۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

رهامی چگونه توهین به روحانی را انکار کرد؟!

به نظر می‌رسد رهامی باید به جای منتشر کردن توضیح و تهدید به پیگیری قضایی، از یک مشی کلی یعنی خطاب قرار دادن دیگران با ادبیات توهین‌آمیز و گفتن سخنانی بر خلاف حقیقت و بر خلاف مصالح ملی خودداری کند.
کد خبر : ۲۵۵۷۵۸
صراط: محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس کمیته انتخاباتی اصلاح‌طلبان طی یادداشتی که در شماره سه‌شنبه روزنامه اعتماد منتشر کرد، توضیحاتی را درباره سخنرانی جنجالی خود که طی آن خطاب به رئیس‌جمهور کشور لفظ بی‌... را به‌کار برده بود، ارائه داد.

رهامی در بخشی از توضیح خود نوشته است:

آنچه غرض از نگارش این سطور است علاوه بر اهمیت ذاتی حفظ تقوای سیاسی و اثر آن در توسعه سیاسی، بی تقوایی سیاسی پیش آمده در جریان سخنرانی هفته گذشته اینجانب در شهر ایلام با موضوع «تاثیر عدم تحرک احزاب و نهاد های مدنی در نهضت مشروطه و کودتای ٢٨ مرداد» است. در قسمت اصلی این سخنرانی به بیان وظایف نخبگان نسبت به مشارکت سیاسی در جامعه و تاثیرات استفاده از خرد جمعی نخبگان پرداختم. سپس با بیان بی عملی نخبگان در جریان نهضت مشروطه و کودتای ٢٨ مرداد، بسیاری از آسیب های ناشی از عدم تحزب و گوشه نشینی سیاسی که آن را «تنبلی و بی عرضگی سیاسی» نامیدم، برشمردم... ولی متاسفانه بعضی خبرگزاری‌های جریان تندرو که از ائتلاف جریان اصلاحات و اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری سال ٩٢ ناخشنود و از تکرار این ائتلاف در انتخابات مجلس شورای اسلامی ٩٤ بیمناک هستند، با تحریف این سخنان سعی کرده اند تا میان این دو جریان تفرقه افکنند.

رهامی در ادامه نیز از این گفته است که پیگیری قضایی را حق قانونی خود می‌داند!

در اشاره به توضیح رهامی باید اشاره کرد که جدای از خبر منتشره در رسانه‌ها، فایل صوتی سخنان وی نیز موجود است.

همچنین ذکر این مسئله نیز خالی از تأمل نیست که مسئله توهین و متلک‌پرانی مشاهیر جریان خاص به رئیس‌جمهور روحانی و کابینه یازدهم فقط مربوط به رهامی نیست و این مسئله متأسفانه از آنجا که جریان خاص به دولت یازدهم به مثابه یک «پله»! نگاه می‌کند، از شیوع زیادی برخوردار است.

دولت روحانی افراطی و تفریطی است، دولت یک رحم اجاره‌ای است، روحانی مستأجر است، مواضع روحانی برای بی‌بی شلوارک نمی‌شود، دولت ناچار است زمینه‌ساز بازگشت اصلاح‌طلبان به قدرت باشد و... بخشی از همین توهین‌هاست.

در اینجا لازم به ذکر است که محسن رهامی شاهکارهای ادبیاتی دیگری هم دارد که البته تاکنون توضیح یا تکذیبیه‌ای درباره آنها صادر نکرده است.

او سال گذشته در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ایرنا، خباثت آمریکا در فلج کردن اقتصاد ایران را محقق شده قلمداد کرده و گفته بود: «تحریم‌ها و قطعنامه‌ها کشور را فلج کرده»!

این فرد که اکنون دولت را خطاب قرار می‌دهد، زمانی هم در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد، مجلس و نمایندگان ملت را نواخته و گفته بود: مجلس نهم اجازه داد میلیاردها از بیت‌المال اختلاس شود!

به نظر می‌رسد رهامی باید به جای منتشر کردن توضیح و تهدید به پیگیری قضایی، از یک مشی کلی یعنی خطاب قرار دادن دیگران با ادبیات توهین‌آمیز و گفتن سخنانی بر خلاف حقیقت و بر خلاف مصالح ملی خودداری کند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط رهامی روحانی
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز