۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰

ملاقات دبیر کل جدید اکو با عراقچی

خلیل ابراهیم آکچا دبیر کل جدید سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد .
کد خبر : ۲۵۶۰۵۵
صراط: معاون وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار ضمن تبریک و ابراز خرسندی از انتصاب خلیل ابراهیم اکچا به عنوان دبیرکل جدید اکو ،از او بعنوان فردی آشنا به موضوعات بین المللی و دارای سوابق و تجارب در امور توسعه و برنامه ریزی اقتصادی یاد کرد.

وی همچنین بر لزوم تقویت بیش از پیش دبیرخانه و همچنین تعمیق فعالیتهای سازمان اکو تاکید نموده و در این راستا حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از سازمان و دبیرکل اکو را یاد آور شد.

عراقچی با برشمردن ابعاد گوناگون همکاری ها در اکو اظهارداشت: کشورهای عضو انتظار دارند که شاهد نتایج ملموس فعالیتهای این سازمان بویژه با اولویت طرحها و برنامه های زیربنایی باشند . لذا خواستار ارائه و عملیاتی شدن ایده ها و طرح های جدید هستند.

معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه با ارج نهادن به تلاشهای دبیرکل های پیشین اکو ،بر ضرورت تلاش مضاعف دبیرکل جدید و همکاران وی برای تقویت ساختارهای درونی اکو و استفاده از تجارب انباشته شده و توانمندیهای کشورهای عضو تاکید و اضافه کرد: فرصت های گسترده ای برای توسعه همکاری ها در اکو موجود است که باید مورد کنکاش و بهره برداری قرار گیرد.

خلیل ابراهیم اکچا نیز در این دیدار با ابراز تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و انتصاب خویش به عنوان دبیرکل اکو، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته بر نقش محوری کشورمان در هدایت فعالیتهای اکو تاکید و با تبیین برخی از برنامه های کاری خویش ،خواستار استمرار حمایت و مساعدت وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و دبیر کل آن گردید. وی با اشاره به تحولات و اجلاس های پیش رو ، از جمله نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اکو ، ابراز امیدواری نمود که نتایج این اجلاس زمینه توفیق سازمان در نیل به اهداف از پیش تعیین شده را فراهم سازد.

برچسب ها: اکو عراقچی صراط