۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
به بهانه ی سالروز تولد مقام معظم رهبری

چرا باید بگوییم "امام خامنه ای"؟ + زندگینامه

وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم.
کد خبر : ۲۵۵۹۰

"صراط" - زندگی‌نامه حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای

زندگينامه

به گزارش صراط نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر عاليقدر حضرت آيت الله سيد على خامنه اى فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد جواد حسينى خامنه‌اى، در 1318 شمسی برابر 1358 قمرى در مشهد مقدس چشم به دنيا گشود. ايشان دومين پسر خانواده هستند. زندگى سيد جواد خامنه اى مانند بيشتر روحانيون و مدرسّان علوم دينى، بسيار ساده بود. همسر و فرزندانش نيز معناى عميق قناعت و ساده زيستى را از او ياد گرفته بودند و با آن خو داشتند.
رهبر بزرگوار در ضمن بيان نخستين خاطره هاى زندگى خود از وضع و حال زندگى خانواده شان چنين مى‌گويند:
«پدرم روحانى معروفى بود، امّا خيلى پارسا و گوشه گير... زندگى ما به سختى مى گذشت. من يادم هست شب هايى اتفاق مى افتاد كه در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت براى ما شام تهيّه مى كرد و... آن شام هم نان و كشمش بود.»
امّا خانه اى را كه خانواده سيّد جواد در آن زندگى مى كردند، رهبر انقلاب چنين توصيف مى كنند:
«منزل پدرى من كه در آن متولد شده ام، تا چهارـ پنج سالگى من، يك خانه 60 ـ 70 مترى در محّله فقير نشين مشهد بود كه فقط يك اتاق داشت و يك زير زمين تاريك و خفه اى! هنگامى كه براى پدرم ميهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر اين كه روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت) همه ما بايد به زير زمين مى رفتيم تا مهمان برود. بعد عدّه اى كه به پدر ارادتى داشتند، زمين كوچكى را كنار اين منزل خريده به آن اضافه كردند و ما داراى سه اتاق شديم.»
رهبرانقلاب از دوران كودكى در خانواده اى فقير امّا روحانى و روحانى پرور و پاك و صميمی، اينگونه پرورش يافت و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگش سيد محمد به مكتب سپرده شد تا الفبا و قرآن را ياد بگيرند. سپس، دو برادر را در مدرسه تازه تأسيس اسلامى «دارالتعّليم ديانتى» ثبت نام كردند و اين دو دوران تحصيل ابتدايى را در آن مدرسه گذراندند.
 
 

منزل پدری امام خامنه ای

در حوزه علميه
ايشان از دوره دبيرستان، خواندن «جامع المقدمات» و صرف و نحو را آغاز كرده بود. سپس از مدرسه جديد وارد حوزه علميه شد و نزد پدر و ديگر اساتيد وقت ادبيات و مقدمات را خواند.
درباره انگيزه ورود به حوزه علميه و انتخاب راه روحانيت مى گويند: «عامل و موجب اصلى در انتخاب اين راه نورانى روحانيت پدرم بودند و مادرم نيز علاقه مند و مشوّق بودند».
ايشان كتب ادبى ار قبيل «جامع المقدمات»، «سيوطى»، «مغنى» را نزد مدرّسان مدرسه «سليمان خان» و «نوّاب» خواند و پدرش نيز بر درس فرزندانش نظارت مى كرد. كتاب «معالم» را نيز در همان دوره خواند. سپس «شرايع الاسلام» و «شرح لمعه» را در محضر پدرش و مقدارى را نزد مرحوم «آقا ميرزا مدرس يزدى» و رسائل و مكاسب را در حضور مرحوم حاج شيخ هاشم قزوينى و بقيه دروس سطح فقه و اصول را نزد پدرش خواند و دوره مقدمات و سطح را بطور كم سابقه و شگفت انگيزى در پنچ سال و نيم به اتمام رساند. پدرش مرحوم سيد جواد در تمام اين مراحل نقش مهّمى در پيشرفت اين فرزند برومند داشت. رهبر بزرگوار انقلاب، در زمينه منطق و فلسفه، كتاب منظومه سبزوار را ابتدا از «مرحوم آيت الله ميرزا جواد آقا تهرانى» و بعدها نزد مرحوم «شيخ رضا ايسى» خواندند.

 در حوزه علميه نجف اشرف
آيت الله خامنه اى كه از هيجده سالگى در مشهد درس خارج فقه و اصول را نزد مرجع بزرگ مرحوم آيت الله العظمى ميلانى شروع كرده بودند. در سال 1336 به قصد زيارت عتبات عاليات، عازم نجف اشرف شدند و با مشاهده و شركت در درسهاى خارج مجتهدان بزرگ حوزه نجف از جمله مرحوم سيد محسن حكيم، سيد محمود شاهرودى، ميرزا باقر زنجانى، سيد يحيى يزدى، و ميرزا حسن بجنوردى، اوضاع درس و تدريس و تحقيق آن حوزه علميه را پسنديدند و ايشان را از قصد خود آگاه ساختند. ولى پدر موافقت نكرد. پس از مدّتى ايشان به مشهد باز گشتند.

