۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
روز تاریخی ورزشگاه آزادی

ستارگان ایران به یاران فیگو باختند+حاشیه‌ها و تصاویر/ تماشاگران بازهم قهر بودند/ اعتراض عجیب یک کارگردان

تیم ستارگان فوتبال جهان توانست با سه گل ستارگان فوتبال ایران را شکست دهد.
کد خبر : ۲۵۵۶۹۱
صراط: تیم ستارگان فوتبال جهان توانست با سه گل ستارگان فوتبال ایران را شکست دهد.

مسابقه ستارگان فوتبال ایران و ستارگان فوتبال جهان، بیش از آنكه داخل زمین مهم باشد، خارج از آن اهمیت داشت. حضور ستاره‌های فوتبال جهان در تهران، اتفاقی بزرگ برای فوتبال ایران و هواداران چهره‌های سرشناس این تیم بود. بازیكنانی نظیر فیگو، روبرتو كارلوس، ادگارد داویدز، میشل سالگادو، فرناندو هیرو و ...، بازیكنانی نیستند كه به همین راحتی گذرشان به ایران بیفتد. اما برگزاری این مسابقه باعث شد تا آن‌ها وارد تهران شوند و حالا خیلی از عاشقان فوتبال، عكس و امضاهایی از این ستاره‌ها در آلبوم یادگاری خود دارند.

تیم ستارگان ایران با تركیب احمدرضا عابدزاده، فرهاد مجیدی، یحیی گل‌محمدی، خداداد عزیزی، جواد زرینچه، کریم باقری، علی کریمی، جواد نکونام، علیرضا نیکبخت واحدی، حمید استیلی و مهدی هاشمی به میدان رفت. عباس رضوی هم سرمربی ایران بود و علی پروین مدیریت فنی تیم را برعهده داشت.

یكی از نكات جالب تیم ایران، چهار بازیكنی بودند كه همه آن‌ها شماره 7 پوشیده بودند. فرهاد مجیدی، حمید استیلی، علیرضا منصوریان و مجید نامجو مطلق بازیكنانی بودند كه همه شان شماره 7 پوشیدند و در اكثر دقایق بازی، ایران دو شماره 7 در تركیب خود داشت.

در این مسابقه گل اول را مهدی هاشمی نسب زد اما داور این گل را قبول نكرد. چند دقیقه بعد، خطای نیكبخت روی بازیكن حریف، ستارگان جهان را صاحب یك ضربه كاشته كرد. این ضربه كاشته را روبرتو كارلوس زد، بازیكنی كه آوازه شوت‌های او در سطح دنیا پیچیده است و در زمان خودش یكی از بهترین كاشته زن‌های جهان بود.

روبرتو كارلوس توپ را وارد دروازه ایران كرد تا تیم ستارگان ایران، اولین گل مسابقه را دریافت كند. چند دقیقه بعد لوییس فیگو از پشت محوطه جریمه شوت محكمی زد كه این توپ هم وارد دروازه ایران شد و از دست عابدزاده كاری برنمی‌آمد. اما این پایان كار نبود. ستارگان جهان در آخرین دقایق نیمه اول هم توسط پائولتا به گل رسیدند تا با سه گل به رختكن بروند.

در نیمه دوم تعویض های پر تعدادی در تركیب هر دو تیم انجام شد. نامجو مطلق به جای منصوریان وارد تركیب ایران شد. خود منصوریان هم در نیمه اول به جای استیلی وارد زمین شده بود. با این تعویض ها، تیم ایران دونده تر شد. اتفاق خاصی كه در نیمه دوم افتاد این بود كه ایران مثل نیمه اول 3 گل نخورد. در نیمه دوم هر دو تیم عملكرد ضعیف تری داشتند. در این نیمه بود كه می شد حس كرد بالا رفتن سن، چه تاثیری بر عملكرد فوتبالیست ها دارد.

ستارگان جهان ضعیف تر بازی می كردند و ستارگان ایران هم حرفی برای گفتن نداشتند. البته چند موقعیت ایجاد شد اما هیچ كدام از تیم ها نتوانستند از موقعیت خود استفاده كنند. بهترین اتفاق هم برای ایران این بود كه در این نیمه گل نخورد و مسابقه با همان نتیجه سه بر صفر به پایان رسید.

