۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰

لاریجانی عازم نیویورک شد +برنامه ها

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در چهارمین اجلاس روسای مجلس کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس جهانی عازم نیویورک شد.
کد خبر : ۲۵۵۷۰۸
صراط: این اجلاس از نهم شهریورماه (31 آگوست) تا 11 شهریورماه ( 2 سپتامبر 2015 ) در دفتر سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی را در این اجلاس، احمدرضا دستغیب رییس بین المجالس ایران، کاظم جلالی عضو کمیته حقوق بشر اتحادیه بین المجالس، جواد جهانگیرزاده عضو کمیته روابط اتحادیه بین المجالس جهانی با سازمان ملل، علیرضا مرندی، سید موید حسینی صدر دبیرکل گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ایران و حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی و پارلمانی همراهی می کنند.

محمد رضا باهنر و علاء الدین بروجردی در مراسم بدرقه رییس مجلس حضور داشتند و پرواز رییس مجلس غیر اختصاصی است و وی ابتدا به فرانکفورت سپس به نیویورک می رود.

اجلاس روسای پارلمان های جهان اجتماع منحصر به فردی برای گفت و گو و همکاری بین مجالس دنیا در بالاترین سطح است.

موضوع چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان، صلح، دمکراسی و توسعه از نگاه مجالس است. این اجلاس بخشی از مجموعه نشست هایی در سطوح بالا است که به اجلاس سالانه سازمان ملل متحد در اواخر سپتامبر 2015 منتهی می شود که در آن اهداف توسعه پایدار پیگیری خواهد شد.

این اجلاس توسط اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) برگزار می شود.
منبع: ایرنا