۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای مخالف نیستیم!

ادعای جدید نتانیاهو برای پاسخ به اوباما

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود مدعی شد که این رژیم با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مشکلی ندارد.
کد خبر : ۲۵۵۹۲۸
صراط: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود مدعی شد که این رژیم با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مشکلی ندارد.

به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر خود به فلورانس و در دیدار با متئو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا مدعی شد که اسرائیل با برنامه هسته‌ای ایران که دارای ماهیت غیرنظامی باشد مشکلی ندارد.

این اظهارات را می‌توان پاسخی به سخنان روز جمعه باراک اوباما تلقی کرد که اعلام کرده بود مخالفان توافق هسته‌ای ایران با هرگونه دستیابی ایران به توانمندی هسته‌ای، حتی با مقاصد صلح‌آمیز مخالفند.

نتانیاهو در این باره گفت: اجازه دهید مشخصا اعلام کنم که اسرائیل با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای در ایران مخالف نیست. ما مخالف برنامه هسته‌ای نظامی در ایران هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه توافق با ایران به این کشور اجازه حفظ و حتی توسعه آن دسته از زیرساختهای هسته‌ای را فراهم خواهد ساخت که به هیچ عنوان برای برنامه غیرنظامی ضروری نیست بلکه برای تولید تسلیحات هسته‌ای حیاتی است.

نتانیاهو اعلام کرد: برنامه جامع مشترک اقدام به ایران اجازه خواهد داد سانتریفیوژهایی را در اختیار داشته باشند که به آنها امکان غنی سازی هرتعداد اورانیوم مورد نیاز خود را طی 13 سال بدهد. این مسئله باعش خواهد شد ایران  که در زمینه تروریسم جهانی فعال است به یک کشور با زرادخانه کامل هسته‌ای تبدیل شود.

پیش از این باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در یک ارتباط ویدئویی اینترنتی با رهبران سازمان‌های یهودی آمریکای شمالی گفت برنامه جامع اقدام مشترک تمام راه‌های ایران به سوی تسلیحات هسته‌ای را می‌بندد. رئیس‌جمهور آمریکا سخنان خود را اینگونه ادامه داده بود که "تمام دنیا به جز یک استثنا یعنی اسرائیل از توافق حمایت کردند."

اوباما همچنین از حملاتی که علیه حامیان توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا می‌شود انتقاد کرده و این اقدام را "تعجب‌آور" خواند و گفت: آنهایی که می‌گویند خواهان یک توافق بهتر هستند در واقع می‌گویند فکر نمی‌کنند ایران باید دارای یک برنامه صلح آمیز هسته‌ای باشد."
منبع: تسنیم