 در حوزه علميه قم
آيت الله خامنه اى از سال 1337 تا 1343 در حوزه علميه قم به تحصيلات عالى در فقه و اصول و فلسفه، مشغول شدند و از محضر بزرگان چون مرحوم آيت الله العظمى بروجردى، امام خمينى، شيخ مرتضى حائرى يزدى وعلـّامه طباطبائى استفاده كردند. در سال 1343، از مكاتباتى كه رهبر انقلاب با پدرشان داشتند، متوجّه شدند كه يك چشم پدر به علت «آب مرواريد» نابينا شده است، بسيار غمگين شدند و بين ماندن در قم و ادامه تحصيل در حوزه عظيم آن و رفتن به مشهد و مواظبت از پدر در ترديد ماندند. آيت الله خامنه اى به اين نتيجـه رسيدند كه به خاطر خدا از قــم به مشهد هجرت كنند واز پدرشان مواظبت نمايند. ايشان در اين مـورد مى گويند:
«به مشهد رفتم و خداى متعال توفيقات زيادى به ما داد. به هر حال به دنبال كار و وظيفه خود رفتم. اگر بنده در زندگى توفيقى داشتم، اعتقادم اين است كه ناشى از همان بّرى «نيكى» است كه به پدر، بلكه به پدر و مادر انجام داده ام». آيت الله خامنه اى بر سر اين دو راهى، راه درست را انتخاب كردند. بعضى از اساتيد و آشنايان افسوس مى خوردند كه چرا ايشان به اين زودى حوزه علميه قم را ترك كردند، اگر مى ماندند در آينده چنين و چنان مى شدند!... امّا آينده نشان داد كه انتخاب ايشان درست بوده و دست تقدير الهى براى ايشان سر نوشتى ديگر و بهتر و والاتر از محاسبات آنان، رقم زده بود. آيا كسى تصّور مى كرد كه در آن روز جوان عالم پراستعداد 25 ساله، كه براى رضاى خداوند و خدمت به پدر و مادرش از قم به مشهد مى رفت، 25 سال بعد، به مقام والاى ولايت امر مسلمين خواهد رسيد؟! ايشان در مشهد از ادامه درس دست برنداشتند و جز ايام تعطيل يا مبازره و زندان و مسافرت، به طور رسمى تحصيلات فقهى و اصول خود را تا سال 1347 در محضر اساتيد بزرگ حوزه مشهد بويژه آيت الله ميلانى ادامه دادند. همچنين ازسال 1343 كه در مشهد ماندگار شدند در كنار تحصيل و مراقبت از پدر پير و بيمار، به تدريس كتب فقه و اصول و معارف دينى به طلـّاب جوان و دانشجويان نيز مى پرداختند.

 مبارزات سياسى
آيت الله خامنه اى به گفته خويش «از شاگردان فقهى، اصولى، سياسى و انقلابى امام خمينى (ره) هستند» امـّا نخستين جرقـّه هاى سياسى و مبارزاتى و دشمنى با طاغوت را مجاهد بزرگ و شهيد راه اسلام شهيد «سيد مجتبى نوّاب صفوى» در ذهن ايشان زده است، هنگاميكه نوّاب صفوى با عدّه اى از فدائيان اسلام در سال 31 به مشهد رفته در مدرسه سليمان خان، سخنرانى پر هيجان و بيدار كننده اى در موضوع احياى اسلام و حاكميت احكام الهى، و فريب و نيرنگ شاه و انگليسى و دروغگويى آنان به ملـّت ايران، ايراد كردند. آيت الله خامنه اى آن روز از طـّلاب جوان مدرسه سليمان خان بودند، به شدّت تحت تأثير سخنان آتشين نوّاب واقع شدند. ايشان مى گويند: «همان وقت جرقه هاى انگيزش انقلاب اسلامى به وسيله نوّاب صفوى در من به وجود آمده و هيچ شكى ندارم كه اولين آتش را مرحوم نوّاب در دل ما روشن كرد».

 همراه با نهضت امام خمينى (قدس سره)
آيت الله خامنه اى از سال 1341 كه در قم حضورداشتند و حركت انقلابى واعتراض آميز امام خمينى عليه سياستهاى ضد اسلامى و آمريكا پسند محمد رضا شاه پهلوى، آغاز شد، وارد ميدان مبارزات سياسى شدند و شانزده سال تمام با وجود فراز و نشيب هاى فراوان و شكنجه ها و تعبيدها و زندان ها مبارزه كردند و در اين مسير ازهيچ خطرى نترسيدند. نخستين بار در محرّم سال 1383 از سوى امام خمينى (قدس سره) مأموريت يافتند كه پيام ايشان را به آيت الله ميلانى و علماى خراسان در خصوص چگونگى برنامه هاى تبليغاتى روحانيون در ماه محرّم و افشاگرى عليه سياست هاى آمريكايى شاه و اوضاع ايران و حوادث قم، برسانند. ايشان اين مأموريت را انجام دادند و خود نيز براى تبليغ، عازم شهر بيرجند شدند و در راستاى پيام امام خمينى، به تبليغ و افشاگرى عليه رژيم پهلوى و آمريكا پرداختند. بدين خاطر در 9 محرّم «12 خرداد 1342» دستگير و يك شب بازداشت شدند و فرداى آن به شرط اينكه منبر نروند و تحت نظر باشند آزاد شدند. با پيش آمدن حادثه خونين 15خرداد، باز هم ايشان را از بيرجند به مشهد آورده، تحويل بازداشتگاه نظامى دادند و ده روز در آنجا با سخت ترين شرايط و شكنجه و آزارها زندانى شدند.

 دوّمين بازداشت
در بهمن 1342 - رمضان 1383- آيت الله خامنه اى با عدّه اى از دوستانشان براساس برنامه حساب شده اى به مقصد كرمان حركت كردند. پس از دو ـ سه روز توقف در كرمان و سخنرانى و منبر و ديدار با علما و طلـّاب آن شهر، عازم زاهدان شدند. سخنرانى ها و افشاگرى هاى پرشور ايشان بويژه درايـّام ششم بهمن ـ سالگرد انتخابات و رفراندوم قلـّابى شاه ـ مورد استقبال مردم قرار گرفت. در روزپانزدهم رمضان كه مصادف با ميلاد امام حسن (ع) بود، صراحت و شجاعت و شور انقلابى ايشان در افشاگرى سياستهاى شيطانى و آمريكايى رژيم پهلوى، به اوج رسيد و ساواك شبانه ايشان را دستگير و با هواپيما روانه تهران كرد. رهبر بزرگوار، حدود دو ماه ـ به صورت انفرادى ـ در زندان قزل قلعه زندانى شدند و انواع اهانت ها و شكنجه ها را تحمّل كردند.

 سوّمين و چهارمين بازداشت
كلاسهاى تفسير و حديث و انديشه اسلامى ايشان در مشهد و تهران با استقبال كم نظير جوانان پرشور و انقلابى مواجه شد. همين فعاليت ها سبب عصبانيت ساواك شد و ايشان را مورد تعقيب قرار دادند. بدين خاطر در سال 1345 در تهران مخفيانه زندگى مى كردند و يك سال بعد ـ 1346ـ دستگير و محبوس شدند. همين فعاليّت هاى علمى و برگزارى جلسات و تدريس و روشنگرى عالمانه و مصلحانه بود كه موجب شد آن بزرگوار بار ديگر توسط ساواك جهنّمى پهلوى در سال 1349 نيز دستگير و زندانى گردند.

