۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵

شرط مبارزه با آمریکا از دید رهبر انقلاب

رئیس جمهور شرط دیگر مبارزه با آمریکا را صبر انقلابی و تحمل سختی ها همچون گذشته توسط مردم دانستند و ضمن تقدیر از رزمندگان اسلام تاکید کردند : مردم مسلمان ما تاکنون مشکلات را تحمل کرده و باز هم تحمل می کنند.
کد خبر : ۲۵۵۹۰۸
صراط: در سی و سه سال پیش چنین وقایعی رخ داد: با تلاش و پیگیری دادستانی انقلاب اسلامی خوزستان و امت حزب الله اهواز ۱۳۸ تن از اعضا و هواداران اتحادیه آمریکایی کمونیست ها در خوزستان دستگیر شدند .

یک مقام آگاه در دادسرای انقلاب اسلامی خوزستان در این رابطه گفت : با دستگیری این عده که در پی کشف چندین انبار مهمات متعلق به این اتحادیه در شهرهای مختلف خوزستان صورت گرفت ۹۸ درصد از تشکیلات این اتحادیه در خوزستان متلاشی شد و بار دیگر ضربه مهلکی بر پیکر امپریالیسم آمریکا و عوامل مزدورش وارد شد .

این مقام آگاه افزود : این عده که اکثرا از خانواده های مرفه هستند و در آمریکا اقامت داشته اند با پیروزی انقلاب اسلامی وارد ایران شده و فعالیت کمونیستی خود را آغاز می کنند . وی همچنین افزود : بیشتر افراد این اتحادیه که دستگیر شده اند ، از گذشته خود اظهار پشیمانی و ندامت کرده اند . (۱)

* آیت الله خامنه ای: اگر بخواهند خلیج فارس نا امن شود آن ها را سرجایشان می نشانیم

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در اولین روز اقامت خود در مشهد در اجتماع پرشور مردم مسلمان و انقلابی این شهر طی سخنانی تاکید کردند اگر کسانی بخواهند خلیج فارس را ناامن کنند آن ها را سرجایشان می نشانیم .

ایشان در ابتدای سخنان خود با تاکید بر این که حادثه امروز ما ماورای تمامی حوادث تاریخ است اظهار داشتند : مسئله امروز ما مسئله مبارزه با قدرت های بزرگ سلطه گر و سلطه جوی جهانی است. ایشان ادامه دادند : به مجرد حضور و احیای دوباره اسلام در ایران ، دشمنان مبارزه خود را شروع کردند ، همان گونه که در مقابل انبیا نیز این چنین کردند .

* تا وقتی که به انقلاب اسلامی اهمیت می دهیم مبارزه با آمریکا ادامه دارد

رئیس جمهور با تقدیر از ایثارگری ها و فداکاری های مردم مسلمان ایران و مبارزه با آمریکای جهان خوار این مبارزه را همیشگی دانسته و ادامه دادند : مصاف ما با آمریکا به عنوان بزرگترین قدرت و وحشی ترین حکومت جهان ، مصافی است که تا امروز ادامه داشته و تا زمان تحقق احکام اسلام ، تا وقتی که به انقلاب اسلامی بیش از هر چیز اهمیت می دهیم و به آن علاقمندیم این نبرد ادامه خواهد داشت .

آیت الله خامنه ای تاکید کردند : در ارزیابی چند سال پس از پیروزی مشاهده می کنیم همواره ما در مصاف و مقابله با آمریکا پیروز بودیم .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کردند : تمامی مردم جهان بویژه مستضعفین جهان مردم مسلمان ایران را به صورت استوره و الگو می بینند و از همین رو است که باید خود را برای امامت تمامی توده های حق جو آماده کنیم ، مبارزه با آمریکا مبارزه پربرکتی بوده و مردم ما وعده الهی را مشاهده کرده اند و خواهند کرد .

