۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
حرکت دستاوردهای توافق به سمت مقولات غیر قابل اثبات

روحانی از سایه‌ کدام جنگ صحبت می‌کرد؟!

نکته آنکه از دولت محترم انتظار است بجای بیان مقولات غیر قابل لمس و اثبات، تلاش کند تا دستاوردهای ملموس توافق هسته‌ای و مذاکرات را برای مردم بازگو کند.
کد خبر : ۲۵۵۷۶۹
صراط: رئیس‌جمهور روحانی در بخشی از سخنان خود در جمع مردم استان همدان گفته است: ‌بعد از 23ماه مذاکره پیگیر توسط فرزندان انقلابی شما و دیپلمات‌های قهرمان، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که توانسته‌ایم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم و امنیت واقعی را به این کشور بازگردانیم.

*یکی از کسانی که بصورت جدی و بویژه در دو سال آخر عمر دولت گذشته از وجود خطر جنگ علیه ایران اسلامی بصورت جسته و گریخته سخن گفته بود، آقای هاشمی رفسنجانی بود.

در کنار ایشان نیز عده‌ای از مشاهیر جریان خاص بوده‌اند که گویا در تمام روزهای زندگی خود در خوف هجوم آمریکا به‌سر برده‌اند.

کسانی که در ماجرای مشهور به «نامه 2003» نامه‌ای را برای آمریکای حمله کرده به افغانستان نوشتند، با این هدف که آمریکا در قبال رعایت پیش‌شرط‌هایش از سوی دولت اصلاحات، از حمله به ایران! منصرف شود.

(قطع حمایت ایران اسلامی از حزب‌الله لبنان و توقف برخی فعالیت‌های هسته‌ای از جمله این پیش‌شرط‌ها بوده‌اند!)

با تمام این حرف‌ها و اقدامات، اما آمریکا تاکنون هیچگاه به ایران حمله نظامی نکرده است. نه در دوران جنگ تحمیلی، نه در دوران خاتمی و نه در دوران احمدی‌نژاد.

البته آمریکایی‌ها در مقاطعی همچون جنگ تحمیلی، جنگ نفتکش‌ها در خلیج فارس و البته در جنگ‌های نیابتی در منطقه به رویارویی با ایران نیز شتافته‌اند اما در تمام این رویارویی‌ها دست آنها قطع شده است.

ویژه‌تر آنکه آمریکا حتی در جنگ‌های نیابتی نظیر جنگ 33 روزه میان اسرائیل و حزب‌الله که بنا به اعتراف مقامات کاخ سفید، جنگ نیابتی ایران و آمریکا بود نیز متحمل شکستی سنگین، تاریخی و عبرت‌آموز شدند.

تجربه‌ای تلخ که البته مجدداً در جنگ‌های 22 روزه، 51 روزه، 8 روزه و همچنین در جنگ با دولت قانونی سوریه نیز تکرار شد.

و اکنون کار به آنجا رسیده است که حتی نماد فناوری در آمریکا یعنی پهپاد RQ180 در آسمان ایران تسخیر می‌شود و یا دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، از این می‌گوید که «آمریکایی‌ها را تهدید کرده‌ایم که طی چند سال آینده به فاصله 12 مایلی سواحل‌ آنها خواهیم آمد»

البته این واقعیت‌های محرز و غیر قابل انکار را بایستی در کنار این برهان عقلایی قرار دهیم که بر اساس شناختی که از  دی‌ان‌اِی و رفتار استکباری آمریکایی‌ها داریم، آنها در هر لحظه‌ای که احساس کنند توان حمله به جمهوری اسلامی ایران را دارند، ثانیه‌ای هم درنگ نخواهند کرد.

و پر واضح آنکه در طول 36 سال گذشته، حتی یک لحظه هم به این احساس نرسیده‌اند و حتی امکان حماقت هم برای آنها وجود نداشته است.

نکته آنکه از دولت محترم انتظار است بجای بیان مقولات غیر قابل لمس و اثبات، تلاش کند تا دستاوردهای ملموس توافق هسته‌ای و مذاکرات را برای مردم بازگو کند.

ارجاع دادن سمت توجه افکار عمومی از وعده‌هایی همچون لغو تمام تحریم‌ها، ارتقای ملموس سطح معیشت، بهبود قابل اندازه‌گیری اقتصاد و رفع مشکلات مورد اشاره همیشگی دولت که قرار بود با مذاکرات هسته‌ای وقوع بیابند، به سمت مقولاتی غیر قابل اثبات نظیر رفع شدن سایه‌ی جنگ! امری مورد انتقاد است.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز