۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

هاشمی: به چشم بهداری‌چی ما را می‌بینند

وی ادامه داد: حتی در جلسه‌ای که با رهبری داشتیم حضار به ما بیشتر به چشم بهداری‌چی نگاه می‌کردند اما من اولین گزارشی که به رهبری دادم در مورد تولید علم در وزارت بهداشت بود مبنی بر تولید 30 درصد علم در کشور بوده.
کد خبر : ۲۵۵۹۵۷
صراط: وزیر بهداشت با انتقاد از تخصیص بودجه‌ها به کارهای عمرانی گفت: برخی مسئولان فکر می‌کنند افتخار این است که در پایان دوره‌شان از جاده‌های ساخته شده آمار بدهند و به همین دلیل در علم سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح بزرگترین اتاق تمیز کشور گفت: در حوزه تحقیقات و فناوری در حق وزارت بهداشت ظلم می‌شود.

وی ادامه داد: حتی در جلسه‌ای که با رهبری داشتیم حضار به ما بیشتر به چشم بهداری‌چی نگاه می‌کردند اما من اولین گزارشی که به رهبری دادم در مورد تولید علم در وزارت بهداشت بود مبنی بر تولید 30 درصد علم در کشور بوده.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هرکجا سیاستمداران می‌خواهند گزارشی از عملکرد خود بدهند به موضوع دارو اشاره می‌کنند که 95 درصد آن در کشور تولید می‌شود.

وی بخش عمده حوزه سلامت را مربوط به دانش و فناوری و پژوهش دانست و گفت: فکر می‌کنم که این موضوعات بازدهی سریعی دارد و مقرون به‌صرفه باشد و معاونت علمی ریاست جمهوری می‌خواهم در حوزه تحقیقات در بهداشت و درمان حمایت کند.

هاشمی تاکید کرد: ما هرچه شعار بدهیم بدون سرمایه‌گذاری فایده‌ای ندارد؛ صحبت‌های امام و رهبری در مورد توجه به علم است اما عملاً مسئولان برای ساختن پل، جاده، ریل و غیره ارزش بیشتری قائل می‌شوند.

وی افزود: هر مدیری می‌آید فکر می‌کند افتخار این است که بعد از پایان دوره‌اش تعداد پل و جاده و کارخانه را افزایش داده باشد، دلیل این امر این است که تحقیقات علمی زود بازده نیستند و افراد حوصله سرمایه‌گذاری ندارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه فاصله میان ادعا و عمل با نگاه به بودجه‌های علمی به دست می‌آید، گفت: افتخار می‌کنم در کنار طرح تحول نظام سلامت و سختی‌های آن از دو حوزه آموزش و پژوهش غافل نشدیم و کار را با دور اندیشی آغاز کردیم.

وی تأکید کرد: به طور قطع ثمره فعالیت دوستان ما در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در آینده مشخص می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه اگر بخواهیم یک دانشگاه نسل سوم داشته باشیم باید نظام ارتقاء اساتید را تغییر دهیم، گفت: اساتیدی که گرند می‌گیرند باید ارتقاء پیدا کنند و ما این کار را از همین دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی آغاز می‌کنیم.

هاشمی تأکید کرد: اشتباه بزرگ ما برگزاری آزمون‌ها، نظام ارتقاء اساتید و نحوه جذب آنها، ما در دانشگاه داروسازی نیازی به رتبه اول کنکوری که نتیجه حفضیات است نداریم.

وزیر بهداشت افزود: باید کسانی کرسی‌ها را کسب کنند که در خلق فناوری توانمند هستند.
منبع: فارس