 پنجمين بازداشت
حضرت آيت الله خامنه اى «مد ظله» درباره پنجمين بازداشت خويش توسط ساواك مى نويسد:
«از سال 48 زمينه حركت مسلحانه در ايران محسوس بود. حساسيّت و شدّت عمل دستگاههاى جارى رژيم پيشين نيز نسبت به من، كه به قرائن دريافته بودند چنين جريانى نمى تواند با افرادى از قبيل من در ارتباط نباشد، افزايش يافت. سال 50 مجدّداً و براى پنجمين بار به زندان افتادم. برخوردهاى خشونت آميز ساواك در زندان آشكارا نشان مى داد كه دستگاه از پيوستن جريان هاى مبارزه مسلـّحانه به كانون هاى تفـّكر اسلامى به شدّت بيمناك است و نمى تواند بپذيرد كه فعاليّـت هاى فكرى و تبليغاتى من در مشهد و تهران از آن جريان ها بيگانه و به كنار است. پس از آزادى، دايره درسهاى عمومى تفسير و كلاسهاى مخفى ايدئولوژى و... گسترش بيشترى پيدا كرد».

 بازداشت ششم
در بين سالهاى 1350ـ1353 درسهاى تفسير و ايدئولوژى آيت الله خامنه اى در سه مسجد «كرامت» ، «امام حسن» و «ميرزا جعفر» مشهد مقدس تشكيل مىشد و هزاران نفر ازمردم مشتاق بويژه جوانان آگاه و روشنفكر و طلـّاب انقلابى و معتقد را به اين سه مركز مى كشاند و با تفكّرات اصيل اسلامى آشنا مى ساخت. درس نهج البلاغـه ايشان از شور و حال ديگـرى برخوردار بود و در جزوه هاى پلى كپى شده تحت عنوان: «پرتوى از نهج البلاغه» تكثير و دست به دست مى گشت. طلـّاب جوان و انقلابى كه درس حقيقت و مبارزه را از محضر ايشان مى آموختند، با عزيمت به شهرهاى دور و نزديكِ ايران، افكار مردم را با آن حقايق نورانى آشنا و زمينه را براى انقلاب بزرگ اسلامى آماده مى ساختند. اين فعاليـّت ها موجب شد كه در دى ماه 1353 ساواك بى رحمانه به خانه آيت الله خامنه اى در مشهد هجوم برده، ايشان را دستگير و بسيارى از يادداشت ها و نوشته هايشان را ضبط كنند. اين ششمين و سخت ترين بازداشت ايشان بود و تا پاييز 1354 در زندان كميته مشترك شهربانى زندان بودند. در اين مدت در سلولى با سخت ترين شرايط نگه داشته شدند. سختى هايى كه ايشان در اين بازداشت تحمّل كردند، به تعبير خودشان «فقط براى آنان
كه آن شرايط را ديده اند، قابل فهم است». پس از آزادى از زندان، به مشهد مقدس برگشتند و باز هم همان برنامه و تلاش هاى علمى و تحقيقى و انقلابى ادامه داشت. البته ديگر امكان تشكيل كلاسهاى سابق را به ايشان ندادند.

 در تبعيد
رژيم جنايتكار پهلوى در اواخر سال 1356، آيت الله خامنه اى را دستگير و براى مدّت سه سال به ايرانشهر تبعيد كرد. در اواسط سال 1357 با اوجگيرى مبارزات عموم مردم مسلمان و انقلابى ايران، ايشان از تبعيدگاه آزاد شده به مشهد مقدس بازگشتند و در صفوف مقدم مبارزات مردمى عليه رژيم سفـّاك پهلوى قرار گرفتند و پس از پانزده سال مبارزه مردانه و مجاهدت و مقاومت در راه خدا و تحمّل آن همه سختى و تلخى، ثمره شيرين قيام و مقاومت و مبارزه؛ يعنى پيروزى انقلاب كبير اسلامى ايران و سقوط خفـّت بار حكومتِ سراسر ننگ و ظالمانه پهلوى، و برقرارى حاكميت اسلام در اين سرزمين را ديدند.

 در آستانه پيروزى
درآستانه پيروزى انقلاب اسلامى، پيش از بازگشت امام خمينى از پاريس به تهران، «شوراى انقلاب اسلامى» با شركت افراد و شخصيت هاى مبارزى همچون شهيد مطهرى، شهيد بهشتى، هاشمى رفسنجانى و... از سوى امام خمينى در ايران تشكيل گرديد، آيت الله خامنه اى نيز به فرمان امام بزرگوار به عضويت اين شورا درآمد. پيام امام توسط شهيد مطهرى «ره» به ايشان ابلاغ گرديد و با دريافت پيام رهبر كبير انقلاب، از مشهد به تهران آمدند.

 پس از پيروزى
آيت الله خامنه اى پس از پيروزى انقلاب اسلامى نيز همچنان پرشور و پرتلاش به فعاليّت هاى ارزشمند اسلامى و در جهت نزديكتر شدن به اهداف انقلاب اسلامى پرداختند كه همه در نوع خود و در زمان خود بى نظير و بسيار مهّم بودند كه در اين مختصر فقط به ذكر رؤوس آنها مى پردازيم:
٭ پايه گذارى «حزب جمهورى اسلامى» با همكارى و همفكرى علماى مبارز و هم رزم خود: شهيد بهشتى، شهيد باهنر، هاشمى رفسنجانى و... دراسفند 1357.
٭ معاونت وزارت دفاع در سال 1358.
٭ سرپرستى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، 1358.
٭ امام جمعه تهران، 1358.
٭ نماينده امام خمينی«قدّس سرّه» در شوراى عالى دفاع ، 1359.
٭ نماينده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى، 1358.
٭ حضور فعّال و مخلصانه در لباس رزم در جبهه هاى دفاع مقدس، در سال 1359 با شروع جنگ تحميلى عراق عليه ايران و تجاوز ارتش متجاوز صّدام به مرزهاى ايران؛ با تجهيزات و تحريكات قدرت هاى شيطانى و بزرگ ازجمله آمريكا و شوروى سابق.
٭ ترور نافرجام ايشان توسط منافقين در ششم تيرماه 1360 در مسجد ابوذر تهران.
٭ رياست جمهورى؛ به دنبال شهادت محمد على رجايى دومّين رئيس جمهور ايران، آيت الله خامنه اى در مهر ماه 1360 با كسب بيش از شانزده ميليون رأى مردمى و حكم تنفيذ امام خمينى (قدس سره) به مقام رياست جمهورى ايران اسلامى برگزيده شدند. همچنين از سال 1364 تا 1368 براى دوّمين بار به اين مقام و مسؤوليت انتخاب شدند.
٭ رياست شوراى انقلاب فرهنگ، 1360.
٭ رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام، 1366.
٭ رياست شوراى بازنگرى قانون اساسى، 1368.
٭ رهبرى و ولايت امّت، كه از سال 1368، روز چهاردهم خرداد پس از رحلت رهبر كبيرانقلاب امام خمينى (قدس سره) توسط مجلس خبرگان رهبرى به اين مقام والا و مسؤوليت عظيم انتخاب شدند، و چه انتخاب مبارك و درستى بود كه پس از رحلت امام راحل، با شايستگى تمام توانستند امّت مسلمان ايران، بلكه مسلمانان جهان را رهبرى نمايند.
 
