۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی:

اصلاح‌طلبان ظرفیت اداره همزمان دولت و مجلس را ندارند

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان ظرفیت اداره همزمان دولت و مجلس را ندارند.
کد خبر : ۲۵۵۷۳۶

صراط: احمد خورشیدی‌آزاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اختلافاتی که در میان احزاب اصلاح‌طلب طی چند وقت اخیر پیش آمد و با استناد به اظهارات صادق خرازی یکی از دبیران احزاب اصلاح‌طلب، اظهار کرد: دلیل اختلافات به قدرت رسیدن آن‌ها بوده و معمولا وقتی حاکم می‌شوند به دلیل ثروت و قدرتی که به دنبال آن هستند گلاویز می‌شوند.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی افزود: از زمان اصلاحات و هنگامی که خاتمی آمد و پس از آن که جلوتر رفتند و موضوع پست و ثروت و قدرت مطرح شد دو گروه اصلاح‌طلب تندرو و کندرو تشکیل شد.

خورشیدی‌آزاد بیان کرد: یک عده معتقد بودند که باید با جمهوری اسلامی و نظام برخورد شود و خارج از نظام کار کنند و کندروها معتقد به عمل در داخل بودند اما انگیزه اصلی همه آن‌ها قدرت و ثروت بود.

وی گفت: الان هم که اصلاح‌طلبان در حاشیه روحانی آمده و قدرت و پست‌هایی گرفته‌اند باز هم مسئله انشقاق بین این‌ها مطرح شده است.

این فعال سیاسی افزود: دیدیم که خرازی آمد و خط‌کشی کرد و گفت عده‌ای از اصلاح‌طلبان به دشمن گرا می‌دهند و به اصطلاح نیروهای دشمن هستند.

وی اظهار کرد: طبیعی است که اکثر سران اصلاح‌طلب در لیست خرازی هستند.

خورشیدی‌آزاد تصریح کرد: اگر این درگیری‌ها ادامه پیدا کند و اگر حتی توانستند اکثریت مجلس را هم کسب کنند که نمی‌توانند، مطمئن باشید درگیری‌ها آن‌چنان خشن و شکننده می‌شود که ریاست‌جمهوری 96 را از دست می‌دهند مگر این که شانس بیاورند در مجلس همان اقلیت باقی بمانند.

وی افزود: این‌ها ظرفیت ندارند که هم مجلس و هم ریاست‌جمهوری را توأم با هم داشته باشند.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی در ادامه بیان داشت: این‌ها یعنی اصلاح‌طلبان و کارگزارانی‌های کنونی نسبت به زمان هاشمی و خاتمی خیلی تندتر و عریان‌تر بوده و شمشیر را از رو بسته‌اند و می‌بینید که چه بی‌احترامی‌هایی به نظام و ارکان آن و ارزش‌ها و مردم می‌کنند.

وی افزود: لذا این‌ها تندترند و تاریخ هم نشان داده که عقب‌نشینی و از بین رفتن گروه‌ها به این دلیل است که غلظت تندروی آن‌ها بیشتر باشد.

خورشیدی‌آزاد به نمونه‌ای از این تندروی‌ها اشاره کرد و گفت: در دوره اصلاحات هر روز یک بررسی از رسانه‌ها داشتیم تا ببینیم در زمان خاتمی هفته‌ای چند بار اهانت به ارکان نظام می‌شود که آن روزها اگر هفته‌ای 57 بار اهانت به نظام بود الان از هفته‌ای 570 بار هم بیشتر است.

وی گفت: آن طرف را هم که نگاه کنید در دولت‌های گذشته، آمریکایی‌ها سالی سه بار تهدید می‌کردند و امروز هم آن‌ها تندرو شده و هر روز تهدید می‌کنند که می‌بینیم این تندروی هم به اصلاح‌طلبان و هم به آمریکایی‌ها رسیده است.

خورشیدی‌آزاد تصریح کرد: ضرر تندروی برای آن‌ها که خودشان شاید ندانند، این است که اگر اینها در اعتدال بخواهند چهار ساله حذف شوند الان دو ساله و سه ساله حذف می‌شوند زیرا مردم تحمل افراطی‌گری و تندروی را ندارند.

منبع: فارس