* صف بندی ها در جامعه باید به صف بندی انقلاب و ضد انقلاب تبدیل شود

رئیس جمهور پیرامون مبارزه دراز مدت با شیطان بزرگ نکاتی را مورد تاکید قرار داده و افزودند : ما باید صف بندی میان حق و باطل را درست تشخیص داده و آن را خوب بشناسیم ، اگر این طور نباشد در مبارزه ناکامی بزرگی به بار خواهد آمد ، زیرا وقتی که به مشکلات خود می نگریم دست پنهان آمریکا و هم پیمانان و مزدورانش را به وضوح می بینیم .

ایشان در ادامه ضمن تشریح نقش مستقیم آمریکا در جنگ عراق علیه ایران تاکید کردند : همه صف بندی ها در جامعه باید به صف بندی انقلاب و ضد انقلاب تبدیل شود و ما هر صف بندی دیگر را مردود می دانیم .

* صبر انقلابی شرط مبارزه با آمریکا

رئیس جمهور شرط دیگر مبارزه با آمریکا را صبر انقلابی و تحمل سختی ها همچون گذشته توسط مردم دانستند و ضمن تقدیر از رزمندگان اسلام تاکید کردند : مردم مسلمان ما تاکنون مشکلات را تحمل کرده و باز هم تحمل می کنند و امروز دولت ما در رفع مشکلات مردم تلاش مستمر دارد و هیچ کس آرام و قرار ندارد .

ایشان افزودند : صبر انقلابی شرط اول هر پیروزی است و ما می دانستیم که مبارزه با آمریکا و مزدورانش در سطح جهان کار بزرگی است لکن ما این مبارزه را مقدمه یک زندگی آزاد ، مستقل و متکامل می دانیم .

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ تحمیلی و با اشاره به سکوت دولت ها در مقابل تجاوز رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران گفتند : ورود ما به خاک عراق برای دفاع از شهرهایمان و از مردممان است و امروز اعلام می کنیم اگر رژیم بغداد از ادامه حملات ناجوانمردانه خود دست برندارد ما این حق را بر خود محفوظ می دانیم که تا هر نقطه ای از خاک عراق که لازم باشد پیش برویم .

ایشان همچنین ضمن تاکید بر رفع مشکلات گفتند : اگر دشمن خیال می کند که می تواند منطقه خلیج فارس را به زیان ما ناامن کند باید بداند که ما می توانیم منطقه خلیج فارس را در زیر سایه نیروهای رزمنده خود در کمال امنیت حفظ کنیم و ما می خواهیم منطقه امن باشد و معتقدیم این کار را با شیوه های عادلانه احترام به همه کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین کشورهایی که قصد تجاوز به کشور دیگر را ندارند می توانیم انجام دهیم اما اگر دیگران بخواهند منطقه را ناامن کنند ما این حق را داریم که آن ها را هم بر سر جای خود بنشانیم . (۲)

* نخست وزیر : آمریکای جنایتکار با ترور یاران انقلاب قصد بردگی ایران را دارد

میرحسین موسوی نخست وزیر در سالگرد فاجعه هشت تیر و شهادت شهیدان رجایی و باهنر طی پیامی تاکید کرد : استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار پس از شکست در مقابل موج توفنده انقلاب اسلامی و بی حاصل ماندن تمامی توطئه هایش برای انحراف در جریان اصیل انقلاب ، با کمک ایادی داخلی خود با ترور یاران انقلاب و یاران محرومین دست زد تا شاید از این راه به اهداف پلید خود دست یافته و ملتی را که با ایثار و از خودگذشتگی ، استقلال و آزادی و حاکمیت جمهوری اسلامی را تجربه کرده است بار دیگر به اسارت و بردگی بکشاند . (۳)

* وزیر مستعفی ارشاد : به دلیل عصبانیت زیاد استعفا دادم

معادیخواه وزیر مستعفی ارشاد در مصاحبه ای با واحد مرکزی خبر بیماری های عصبی خود را دلیل استعفا خواند .