چرا باید بگوییم "امام خامنه ای"؟
 
غربی‌ها با سه کلیدواژه‌ی آزادی، دموکراسی، و حقوق بشر افکار عمومی را اداره می‌کردند. شرقی‌ها با دو کلیدواژه‌ی مبارزه‌ی پرولتاریا با امپریالیسم و برابری. امام پنج کلیدواژه‌ی قرآنی را در مقابل آن پنج کلیدواژه قرار دادند.
اصل «امامت‌محوری» مهم‌ترین کلیدواژه بود. سیستم امت-امامت حرف جهانشمول اسلامی بود که در عرصه‌ی سیاست احیا شد.
ده سال هر کاری کردیم، یک رسانه‌ی غربی پیدا شود که بگوید «امام خمینی»، نشد! همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی».
سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت.
یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». آن موقع ما امتحان کردیم رسانه‌های غربی آیا می‌پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام «امام خمینی»؟ می‌خواستیم 60،000 مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند، قبول نکردند!
شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی شهید بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفت شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!
امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.
امام خمینی از دنیا رفتند. آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند. یک : «ما نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشی ایشان "امام" بگوییم». این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «خبرگان مرجع تعیین نکرده است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.
وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد «ملّت». یعنی عملاً سیستم ملت-رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم. وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن».
اما کلمه‌ی سوم یعنی «عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و به تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم.
در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم «قدرت‌های جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آن‌ها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرت‌های جهانی» باید با آن‌ها «تعامل» کنی. «مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند!
پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تغییر پیدا کرد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند.
تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است.
شما هر لعنی که به ...... بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای».
مشکلی که هست هم این است که همه می‌گویند «دیگران بگویند ما هم می‌گوییم!». اصولگراها می‌گویند صداوسیما شروع کند، ما هم می‌گوییم! صداوسیما می‌گوید ما که از روحانیون نمی‌توانیم جلو بیفتیم! روحانیون می‌گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند که ما نمی‌توانیم جلوی مردم بگوییم! مدیران ارشد می‌گویند وقتی جوانان انقلابی هم نمی‌گویند، ما بگوییم و هزینه بدهیم؟! و...
بعضی هم می‌گویند نگوییم چون قبلاً کسی (حشمت‌الله طبرزدی) این کار را کرده و سابقه‌ی خوبی ندارد این کار در ذهن مردم! خب خوب‌ها باید پرچمدار این کار شوند که این کار به اسم آن‌ها ثبت شود و آن سابقه پاک شود.
آیت‌الله سید محمدباقر حکیم پا می‌شود می‌رود نجف. از آن‌جا نامه می‌نویسد به «حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای». یک هفته بعد شهیدش می‌کنند. آن مرد بزرگ می‌فهمد که باید از آن‌جا پیغام دهد «امام خامنه‌ای». سید حسن نصرالله می‌فهمد در سخت‌ترین شرایطی که دارد، باید بگوید امام خامنه‌ای! ما اینجا نشسته‌ایم و نمی‌گوییم!
اگر نعمت خدا را قدر ندانیم، می‌فرماید «انّ عذابی لشدید». روز قیامت هم آن‌جا ندا داده می‌شود که «وقفوهم انّهم مسئولون، ما لکم لا تناصَرون». هی حرف را انداختند از این طرف به آن طرف.
نظرات بینندگان
یاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۹۷
۱۹۰
شما ایشونو با کی مقایسه میکنین ؟
با امام خمینی ؟
انصاف خوب چیزیه !!! که ندارین ...
k-2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حقا که یاور شیطانی !! با چنین دیدگاهی که داری اگه بررسی بشه مشخص میشه که تو به امام خمینی هم اعتقاد نداری منتها چون هدفت نفاق هست و جبهه گیری بر علیه حضرت امام خامنه ای ، به این ترتیب موضع گیری میکنی .... شیطان شافتک
عاشق امام خامنه ای
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بهتره انصاف رو تو خودتون جستجو کنین -مشکل اینه که امام خمینی شناخته شد اما امام خامنه ای نه-این حرف شما مثل این میمونه که بگین شما امام حسن (ع)را با امام حسین(ع)مقایسه می کنین---ادم باید یه کم بصیرت داشته باشه
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
از یه آدمای ناراحت و مساله داری مثل یاور که انتظاری بیش از این نیست اما رفتار طرفداری آقای اح ........ واقعا قابل تامل هست و البته این عدم حساسیت این قشر نسبت به حمایت از ولایت فقیه نشان تفکرات غیر ولایتی سردمداران این طیف داره .... جایی که مطلب در مورد اح ...... هست بدون اینکه دفاع منطقی ازش بکنن صرفا بدنبال مثبت زدن به نفع اح ........ هستن اما جایی که مطلب در مورد ولایت فقیه هست حضرت امام خامنه ای ، رفتار قابل تاملی از خودشون بروز داده و خنثی حرکت میکنن و بی تفاوت !!!
ahmad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ايراد به قياس از طرف شما از اساس اشتباه است جناب "ياور". بلا تشبيه مثل اينكه شما بخواهي امام حسن و امام حسين(ع) رو باهم مقايسه كني بعدشم اصلا" منظورت از اين حرف چيه تو فكرمي كني اگه الان حضرت امام در قيد حيات بودند چكار مي كردند؟ شك نكن همين كارهايي كه آقا انجام مي دهند انجام مي دادند. مگر اينكه به جانشين بودن امام معصوم شك داشته باشي .
ضد ياور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مشاهده مي كنيم كه جريان سبز و جريان مدعي ارتباط با امام زمان دولت (كه بطور خلاصه ضد ولايت فقيه تعريف ميشن) در زدن مثبت از يكديگر پيشي ميگرن !!!
k-2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
راس ميگي تو بنده خدا !!!!! قرآنها رو هم در جامعه يهود سر نيزه نزدن ! در همين جامعه اسلامي امثال تو زدن سر نيزه ها .... نقد فرق ميكنه با نفاق و دشمني با اسلام و ولايت كه امثال تو با رنگها و لعابهاي قشنگ به خورد مردم ميدين ، اگه نفاق با چهره واقعي ش به مردم ارائه ميشد ، با اون چهره زشتي كه از نفاق سراغ داريم كسي رو ميتونستين جذب كنين ؟ قطعا نه لذا نفاق رو با رنگها و جلوه ها و لعابهاي رنگ و وارنگي مثل نقدي كه شما ازش دم مي زني در بوق و كرنا ميكنين ...
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
كسي كه با اسلام دشمن بود ،‌با علي هم دشمن بود و با بچه هاش و راه و اعتقادات اين عزيزان هم دشمن بود و هست و البته جالبه مثلا يكي بياد و بگه مگه ميشه حضرت علي رو با امام رضا مقايسه كنيم ؟ در صورتي كه خط اين عزيزان خط اسلام و خدا هست والسلام حالا يكي مثل امام حسن بنا به شرايط زمانش پيمان صلح ميبنده و آخرش هم با زهر در خونه ش به شهادت ميرسه و يك نفر هم مثل امام حسين وارد ميدان مبارزه و زرم با دشمنا ميشه و جام شهادت رو مينوشه ... لذا در كلان قضيه هيچ فرقي بين راه و اهداف امام حسن و امام حسين نيست منتها راه روش اونا و شرايط زمانه هر كدوم با ديگري متفاوت بود و كسي كه به راه و روش و اعتقادات و اهداف امام حسن و حضرت علي معتقد باشه ، قطعا بايد در راه امام حسين هم گام برداره و اگر چنين نكرد و ايرادهاي بني اسراييل آورد در منافق بودنش شك نكنين ، مثل منافقا و منحرفا و دشمناي اهل بيتي كه با همين ديدگاهي كه خدمتتون عرض كردم به مطلب منحرفي مثل ياور مثبت ميدن و با كامنتهاي بنده خدا از چنين ديدگاهي دفاع ميكنن .... شما اگه به خط ولايت و خط سرخ شهادت علوي اعتقاد داري (كه نداري) اگه به خط علي و فرزنداش اعتقاد داري در حمايت از ولايت فقيه و فرزند حضرت زهرا هيچ بهانه و عذري نمياري كه اينو نميشه با اون مقايسه كرد يا اونو با اين ميشه مقايسه كرد .... تو مظهر نفاقي ، تو ادامه دهنده راه شمر و يزيد و عمرو عاص هستي ، اگه امام خميني هم الان بود يه بهونه ديگه مياوردي و امام خميني رو با يكي ديگه مقايسه ميكردي منافق !!!!!
مهدي از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خطاب به ياور.
نه عموجان اشتباه نكن . من كه مثبت ندادم.
ضمن اينكه مثبت دهنده روهم ضد ولايت نميدونم

