۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
معاون رئیس‎جمهور دولت اصلاحات:

ظریف برکنار شده دولت احمدی‎نژاد بود

معاون رئیس‎جمهور دولت اصلاحات در خصوص مذاکرات هسته‎ای ایران و غرب گفت: این توافق پایان درگیری‎های سیاسی و پایان یک دوره طولانی کشمکش بین ایران و غرب به رهبری آمریکا بود.
کد خبر : ۲۵۵۶۲۵

صراط: حسین مرعشی امشب در همایش حزب کارگزاران با محوریت «ایران فردا، نهضت مذاکرات هسته‎ای» که در هتل آذین شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: نتیجه‎ای که از مذاکرات حاصل شده به مراتب فراتر از بحث هسته‎ای است و نقطه پایان درگیری‎های سیاسی ایران با غرب بود.

وی با اشاره به اینکه خودمان را مبرا از اشتباه در عرصه سیاسی نمی‎دانم، تصریح کرد: به نقطه بدی در روابط با غرب رسیده بودیم در دوران هشت‎ساله دولت احمدی‎نژاد زمانی که خرد از صحنه مدیریت رخت بست قابل پیش‎بینی بود که چه چیزی بر سر کشور خواهد آمد.

باید سیاست‎های خردورزانه را عملی کنیم

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: اگر گزارش‌های کارشناسی دولت به کشور داده می‎شد حتما مقامات عالی کشور اجازه نمی‎دادند که نفت و نظام بانکی تحریم شود تمام شاخص‎های اقتصادی ایران در دولت احمدی‎نژاد سقوط آزاد کرد ملت بعد از هشت سال دولت وی به صحنه آمدند و بزرگان تدبیر کردند و صحنه کشور عوض شد.

مرعشی تاکید کرد: هشدار می‎دهم که رفت و برگشت در ایران همیشه اتفاق می‎افتد لذا این موفقیت‎ها نیاز به مراقبت و صیانت دارد، در خرداد 1392 یک خطر بزرگ از سر کشور رفع شد فکر نکنید اگر حفاظت نکنیم به خودی خود باقی خواهد ماند، خیلی راحت با تشکیل مجلسی که بوی افراط بدهد همه چیز به خانه اول برمی‎گردد.

وی گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد اگر مردم در صحنه نباشند بنابراین باید سیاست‎های خردورزانه خود را عملی کنیم تا نتیجه‎اش پیروزی باشد.

ظریف برکنار شده دولت احمدی‎نژاد بود

معاون رئیس‎جمهور دولت اصلاحات افزود: هر کس با هر لباسی در بین شما تفرقه بیندازد اصلاح‎طلب و حامی دولت نیست ما بیشتر از سال 1392 به وحدت نیاز داریم باید در انتخابات سال 1394 مجلسی را روی کار آوریم که از این سیاست‎ها حمایت کند، ما به یک مجلس قدرتمند نیاز داریم.

مرعشی گفت: صالحی که مصلح نباشد به درد ما نمی‎خورد، صالح مصلح کسی است که تابع نظر جمع باشد و اگر همه گفتند و خواستند باید بیرون بیاید ولو اگر صلاحیت هم داشته باشد باید درک شرایط امروز ایران را بفهمد این راه آینده ماست، ما در گذشته اشتباهاتی کردیم رقیب ما اشتباهات سنگین‎تری کرد اشتباه ما این بود که باورمان شده بود در این کشور فقط خودمان هستیم و به پشتوانه مردم قدرت داریم.

وی بیان داشت: بی‎کفایتی در دوره احمدی‎نژاد نشان داد که کشورداری کار ساده‎ای نیست و اگر نیروهای صالح نباشند عده‎ای کشور را به تاراج می‎برند و نیروی انسانی را متلاشی می‎کنند.

معاون رئیس‎جمهور دولت اصلاحات با اشاره به اینکه ظریف برکنار شده دولت احمدی‎نژاد بود، خاطرنشان کرد: روحانی ظریف را به دولت برگرداند و از این مهره استفاده کرد و موفقیت‎ها حاصل شد.

منبع: فارس