وی کفت : از حدود هفت ، هشت ماه قبل من هر چند که از نظر ظاهر بیمار نبودم اما وضع عصبی و روحی عادی نداشتم به طوری که شاید بعضی از اوقات روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ بار گاهی هم بیشتر به دلایل حتی گاهی خیلی جزئی شدید عصبانی می شدم که البته موارد زیادش را سعی می کردم به زحمت و خودخوری مانع ابرازش بشوم اما بعضی از موارد هم موفق نمی شدم و آن مواردی که بروز می کرد دائما رنجم می داد و خیلی شب ها عامل بیخوابی و امثال این ها بود .

وی در ادامه اظهار داشت : با تشدید این بیماری تصمیم گرفتم استعفا دهم چون ادامه کار از نظر شخصی و اجتماعی برایم مناسب نیست در نتیجه تصمیم دارم به کار سابق خود یعنی طلبگی برگردم.(۴)

* جرج حبش : پس از لبنان جهان عرب شاهد زلزله های متعدد خواهد بود

جرج حبش رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین دیروز ضمن محکوم کردن بی تفاوتی و خیانت برخی رژیم های عرب قول داد مبارزه با اسرائیل ادامه خواهد یافت . حبش چند ساعت پس از ورود به بندر طرطوس در سوریه گفت روی دادهای لبنان بی تفاوتی و خیانت برخی رژیم های عرب را آشکار ساخت .

حبش گفت : جهان عرب از این پس صحنه زلزله های متعدد یکی پس از دیگری خواهد بود چون توده های عرب سرنوشت تحمیل شده به وسیله اسرائیل را نخواهند پذیرفت .

حبش گفت : خیانتکاران و نوکران عرب اسرائیل را در جنگ در لبنان کمک کردند ولی توده های عرب می دانند با رهبرانشان که در حین کشتار فلسطینیان و لبنانی ها جریان نفتشان به آمریکا ادامه داشت و پول هایشان همچنان در بانک های آمریکایی نگهداری می شد چه کار کنند.

احمد جبریل رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین فرماندهی کل نیز که به سوریه رفته است گفت فلسطینی ها از یک پایگاه به پایگاه دیگر منتقل شده و مبارزه علیه صهیونیست ادامه خواهد یافت . وی افزود : این شکست فلسطینی ها نبود بلکه شکست خیانتکاران عرب بود که به جای پشتیبانی از ما از اسرائیل و آمریکا حمایت کردند . (۵)

آریل شارون وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز در رابطه با انتخاب بشیر جمیل به عنوان رئیس جمهور تازه لبنان رژیم تازه لبنان را یک کودک نقص توصیف کرد و گفت : حکومت تازه لبنان مانند کودکی است که با عمل سزارین به دنیا آمده باشد . (۶)

* طرح شناسایی اسرائیل در دستور وزرای خارجه عرب قرار گرفت !

منابع نزدیک به کنفرانس تدارکاتی محمدیه مراکش اظهار داشتند که به پیشنهاد مراکش طرح صلح فهد برای خاورمیانه در دستور مذاکرات کنفرانس وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب قرار گرفت . در طرح فهد شناسایی اسرائیل و حقوق مشروع فلسطینی ها پیش بینی شده ولی سوریه و سازمان آزادیبخش آن را رد کرده اند . (۷)

* فرمانده سپاه کردستان به شهادت رسید

ناصر کاظمی فرمانده پیشین پاوه و اورامانات و فرمانده سپاه کردستان و تیپ ویژه شهدا در جریان عملیات پاکسازی منطقه پیرانشهر به دست ضد انقلابیون به شهادت رسید . در پی اعلام خبر شهادت ناصر کاظمی در پاوه سه روز عزای عمومی اعلام شد . استاندار کردستان نیز دیروز را در سنندج تعطیل عمومی اعلام کرد . (۸)

پی نوشت:

کیهان ، ۸ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۲
کیهان ، ۸ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۲
جمهوری اسلامی ، ۸ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۱
اطلاعات ، ۸ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۴
اطلاعات ، ۸ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۶
کیهان ، ۸ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۶
اطلاعات ، ۸ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۶
کیهان ، ۸ شهریور ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۵