البته ميدونم كه داريد دست بيش ميزنيدكه بس نيفتيد. اگه خيلي اهل تحقيق و بصيرتي برو ببينكه چي شد. كه اينافراد به صراط راه بيدا كردند
حالا بهت ميگم..
ميدوني اون سبز ها ومثبتها از كجا اومدند؟كي بهشون ميدون داد؟
ميدوني يا نه؟
زماني كه شما منافقها با اتهامات بي اساس و مزخرفاتي مثل عزل رييس جمهور.و احمدي نژاد ضد ولايت و احمدي نژاد با اجنه و شيطان مرتبط است و.احمدي نژاد مثل بني صدر و...
باعث خوشحالي و ذوق زدگي دشمنان خارجي و تفاله هاي داخلي شون شديد..و فضاي غبار الود باعث ورود كساني شد كه جرات ميتوان گفت نه به رهبري اعتقاد داشتند ونه به اقاي احمدي نژاد. ونه به جمهوري اسلامي.
بله عموجان قبل از اينكه ديگران رو به مثبت دادن متهم كني . به عقب برگرد تا همه چي مشخص بشه.
k-4
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
از روشنگري هاي آقا مهدي طرفدار سينه چاك عدالت محور ! تشكر تشكر !!
جلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۴۶
۲۵
شما دل آقارا خون نکنید امام گفتن برای آقا پیش کشتون . اگر می خواهید آقا را از ته قلب خشنود کنید به اوامر و دستورات ایشان توجه کنید . این همه شایعه پراکنی و اختلاف افکنی برای تخریب دولت انجام ندهید آقا دلشان از امثال شماها خون است . به هر حال ما از شما در اخبارتان ولایتمداری رو ندیدیم . لذا از زبان شما نمی توان چیزی رو باور کرد
k-2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چه .......... هستی تو جلال از کجا کشف ت کردن !!! بنظر شما بیان انحرافات فکری یه جریان منحرف برای مردم تخریب دولت و خون کردن دل امام خامنه ای هست ؟؟؟
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۷۲
۴۳
خدا لعنت کند.....اون منافق هایی که فتنه هایی زیر سر داشتند. بچه هایشان علیه این موضوع ...موضع گرفتند....و رسوای زمان شدند"""که نگذاشتند از لفظ *امام* برای رهبر انقلاب استفاده شود""
____________________________
____________________________
شما هر لعنی که به ...... بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای».