تصاویر/ تجمع هواداران لاتزیو در تهران

هنگام عزیمت تیم منتخخب ستارگان جهان به ورزشگاه آزادی، تعدادی از هواداران فوتبال مقابل هتل اسپیناس جمع شدند تا این ستاره ها را از نزددیک ببینند. در این بین، تجمع هواداران لاتزیو با پرچم و نماد این باشگاه ایتالیایی جالب بود. آنها تصویر فرناندو کوتو، بازیکن پرتغالی سالهای گذشته لاتزیو را نیز به همراه داشتند و او را غافلگیر کردند.
تصاویر/ تجمع هواداران لاتزیو در تهران

تصاویر/ تجمع هواداران لاتزیو در تهران

تصاویر/ تجمع هواداران لاتزیو در تهران

تصاویر/ تجمع هواداران لاتزیو در تهران

قهر تماشاگران با ورزشگاه ادامه دارد

ورزشگاه آزادی برای دیدار ستارگان جهان و ستارگان ایران تکمیل نشد.

ورزشگاه آزادی میزبان بازی ستارگان جهان و ستارگان ایران بود اما بیش از نیمی از صندلی های این ورزشگاه خالی ماند.در حالی که انتظار می رفت با آمدن ستارگانی چون فیگو ، کاناوارو ، کارلوس و ... ورزشگاه آزادی روز پرشوری در خود ببیند اما این اتفقا نیفتاد و تنها حدود 40 هزار تماشاگر از این بازی استقبال کرد.

نیامدن تماشاگران به ورزشگاه ها در فوتبال ایران کم کم تبدیل به یک معزل شده که باید به سرعت راه حل برایش یافت.

احمدرضا؛ عابدزاده نیست

دروازه بانی که روزگاری کابوس مهاجمان حریف بود در بازی امروز و در سن بازنشستگی از روزگار اوج خود فاصله زیادی داشت.

دروازه بان شماره یک دوست داشتنی فوتبال ایران بعد از 10 سال درون زمین سبز آزادی حاضر شد تا کاپیتان تیم ستارگان ایران برابر یاران فیگو باشد.

احمدرضا عابدزاده که بعد از خداحافظی از فوتبال از شرایط آرمانی کاملا دور شده، همچنان یکی از محبوب ترین فوتبالیست های ایران محسوب محسوب می شود که در این دیدار هم بارها از سوی هواداران تشویق شد. دروازه بانی که روزگاری کابوس مهاجمان حریف محسوب می شد البته امروز در سن 49 سالگی کاملا از شرایط آرمانی دور شده و روی گل های زده حریف واکنشی نشان نداد.

گل اول روی ضربه ایستگاهی مهارنشدنی روبرتو کارلوس به ثمر رسید و فیگو و سانز هم به راحتی دروازه یکی محبوبترین بازیکنان ایران را باز کردند تا او در روز بدون واکنش خود در نیمه اول سه گل دریافت کند.

اخراج عجیب بایا توسط افشاریان!

خداداد افشاریان در صحنه ای از بازی ستارگان ایران و جهان به اشتباه دروازه بان تیم منتخب جهان را اخراج کرد.

خداداد افشاریان داور دیدار خیرخواهانه ی ستارگان جهان و ستارگان ایران در یک صحنه به ویکتور بایا کارت قرمز نشان داد و اورا اخراج کرد.

او چند لحظه بعد تصمیمش را عوض کرد و کارت زرد را به ویکتوربایا نشان داد.این اخطار در حالی به ویکتور بایا داده شد که خود بایا و البته فرهاد مجیدی اعتقاد داشتند توپ به صورت دروازه بان ستارگان جهان خورده است.

فرهاد مجیدی بین دونیمه رفت تا به پرواز برسد؟

فرهاد مجیدی یک نیمه برای تیم ستارگان بازی کرد و سپس از ورزشگاه رفت.

فرهاد مجیدی که دو ساعت مانده به شروع مسابقه به هتل المپیك رفته بود، در نیمه اول برای تیم ستارگان ایران به میدان رفت و چند بار توانست ضرباتی خطرناك به سمت دروازه حریف بزند اما پایش به گل باز نشد.

او بین دو نیمه با خداحاظی از هم تیمی ها از ورزشگاه رفت. او پیش از مسابقه به کادر فنی تیم ستارگان گفته بود که به دلیل سفری که در پیش دارد، نمی تواند تا پایان بازی در ورزشگاه بماند.

عدم اعتماد پروین به هنرپیشه ها

علی پروین همیشه به دنبال پیروزی است؛ حتی در دیدارهای دوستانه و حتی برابر لوییس فیگو و دوستان ستاره اش.

علی پروین که همه او را با کاریزمای خاصش می شناسند مطمئنا در بازی دوستانه امروز تیمش برابر ستاره ها هم به دنبال پیروزی بود و به همین منظور در حالی که چهره هایی هنری مثل حسین و علی سلیمانی، فهیم، جواد هاشمی، عارف لرستانی و خشایار راد و ... را حتی برای گرم کردن هم آماده نکرد و تنها چند دقیقه آخر را به آنها بازی داد.

نیکبخت و فاصله عجیب از بازیکن لیگ برتری

علیرضا واحدی نیکبخت بازیکن تیم ستارگان ایران در این مسابقه خیریه دور از انتظارظاهرشد.

