بازپرسی، مورد شکایت خود را مطرح کند.

بر اساس این گزارش، «حسین.س» یکی دیگر از اعضای این باند است معتقد بود هرکسی را که در برابرش مقاومت می‎کرد می‎کشت و حتی بر این عقیده بود که همیشه از طرف «حسین.د» احساس خطر می‎کرده زیرا مطمئن بود اگر «حسین.د» دستگیر شود او را لو می دهد.

«حسین.س» تاکید می‎کرد که کاملا حرفه‎ای کارش را انجام می‎داد و اگر تنها بود تا آخر عمرش به دام پلیس نمی‎افتاد.

منبع: فارس