زیباترین کلمه که میتوان گذاشت تووی جاخالی*ها..... (سلطان فتنه گران) است!!!
______________________
______________________
به کوری چشم دشمن دانا....و دوست نادان"""
برنام *امام خامنه ای*......*صلوات*
k-2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جانم فدای امام خامنه ای و مرگ بر دشمنانش از اول gجریان منحرف ضد ولایت فقیه عدالت محور !!!
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۴۸
۳۳
خدایا به حق این ماه عزیز عمر و عزت امام خامنه ای رو بیش تر از قبل قرار بده و ایشان را یاری نما.
آمین
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۳۹
۳۰
هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند. یک : «ما نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشی ایشان "امام" بگوییم».

ها.....رف............ خدا لعنتت کند""

بترس از خدا"""

خداوند می فرماید:
«انّ عذابی لشدید».
______________________________
______________________________
k-2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کل حرفای تو از نوع شاسکولیسم هست شافتک بیسواد عاشق مش .... و اح ......
ارمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
لعنت به تو که بجای اینکه زنده به عشق امام زمان عج وامام خامنه ای دامت برکاته باشی عشقت به کسی است که فرمان رهبری را 11 روز به زمین گذاشت ومقابلش موضع گرفت. ل عنت به جریان انحرافی
جن گیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
احسنت به آرمین موافقم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
لعنت خدا بر ها ....رف...
v.g
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يا علي ارمين بنده كاملا موافقم.