نیکبخت که 2 فصل گذشته در لیگ برتر ایران بازی می کرد و سال گذشته هم عضو تیم خونه به خونه بابل بود با توجه به اینکه کمترین فاصله را از بازنشستگی داشته است چندان درخشان کار نکرد.

نیکبخت که قاعدتا از نظر شرایط آمادگی جسمانی باید در وضعیت خوبی قرار می داشت، آنطور که باید نمایش نداد و تعداد پاس های سالم و حرکات مثبت او انگشت شمار بود.

خطای خطرناک نوازی روی فیگو

محمد نوازی دفاع راست سابق استقلال یکی از آنهاست که مسابقات فوتبال را بسیار جدی می گیرد.

این بازیکن سابق فوتبال ایران که در حال حاضر در تیم فنی استقلال است همواره در بازی های دوستانه جدی و محکم کار می کند.

نوازی در نیمه دوم مسابقه خطای تقریبا شدیدی روی لوئیز فیگو انجام داد و نامزد ریاست بر فیفا را نقش بر زمین کرد. خطایی که باعث در هم کشیده شدن صورت فیگو شد. البته فیگو با اخلاق خوب قضیه را کش نداد و به سرعت با نوازی آشتی کرد.

منتخب ستارگان ایران با 4 شماره 7

فرهاد مجیدی ، علی منصوریان و حمید استیلی و مجید نامجو مطلق در تیم منتخب ستارگان ایران 7 پوشیدند.

البته تیم ستارگان جهان نیز از این قاعده مستثنی نبودو آنها دو شماره 5 در تیم خود داشتند. فرناندو کوتو و کاناوارو !

لبخند تمام نشدنی کاناوارو

فابیو کاناوارو مدافع سابق تیم ملی ایتالیا و مرد سابق فوتبال جهان در بازی خیرخواهانه امروز باز هم نشانه هایی از اوج گذشته خود را نشان داد.

کاناوارو که با وجود بازنشستگی از فوتبال در شرایط مناسبی قرار داشت بارها و بارها مانع از تحرک مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران شد. او چند باری هم خداداد عزیزی را نقش بر زمین کرد که این حرکت او با واکنش عزیزی همراه شد.

با این حال کاناوارو که لبخند از روی صورتش محو نمی شد تا پایان مسابقه کارش را به همان ترتیب ادامه داد.

روبرتو کارلوس، از گلزنی تا فیلمبرداری !

روبرتو کارلوس در نیمه یدوم بازی برابر ستارگان ایران قصد ورود به زمین را نداشت.

روبرتو کارلوس ستاره سابق برزیلی رئال مادرید پس از آنکه توانست در نیمه ی اول بازی ستارگان جهان و ستارگان ایران با ضربه ای فوق العاده دروازه ی عابدزاده را باز کند در نیمه دوم با لباس هایی متفاوت روی نیمکت تیمشان نشسته است.

کارلوس به فیلمبرداری از بازی، هم تیمی هایش و البته ورزشگاه آزادی مشغول بودتا خاطره این بازی را همیشه همراه خود داشته باشد.

خطای عجیب خطیبی روی سالگادو

رسول خطیبی مربی سابق تیم سیاه جامگان شدیدترین خطای مسابقه را در دقیقه 65 روی میشل سالگادو انجام داد.

سالگادو که در سمت راست زمین صاحب توپ بود قصد پیشروی با توپ را داشت که خطیبی با استوک محکم روی پای او کوبید و چهره اصلی تیم ستاره ها را نقش بر زمین کرد. خطیبی البته زود از کار خود پشیمان شد و به سرعت از سالگادو عذرخواهی کرد اما هیچ کس نمی دانست که چرا این بازیکن اقدام به خطا کرد که در صورت رخ دادن در یک بازی رسمی حتما جریمه ای جز کارت زرد در پی نداشت.

اعتراض‌ کارگردان‌ جوان‌ در بازی‌ ستارگان

علی ملاقلی پور کارگردان جوان سینمای ایران برای اعتراض به نحوه اکران فیلمش خود را به میانه میدان این بازی رساند.

ملاقلی پور که فیلمش با اکران فیلم محمد رسول الله (ص) سینماهای خود را از دست داده است، با حضور در زمین این مسابقه پیراهنی را به تن داشت که نام فیلمش روی آن قرار داشت؛ او که برای پس گرفتن سینماهای فیلمش تلاش می کند این حرکت اعتراضی را پیش از مسابقه ایران و یاران سالگادو انجام داد، حرکتی که شاید مهمترین نکته این مسابقه فوتبال بود..

ستارگان ایران به یاران فیگو باختند+حاشیه‌ها و تصاویر/ تماشاگران با ستارگان جهان هم قهر بودند