۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶

مدیر ویکی‌لیکس: می‌ترسم ترور شوم

موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا توصیه کرد، به دنبال پناهندگی در آمریکای لاتین نباشد چراکه ممکن است ربوده شده و احتمالا در آنجا کشته شود.
کد خبر : ۲۵۶۰۴۵

صراط: موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا توصیه کرد، به دنبال پناهندگی در آمریکای لاتین نباشد چراکه ممکن است ربوده شده و احتمالا در آنجا کشته شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس گفت: من به ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا توصیه کردم که نگرانی‌ها نسبت به پیامدها بر روابط عمومی‌اش در پی سکونت و پناهندگی در روسیه را نادیده گرفته چراکه روسیه یکی از معدود مکان‌های جهان است که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به آن نفوذ نکرده است.

آسانژ همچنین افزود: اگر برای همیشه هم در سفارت اکوادور در لندن بمانم باز هم می‌ترسم که ترور شوم.

وی مقامات آمریکا را به نقض قوانین در روند تعقیب و جست‌وجوی سایت افشاگرش متهم کرد.

پس از آنکه اسنودن حجم وسیعی از اسناد و مدارک آژانس امنیت ملی آمریکا را افشا کرد، ویکی‌لیکس به اسنودن کمک کردن تا در سال 2013 میلادی از دست مقامات آمریکا فرار کند.

آسانژ سارا هریسون، یکی از ارشدترین اعضای وب‌سایتش را برای حمایت از اسنودن به هنگ‌کنگ اعزام کرد و به سازماندهی فرار او به روسیه کمک کرد.

آسانژ گفت: اسنودن آمریکای لاتین را برای پناهندگی ترجیح می‌دهد اما توصیه من به او این است که باید علی‌رغم پیامدهای منفی بر روابط عمومی، پناهندگی در روسیه را انتخاب کند چراکه پیش‌بینی من این است که اگر به آمریکای لاتین سفر کند خودش را در معرض خطر آدم‌ربایی به دستور سیا قرار می‌دهد.

وی افزود: من همچنین نسبت به امنیت خودم نگرانم. وضعیت آنقدر خطرناک است که حتی می‌ترسم سرم را از بالکن سفارت اکوادور در لندن بیرون بیاورم. برای بودن در بالکن مسائل امنیتی بسیاری وجود دارد. تهدیدهای بمب‌گذاری و ترور از سوی افراد مختلف وجود دارد.

آسانژ ادامه داد: حتی اگر آزاد شوم نیز ممکن است ربوده شده یا هدف پهپادهای سیا قرار گیرم.

منبع: ایسنا