۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

معاون فانی: روحانی مظلوم است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: انتخابات اسفندماه انتخاباتی مهم است که آموزش‌وپرورش وظیفه دارد تا با تشویق مردم به حضور در انتخابات بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کند.
کد خبر : ۲۵۶۰۰۵

صراط: حمیدرضا کفاش، در نشست خبری ظهر امروز با اصحاب رسانه در اصفهان گفت: عشق به ائمه و امامان گوهری است که خداوند در وجود عزیزان فرهنگی ما قرار داده که باید قدر آن را داشت و در راستای تعلیم و تربیت از آن استفاده نمود.

وی با اشاره به مصادف‌شدن هفته اول مهر ماه و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: آغاز مهر ماه یک تحول و تغییر فصلی همراه با جشن بزرگ ملی و تاریخی است که مصادف شده با شروع سال تحصیلی و این موجب خرسندی و خوشحالی است که با توجه به آن باید نگاه ویژه‌ای به اول مهر داشت و برنامه‌هایی که در مقاطع مختلف اجرا می‌شود، هم‌خوان با سن دانش آموزان و مقتضیات سنی آن‌ها باشد تا این فصل بتواند یک حرکت جدید برای رشد و تعالی کشور باشد.

کفاش با اشاره به نقش فرهنگیان در رشد و تعالی کشور افزود: رشد و تعالی یک کشور به همین دانش آموزان و فرهنگیان عزیزان گره‌خورده و این شما عزیزان فرهنگی هستید که باید محیط و فضا را برای دانش آموزان بخصوص سال اولی‌ها که از محیط خانواده جدا می‌شوند را مهیا سازید تا خدایی ناکرده این فضا برای دانش‌آموز رنج‌آور و خسته‌کننده نشود.

وی اضافه کرد: ضمن توجه به اول مهرماه و تغییرات آن، ماهم باید تغییراتی را داشته باشیم و در عرضه کردن فرهنگ و هنر دقت و تخصص لازم را بکار گیریم تا با بهره‌گیری از دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس در ابتدای مهر بتوانیم تلفیقی از فرهنگ، هنر اسلامی را با دفاع مقدس داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه استان اصفهان با دارا بودن پتانسیل بالای فرهنگی و هنری می‌تواند بیش‌ازپیش در این امر پیشتاز و پیشگام باشد و به عنوان مهد فرهنگ و هنر در کشور قدم‌های استواری را بردارد.

کفاش در ادامه عدم دخالت سلایق سیاسی در آموزش‌وپرورش امری مهم دانست، و بیان کرد: باید تلاش کرد که بر اساس منطق و صلاح نظام، تصمیم‌گیری نماییم و از دخالت سلایق سیاسی خودداری کنیم چرا که نظام آموزش‌وپرورش، فضایی فرهنگی و آموزشی است و مسائل سیاسی در آن جای ندارد.

وی ادامه داد: در این راستا باید سعی کرد به‌جای انتقادهای بی‌جا و بی‌منطق و منفی‌گرایی، مثبت‌گرایی را رواج دهیم و سعی کنیم نیمه‌پر لیوان را هم مشاهده نماییم، چون گاهی اوقات انتقادهای بی‌مورد و مسائل کوچک است که نکات مثبت را از یاد می‌برد و رئیس‌جمهور محترم در این مسائل مظلوم واقع شدند، و همان طور که امامزاده را متولیان آن نگه می‌دارند اگر ما هم از نظام محافظت نکنیم به مشکل بر خواهیم خورد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بودجه‌ای که از سوی دولت برای اداره آموزش‌وپرورش به تصویب می‌رسید در دو سال اخیر و به لطف دولت تدبیر و امید دو برابر شده ولی با این‌حال برای بهبود خدمات و بالا بردن هرچه بیشتر کیفیت در این سیستم نیازمند مشارکت عموم مردم هستیم.

 وی اضافه کرد: انتظار می‌رود همان‌گونه که برای امور مختلف در زندگی هزینه می‌کنیم برای آموزش و تربیت فرزند خود نیز هزینه کنیم تا به ساختن آینده بهتر برای فرزندمان کمکی شود.

کفاش تأکید کرد: نباید خوشبختی فرزند خود را تنها در انداختن فلان زمین یا ماشین پشت قباله او یا موفقیت در مرحله‌ای از آموزش مانند کنکور ببینیم چرا که این روند و حمایت باید در طول آموزش یک دانش‌آموز وجود داشته باشد و تک‌تک افراد، مسئولین، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف باید به نحوی در آن دخیل باشند و فرهنگیان نیز به عنوان متخصص و مشاورین متعهد نظام آموزشی تداعی بخش آن باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: انتخابات اسفندماه انتخاباتی مهم است که آموزش‌وپرورش وظیفه دارد تا با تشویق مردم به حضور در انتخابات بسیاری از مسائل و مشکلات را حل نماید تا بتواند به عنوان یک ‌نهاد آموزشی کمکی به حضور پرشورتر و پررنگ‌تر مردم در انتخابات کرده باشد.

وی در پایان با اشاره به مشکل کمبود نیرو در سال تحصیلی آینده، بیان داشت: امسال به علت افزودن پایه ششم و تغییراتی که در سیستم آموزشی به وجود آمده با مشکلاتی من‌جمله کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم ولی این مشکلات در سال تحصیلی 96-95 با اضافه شدن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و قبول‌شدگان در آزمون آموزش‌وپرورش که دوره یک‌ساله‌ای را تا سال آینده خواهند دید حل خواهد شد.

منبع: فارس