۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

مشکل پرسپولیس چیست که اسپانسر ندارد؟

در مورد عدم حضور اسپانسر در باشگاه پرسپولیس شایعات فراوانی وجود دارد، از اختلافات شدید طاهری و گودرزی تا منع قانونی باشگاه پرسپولیس برای امضای قرارداد با اسپانسر جدید.
کد خبر : ۲۵۵۹۲۷
صراط: در مورد عدم حضور اسپانسر در باشگاه پرسپولیس شایعات فراوانی وجود دارد، از اختلافات شدید طاهری و گودرزی تا منع قانونی باشگاه پرسپولیس برای امضای قرارداد با اسپانسر جدید.

باشگاه پرسپولیس در یکی از بحرانی‌ترین شرایط مالی خود طی چند سال اخیر قرار دارد. نبود یک اسپانسر قوی باعث شده تا مشکلات مالی سرخپوشان روزبه‌روز بیشتر و اوضاع این باشگاه در زمینه مالی بحرانی شود. مدت‌هاست که مدیران باشگاه پرسپولیس با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و به قول معروف صورت خودشان را با سیلی سرخ نگه داشتند، اما این ضربات آنقدر زیاد بوده که نه صورت یارای تحمل دارد و نه دستی توان سیلی زدن.

بعد از روی کار آمدن هیئت مدیره جدید در باشگاه پرسپولیس که عمدتاً چهره‌های ورزشی بود تا اقتصادی، می‌شد پیش‌بینی کرد که رفع مشکلات مالی در توان آنها نیست. از بخت بد طاهری، نه حسین هدایتی به تیم مدیریتی جدید روی خوش نشان داد و نه سیاسی برای هزینه کردن در باشگاه پرسپولیس پا پیش گذاشت تا پرسپولیس با جیب خالی و پُز عالی وارد لیگ پانزدهم شود، با تیمی که مثل چند فصل گذشته جنسش جور نیست.

از ابتدای فصل مدیران باشگاه پرسپولیس در هر مصاحبه و نشست خبری وقتی با سؤالی در مورد اسپانسر مواجه می‌شدند یک پاسخ تکراری داشتند؛ «به زودی تکلیف اسپانسر مشخص می‌شود». «به زودی» مدیران باشگاه پرسپولیس تا امروز بیش از سه ماه به طول انجامیده، اما هنوز خبری از یک اسپانسر اصلی و قوی در این باشگاه نیست.

در مورد عدم حضور اسپانسر در باشگاه پرسپولیس شایعات فراوانی وجود دارد، از اختلافات شدید طاهری و گودرزی تا منع قانونی باشگاه پرسپولیس برای امضای قرارداد با اسپانسر جدید. البته تا هفته گذشته یکی از بهانه‌های عدم جذب اسپانسر بحث خصوصی‌سازی سرخ‌آبی‌ها بود و مدیران باشگاه معتقد بودند به خاطر اینکه تکلیف مالکیت این باشگاه‌ها مشخص نیست اسپانسر تمایل چندانی برای خرج کردن در باشگاهی که تکلیفش مشخص نیست، ندارد. حالا که بحث واگذاری مسکوت مانده هم خبری از اسپانسر نیست.

مشکلات و فشار مالی در پرسپولیس تا حدی به طاهری فشار آورد که «سرپرست» باشگاه مجبور شد از هواداران میلیونی پرسپولیس درخواست کند هر نفر «مبلغ ناچیز» پنج هزار تومان را به حساب این باشگاه واریز کند تا پرسپولیسی‌ها خودکفا شوند و نیازی هم به اسپانسر نداشته باشند! معلوم نیست او با چه ایده‌ای چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. برای فوتبالی که تعداد تماشاگرانش حتی برای دیدن ستاره‌‎های فوتبال دنیا به 40 هزار نفر هم نمی‌رسند، آیا کمک مالی به باشگاه محبوب‌شان در اولویت است، حتی اگر شده پنج هزار تومان؟!  

کمک مالی هواداران به باشگاه‌ها در تمام دنیا امری متداول و معمولی است که اتفاقاً منبع خوبی هم برای آنهاست، اما روی اصول خود. چند سال پیش این طرح در باشگاه‌ پرسپولیس به اجرا درآمد و از سرنوشت آن پول هم خبری نشد. بعد از آن هم علی پروین در مصاحبه‌ای معروف اعلام کرد اگر 30 میلیون هوادار پرسپولیس به باشگاه مبلغ کمی را بدهند این باشگاه دیگر نیاز مالی نخواهد داشت، اما این پروژه سلطان هم هیچ‌وقت اجرایی نشد.

روز گذشته در محل تمرین پرسپولیس کانون هواداران این باشگاه با هماهنگی مدیران باشگاه تراکت‌هایی را به طور گسترده بین هواداران پخش کردند و با تشکیل کمپینی حمایتی و با اعلام شماره حساب باشگاه پرسپولیس به هواداران خواسته طاهری را عملی کردند تا مدیران باشگاه پرسپولیس از این طریق فکر جذب پول باشند.

در اینکه این نوع درآمدزایی خوب یا بد است حرفی نیست اما سؤال اینجاست که آیا مدیران باشگاه پرسپولیس نمی‌توانند اسپانسر جذب کنند که حالا برای درآمدزایی «کاسه چه کنم، چه کنم» به دست گرفته‌اند؟ واقعاً وظیفه هیئت مدیره و مدیران باشگاه پرسپولیس چیست؟ چرا یک مدیر و یا هیئت مدیره توانایی جذب اسپانسر برای یکی از بزرگ‌ترین برند‌های ایران را ندارند؟ نقش وزارت ورزش و جوانان در این بین کجاست؟ حالا که پرونده خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال بسته شده چرا وزارت ورزش مانند گذشته پا پیش نمی‌گذارد و به پرسپولیس برای جذب اسپانسر کمک نمی‌کند؟ و البته صدها سؤال دیگر که باید از سوی مدیران پاسخ داده شود.
منبع: تسنیم