۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵

وضعیت نامساعد کمپ تیم‌های ملی

تمرین تیم ملی فوتبال عصر امروز در کمپ تیم‌های ملی پیگیری شد.
کد خبر : ۲۵۵۸۴۶

صراط: تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای ادامه حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده می‌کند، از ساعت 17 و 45 دقیقه امروز تمرینات خود را در کمپ تیم‌های ملی از سر گرفت.

* از ساعت 17 دستیاران کی‌روش به صورت جداگانه راهی کمپ شده و طراحی تمرینات را انجام داده تا به این ترتیب با رسیدن بازیکنان به کمپ تیم‌های ملی کار برای ادامه تمرینات این تیم آماده باشد.

* از ساعت 17 و 45 و با ورود 18 بازیکن به زمین مسابقه این تعداد بدن‌های خود را به صورت اختیاری گرم کردند. در بین بازیکنان 16 بازیکن و دو دروازه‌بان حضور داشتند ضمن اینکه از 5 بازیکن باقیمانده آزمون و عزت‌اللهی امروز به تهران رسیده و از فردا به تمرینات اضافه می‌شوند و حاج‌صفی، جهانبخش و حقیقی نیز طی روزهای آینده به شاگردان کی‌روش اضافه خواهند شد.

* بازیکنان تیم ملی یکدست آبی به تن داشتند و گلرها پیراهن سبز و کادر فنی با پیراهن‌های خاکستری تمرینات را زیر نظر داشتند ضمن اینکه قبل از آغاز رسمی تمرین صحبت‌های اختصاصی دژاگه و منتظری در نوع خود جالب توجه بود.

* طبق برنامه قبلی قرار بود سه بازیکن برای مصاحبه نزد خبرنگاران بروند که به خاطر مصاحبه پیش‌بینی نشده کی‌روش، گفت‌وگوی خبرنگاران با بازیکنان انجام نشد.

* از ساعت 18 و با پایان گفت‌وگوی کی‌روش با خبرنگاران سرمربی تیم ملی به بازیکنان اضافه شده و پس از مدت کوتاهی صحبت برای آنها، از ساعت 18 تمرین امروز تیم ملی رسما آغاز شد.

* بازیکنان ابتدا چند دوری را دور محوطه زمین دویده و سپس کارهای کششی و نرمش انجام دادند تا برای تمرین سخت امروز آماده شوند.

* از ساعت 18 و 15 دقیقه بازیکنان تیم ملی به 4 گروه 4 نفره با کاورهای مشکی، قرمز، زرد و سفید تقسیم شده و از این زمان دو دروازه‌بان تیم ملی با جدا شدن از گروه بازیکنان کارهای اختصاصی دروازه‌بانی را آغاز کردند.

* برای دروازه‌بانان امروز تمرینات متنوعی در نظر گرفته شده بود که از جمله کار با مینی‌بال، شیرجه زدن با کش بود. نکته قابل توجه در این بخش زمانی بود که دن گاسپار مربی دروازه‌بانان تیم ملی با یک راکت تنیس به توپ‌های تنیس ضربه می‌زد تا دروازه‌بانان آن توپ‌ها را دفع کنند.

* در بخش دیگری از زمین بازیکنان در 4 گروه کار با توپ را آغاز کرده و ابتدا به آقا وسط و پاس‌کاری در محوطه‌های مربعی که با قیف از هم جدا شده بود زیر نظر کی‌روش ودستیارانش پرداختند. این بخش تمرینی در دو نوبت انجام شد و بازیکنان در فاصله‌های کوتاه مدت برای رفع خستگی و نوشیدن آب با دستور کی‌روش کار را متوقف می‌کردند.

* از ساعت 18 و 30 دقیقه کار تمرینی امروز وارد فاز تازه‌ای شد و بازیکنان به دو تیم قرمز و سفید تقسیم شده و در یک بخش کوچک از زمین چمن در بین دروازه‌های کوچک به بازی فوتبال مشغول شدند که در این بین باید سعی می‌کردند تا با کمترین ضربه توپ را به هم‌بازی‌های خود پاس بدهند.

* با آغاز بخش کار باتوپ تمرینات تیم ملی توسط آنالیزور تیم ملی فیلمبرداری شد ضمن اینکه حدود 10 تماشاگر در حالی تمرین امروز را تماشا می‌کنند که همچنان وضعیت کمپ بسیار نامرتب و صندلی‌های کثیف همچنان تو ذوق می‌زنند. البته وضعیت چمن دست کمی از سایر اوضاع نداشته و کیفیت بد و کوتاه و بلندی چمن در برخی مواقع صدای ملی‌پوشان را بلند می‌کرد.

* از ساعت 18 و 40 دقیقه کی‌روش ملی‌پوشان را جمع کرده و پس از 5 دقیقه صحبت برای آنها تمرین قبلی یعنی فوتبال در بین دروازه‌های کوچک ادامه پیدا کرد که نکته اصلی آن جدیت و تلاش زیاد بازیکنان در فوتبال درون‌گروهی در این بخش بود. که البته امید ابراهیمی و اشکان دژاگه نسبت به سایر بازیکنان آماده‌تر نشان داده است.

* از ساعت 18 و 55 دقیقه و پس از استراحت کوتاه بازیکنان، کادر فنی تمرین جدید دیگری را در نظر گرفت و با اضافه شدن گلرها بازیکنان در یک چهارم از زمین و در بین دو دروازه‌ بزرگ مشغول بازی فوتبال 9 به 9 شدند.

* ساعت 19 و 10 دقیقه پروژکتورهای کمپ تیم ملی روشن شد تا کار زیر نور ادامه پیدا کند.

* در این تمرین که دو تیم سفید و قرمز آن را برگزار می‌کردند بازیکنان به فوتبال مشغول شده اما نکته اصلی آن این بود که با حضور بازیکنانی مثل دژاگه، حسینی، طارمی، غفوری، حیدری، تیموریان و منتظری به نظر می‌رسید که کی‌روش تیم اصلی خود را برای بازی با گوام انتخاب کرده و به این ترتیب بیشتر بر روی تیم سفید متمرکز بود.

* از ساعت 19 و 20 دقیقه و با پایان فوتبال بازیکنان تمرین شوت‌زنی را آغاز کرده به این ترتیب که چند توپ در یک خط کاشته شده و بازیکنان به صورت پیاپی در دروازه‌ای که دو دروازه‌بان در آن قرا داشت شوت‌زنی می‌کردند.

* از ساعت 19 و 30 دقیقه اعضای تیم ملی با سرد کردن به کار خود پایان دادند. جالب اینکه دن گاسپار دو دروازه‌بان را به سمت خود فرا خوانده و با بالا بردن دست آنها به نشانه اتحاد کار را به پایان رساندند.

* ابراهیم تقی‌پور که برای سپری کردن کلاس مربیگری در کمپ حضور داشت در تمرین امروز تیم ملی حاضر شد.

بازیکنانی نظیر امید ابراهیمی، امید عالیشاه، مرتضی پورعلی گنجی و رامین رضائیان به همراه مارکار آقاجانیان وقتی تقی‌پور را دیدند به سمت او رفتند و با وی خوش و بش گرمی داشتند.

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 17 و 30 دقیقه فردا در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی تمرینات خود را برای دیدار با گوام دنبال خواهد کرد. این دیدار از هفته سوم مقدماتی جام جهانی از ساعت 19 روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

منبع: فارس