لعنت خداوند بر ...
مهرداد آریایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۱۳
۱۹
من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو
توفیق من الله .... صراط
ضد ميتي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تو غلام شيطاني !!
موسوی از تبریز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۳۳
۳۷
امام خامنه ای نایب بر حق امام زمانند دانایان خوب میدانند سلام خدا بر امام امت اسلامی و لعن ابدی بر دشمنان امام امت اسلامی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۱۶
۱۹
به کوری چشم دشمنان خارجی و داخلی ان پنج کلیدواژه‌ی که بعد از پنج روز از رحلت امام مورد هجوم واقع شد ان شا الله تا پنج روز دیگر به جایگاه واقعی خود برمی گردد و مستکبرین را نابود و مستضعفین را سربلند خواهیم دید.
از صراط و دیگر دوست داران ولایت می خواهیم تا هرچه می توانند تا نیمه شعبان خبر سازی کنند.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس عزیز......اگه برایتان مقدور است.....لطفا یه کم بیشتر توضیح بدید""
یه کم گیج شدم""
پنج روز دیگر یعنی چی؟؟
جایگاه واقعی برمیگردد؟؟
فدایی سید علی
|
GERMANY
|
۱۸:۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۳۴
۴۱
انشالله تولد صدوبیست سالگی رهبر .سایه اش پیوسته و تا ابد بر سر ما ملت و وجود نازنینش در پناه پروردگار بسلامت باد الهی آمین یا رب العالمین....
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
GERMANY
بشکنه دست تون که دارید منفی میدید""
نفرین بر شما ""
پست تر از شما روی زمین وجود نداره""
مهدي از مشهد
|
GERMANY
امين اقا دوست عزيز. من و شما اين منفي ها رو خيلي وقته كه ميشناسيم...اون نظرات چرند با اسامي .نا متعارف مختلف و گاهي اوقات شايد هم تقلبي..
اما اگه دقت كرده باشي چند ماه قبل كه من تازه مشترك صراط شدم. وضعيت تقريبايكدست بود . وخط فكري همه تقريبا يكي بود. البته تقريبا.
اما از زماني كه صراط مواضع منافقانه در بيش گرفت .و باتخطي از سخنان رهبري مبني بر ارامش و وحدت. وبا تخريب رييس جمهور خدمتگذار . باعث خوشحالي و ذوق زدگي دشمنان داخلي وخارجي شد. اين وضعيت بوجود امد.
بسيجي با بصيرت
|
GERMANY
قطع بشه دست كسي كه به اين كامنت منفي ميده .... همچنين دست نفاق و دشمنان داخلي ولايت فقيه
بسيجي با بصيرت
|
GERMANY
آقاي ss بهشت و جهنم هم براساس همون عقيده هاست ، قطعا طبق نظر شما هر كسي عقيده اي داره مثل شمر و يزيد و ها.... و خاتمي و اح ......
تو هم عقيده تو نگهدار واسه روز مبادات
mohammadmma09
|
GERMANY
تو اسم خودتو گذاشتی بسيجي با بصيرت
خدایش کیا میرن بسیج هرکی بیسواده بیکار میرن بسیج و پول بیت المال و حرام میکن تازه افتخارن میکنن تو اگه بسیجی واقعی هستی نباید ریا کنی و به همه بخواهی بفهمانی بسیجی هستی برو خودتو اصلاح کن!
ss
|
GERMANY
بسیجی با بصیرت، جهنم و بهشت در گرو اعمال آدم هاست درست، اما به خاطر قبول نداشتن یا مخالفت با یک مورد که حتی جز فروع دین هم نیست آدمو یزید و شمر نمیکنه، در ضمن شما هم یار امام حسین نیستی،
k-3
|
GERMANY
ss چون تويي با اين تفكرات كه تا اينجاشو هستي (ضديت با ولايت فقيهي كه علاوه بر تاكيداتي كه در تشيع بهش شده ، بهترين و صالح ترين جوانان شيعه با فرمان ولايت جانشونو در طبق اخلاص گذاشتن و در وصيتنامه هاشون هم پيروي از ولايت تاكيد كردن ... ) طرز تفكرت كاملا نشون ميده كه اعتقادي به راه شهدا نداري و در اون راه دوزخي كه انتخاب كردي تا فيها خالدونش هم هستي ....
اگه اون بنده خدا امام حسيني نباشه (كه قطعا هست و از امثال تو بهتره ) در نفاق و ضديت امثال تو با اهل بيت و فرزند حضرت زهرا شكي نيست .... انشالله جدش بزنه به كمر دشمناش
مرگ بر ضد ولايت فقيه
مهدی59
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۱۲
۲۴
کسی در بی همتایی آقا شکی ندارد ؛ اما قطعا خود ایشان از عنوان امام خامنه ای ناراحت میشوند و قطعا خود ایشان ممانعت خواهند کرد .
تورا به خدا شما دیگر افراط نکنید ؛ لفظ امام چه برای غربی ها ترجمه داشته باشد یا نه ؛ مهم نیست ؛ روزنامه ی فرانسه در ایام بازگشت امام به ایران ؛‌تیتر و عنوان عجیبی را در نیم صفحه اول همراه با عکس ایشان زده بود و زیر آن نوشته بود : مردی که غرب را به لرزه درآورد.چه بگویند امام و چه بگویند آیت الله خمینی؛‌مهم تاثیرگذاری این شخصیت بر دنیای آنها بوده و خواهد بود .
شخصیت مقام معظم رهبری در نزد عالمان و جاهلان شناخته شده و با عظمت است و نیازی نیست که ما ایشان را امام بنامیم ؛ وقتی ایشان همیشه بااحترام و عظمت از امام بزرگوار یاد میکنند برای امثال بنده ؛ عظمتی از آن شخصیت یگانه امام ایجاد میکند ؛امیدوارم با رعایت اعتدال و عقلانیت ؛ از وجود پربرکت آقا ؛‌بهره مند باشیم .
ضد ميتي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تو هم جزء مهدي هاي قلابي !!! هستي
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۲۸
۳۳
امام خامنه ای
سرباز ولایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۲۸
۲۹
اللهم الحفظ قائدنا و مرجعنا خامنه ای بالقرآن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۰
۴
۸
يعني مردم تواين 20 سال جور ديگري امام خامنه ائي را شناختن كه الان بيو گرافي ايشان را منتشر ميكنيد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۱۳
۲۵
حرف بسیار صحیحی زده شد ....
باید به حضرت آقا امام گفت حقا که در خور این فرد بزرگوار هستند .
اما تملق جایز نیست .
التماس دعا
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۲
۷
شما که دم از ولایت میزنید به فرمایشات ایشان مبنی بر کمک کردن به دولت وپرهیز از حاشیه گویی وسازی عمل نمایید.
باتشکر
حجت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۲۴
۲۷
بهتر است بجای کلمه روحانی از کلمه عالم استفاده شود . ضمن اینکه امام خامنه ای برای ما مانند امام خمینی هستند و ما مطیع امر ایشان هستیم . به کوری چشم همه دشمنان اسلام و ایران
....
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
احسنت
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۲۶
۲۵
ای کاش ظر فیتی بوجود آید که همه مقام معنوی اقا رادرک کنند
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منفي هارو نگاه كن فكر نكنين آدما و تفكرات آدم نماهاي كوفه تموم شدن !!
پيمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حسين جان تو يكي درك كني كافيه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۲۳
۲۴
اللهم الحفظ قائدنا و مرجعنا خامنه ای بالقرآن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۲۰
۲۸
خداوند متعال سایه ایشان رابرسرمامستدام داشته باشد
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۱۹
۲۸
من خودم به شخصه هميشه و همه جا ميگم امام خامنه اي. من كاملا با مقاله فوق موافقم.وقتي ميگيم مقام معظم رهبري ايشون رو فقط يكي از اركان هاي دولتي معرفي كرديم ولي وقتي ميگيم امام خامنه اي بار معنوي داديم و اين درسته.اگر به مصاحبه هاي اوايل انقلاب و يا مستندهاي اون دوره كه توسط خارجي ها تهيه شده توجه كنيد هيچ موقع از كلمه امام براي امام خميني استفاده نمي كردند و به جاش مي گفتند آقاي خميني يا آيت الله خميني.
.....
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منفي زن ضد ولايت ، انشالله به حق جد اقا قلم بشه دستت
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۴۰
۲۵
خامنه ای کوثر است . دشمن او ابتر است .
اگر یزید بی عقل توانست با شهادت امام حسین علیه السلام . و بقیه سلاطین جور و وارثین معاویه ملعون با تخریب مرقد امام حسین و کشت گندم که موجب گران شدن گندم های آن مکان مقدس گردید توانستند . چراغ ولایت و امامت امام علی علیه السلام و اولاد بزرگوارش را خاموش کنند . دشمنان امام خامنه ای هم می توانند نتیجه بگیرند . توهم خوردن پنبه دانه در زمان که خود را به خواب زده اند . عقل و هوش را از سر دشمنان انقلاب اسلامی ربوده . و هر روز به نوعی صداهای زشت و نکره از خود نشان می دهند .
اللهم عجل لولیک الفرج .
اللهم الحفظ قائدنا و مرجعنا الامام خامنه ای به فاطمه و اولادش
....
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مرگ بر ضد ولايت فقيه
فدایی امام (رهبر)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۷۴
۷۴
احسنت
جانم فدای امام خامنه ای
mohammadmma09
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خوشا بحالت که اینقدر مغزت کوچیکه و فکر درست و حسابی نداری
ممل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
mohammadmma ؟؟؟؟؟ نه يزيدا !!!!!!
شوق شیدایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
انشا الله دشمنان اسلام و آقا همه با هم برن زیر گل
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۵۶
۳۲
خامنه ای امام است . چه بفهمی چه این مطلب را بخاطر نداشتن بصیرت درک نکنی.
ناشناس
|
HUNGARY
|
۲۳:۵۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۷۱
۳۲
لطف خدا بر سر ما خامنه ای رهبر ما
شوق شیدایی
|
HUNGARY
انشاالله دشمنای آقا برن زیر گل.
پيرو ولايت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۰
۴۲
۱۲
جانم فداي رهبر
عاشق جوانمردي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۰
۶۱
۲۸
خدا يا مي دانم اگر لحظه لحظه زندگيم كه نفس مي كشم شكر تو را گويم كه رهبري به پاكي وتدبير ومديريت امام خامنه اي به ما عطا كرده اي باز از عهده شكر چنين نعمتي بر نمي ايم
خدايا از عمر ما بكاه وبر عمر رهبر افزا
مرتاض دولتي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
كارد بزنه به دستي كه منفي ميده !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۰
۱۲
۲۲
نویسنده این مطلب هنوز بیست سالش هم نشده ظاهرا
شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تو هم انگار تازه بدنيا اومدي !!! هلو !!!
laleesmailyan
|
TURKEY
|
۱۵:۱۴ - ۲۵ تير ۱۳۹۰
۳۱
۱۵
dorod bar sharafo geyratat ey emama
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۰
۳۰
۱۶
آفرین به صراط.!!!!!!!!!!!!
واقعا برصراط حق قدم برمیدارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از بین اون همه نظر شاید فقط این یکی رو پخش کنه
گمنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۰
۶۹
۴۹
سلامتي امام خامنه اي صلوات
عاشق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۰
۷۰
۴۲
عشق من امام خامنه ای

ای کسایی که با آقا دشمنید.

کمی درنگ....
سید آل رسول آبپخش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۰
۶۲
۴۰
السلام علیناوعلی عبادالله الصالحین:من نمی دانم کجای شیاطین میسوزه اگه گفته بشه امام خامنه ای.آخه کسی که رهبری وامامت مسلمین را درغیاب امام زمان بعهده داره،امامه چه شیاطین خوششون بیاد که نمیاد چه بدشون بیاد که میاد.لعنت برهرچی منافقه،امام خامنه ای امام است-کارشماتمام است.
bitaraf321@aol.com
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۰
۱۰
۹
جهت اطلاع:
اولین کسی که آیت ا...خمینی را امام خطاب کرد حسن روحانی در سال 56 در مراسم فوت آقا سیدمصطفی خمینی در مسجد ارگ بود.
مخلص رهبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۰
۳۰
۱۱
هركي ميخواد هرچي هرچي بگه ما كه رهبرمونو داريم وتا پرچم اسلام رو به امام زمان ميده باهاشيم وبعدشم خواهيم بود. "جانم فدايه رهبر"
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۰
۲
۱۰
"صراط" هم تیتر زده : زندگی‌نامه حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای.
شما که خودت این لفظ رو نمی پسندی پس چرا بعد از اینهمه سال تازه یادت اومده ایشون رو چی صدا کنید ؟ بازم دستهای تفرقه و منحرفین پشت پرده فعال شدن ؟!؟!
گوش بفرمان رهبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۰
۳۱
۱۴
شبانه روز دعا می کنم برای سلامتی امام خامنه ای. خدا دشمنانش را نابود کند
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۰
۲۴
۱۴
جانم فدای رهبرم سید علی
سیفی زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۰
۱۲
۷
امام منحصرا به معنایی که اکثر ما مدنظرمان است یعنی همان نسل پیامبر صلوات الله علیه از حضرت زهرا سلام الله علیها تا ۱۱ نسل نیست بلکه امام به معنای پیشوا و رهبر است
خواجه نصیر الدین طوسی در «تجرید الاعتقاد» امامت رو به عنوان ریاسة عامّة یعنی ریاست عمومی تعریف می‌کنه و این یعنی همون رهبری و بی شک امام خامنه ای رهبر همه ی ماست همچنین برای دانشمندان برجسته دینی مثل محمد غزالی و فخر رازی هم از این لقب استفاده می شه که بی شک همه ی ما شنیدیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۰
۶۳
۲۰
جانم فدای رهبر ولعنت بر هر کسی که امتیاز منفی بدهد
شادمان
|
KUWAIT
|
۲۲:۵۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۰
۳۴
۲۲
جانم و پدر و مادرم به فدایش باد
ممل
|
KUWAIT
امام زمان پشت و پناهت
ناشناس
|
KUWAIT
یا علی
فدایی امام خامنه ای
|
SWITZERLAND
|
۰۱:۰۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۰
۳۴
۱۲
امام خامنه ای عزیزم
محمد (عاشق مير حسين)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۰
۳
۶۶
امام خامنه اي ، آيت الله هاشمي رفسنجاني ،جناب مهندس مير حسين موسوي ، آيت الله سيد محمد خاتمي و جناب شيخ مهدي كروبي، جملگي يارن صديق و وفادار حضرت امام هستند و اينها بودند كه خشت خشت انقلاب اسلامي را بر روي هم نهادند.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چطوری ممد آقا""""
پیدات نبود؟؟؟؟؟؟
___________________________
براستی که حالم رو گرفتی با این پیام خنده دارت"""
چطور کسانی مثل اون اجنبی ها رو با امام خمینی (ره) وامام خامنه ای هم تراز میکنی؟؟؟
_______________
اکبر چپاول""""میرمنافق""""
من تووی کف اینم که آیت الله رو چیجوری واسه ممد آتاتورک بکار بردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
(سید دخ......با....)
k-4
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امين آقاي عدالت محور !!!! رو در تمجيداتت فراموش كردي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آخه امام خامنه ای کجا اونا کجا
عاطفه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۰
۵۵
۱۱
آقا جون من فدای شما بشم!
فدایتونم!
دوستون دارم که از شجره طیبه هستید!
خدا حفظتون کنه!
سایتونو از سر ما ایرانیا کم نکنه!
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۰
۲۴
۶
سلام.ان شاا... كه خداوند روز به روز به عزت حضرت امام خامنه اي افزون كند كه سايه پر بركتشان بر سر ما باشد.
ممنون
خاک پای امام خامنه ای
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰
۲۰
۵
ایشان امام وسرورومولای ماوتمام عالم هستند.ارواحناوانفسناواهلناومایتعلق ینافداه
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
۲۴
۲
سلام
ای وای انشاالله وقتی امام زمان تشریف اوردند معلوم میشه چه خبره
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کسي که الان به ولايت فقيه اعتقادي نداره امام زمان هم براش غير قابل تحمله، ولايت فقيه بر اساس اسلام حرف ميزنه و عمل ميکنه نه نظرات خودش فرقش با امام زمان نداشتن علم امامت الهيه که خيلي هم کارش مشکلتره و سخت تره چون به اميد کمک امام زمان کارهاشو و تصميماتشو انجام ميده
رضا از میبد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۴۳
۵
مرگ بر ضد ولایت فقیه
مظاهر
|
UNITED STATES
|
۰۱:۲۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
۴۴
۲
خدا به حق آبروی زهرا به سلامتش بداره سایه سر مملکت امام زمان باشه
منتظر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
۷۳
۲
سلام
بنده قبل از خوندن این بیانیه هم از لفظ پرمعنی امام استفاده می کردم
الان هم استفاده میکنم...
خدایا خدایا تو را بجان مهدی(عج) تا انقلاب مهدی(عج)از جان امام خامنه ای محافظت بفرما
مهدی
|
UNITED STATES
|
۱۸:۳۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
۴۱
۳
سلام
هروقت بوی خمینی بر سر ما بیفتد ما همه دور سید علی خامنه ای میگردیم با جان و اخلاص هممون عاشقشیم
پریسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۱
۲
سایت بسیار عالی وقابل درک بود تشکر از این سایت خوب
نیک اندیش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱
۵
۴
چرا نظر من اینجا نمیزارین ؟

بنفع شما نیست ؟
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز