۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹

شیوه جدید موساد برای ترور فعالان مقاومت

پایگاه اردنی «خبرنی» به نقل از برخی منابع فلسطینی گزارش داد که مسئولان اردن به طور رسمی محمود عباس را به دلیل اتخاذ تصمیمات اخیر مبنی بر استعفای وی و تعدادی دیگر از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و سپس دعوت برای برگزاری نشست شورای ملی، مورد سرزنش قرار داده اند.
کد خبر : ۲۵۶۰۶۱
صراط: پایگاه اردنی «خبرنی» به نقل از برخی منابع فلسطینی گزارش داد که مسئولان اردن به طور رسمی محمود عباس را به دلیل اتخاذ تصمیمات اخیر مبنی بر استعفای وی و تعدادی دیگر از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و سپس دعوت برای برگزاری نشست شورای ملی، مورد سرزنش قرار داده اند.

محمود عباس و تعدادی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اخیرا استعفای خود از این کمیته به عنوان مقدمه ای برای تشکیل مجدد آن را اعلام کردند.

تحلیلگران معتقدند که استعفای عباس با هدف حذف مخالفان سیاسی خود از جمله عبدربه صورت گرفته است.
این در حالی است که امروز یکشنبه قرار است دیدار دوجانبه ای بین محمود عباس و عبد الله دوم پادشاه اردن برای بررسی آخرین تحولات جهان عرب و صحنه فلسطین برگزار شود.

ابومرزوق: نشست شورای ملی دودستگی ها را عمیق تر می کند

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از اصرار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای برگزاری نشست فوق العاده شورای ملی انتقاد کرد و آن را در راستای «منازعات سیاسی» خواند.

وی گفت: حد نصاب برای برگزاری نشست شورای ملی هرگز محقق نخواهد شد و خواسته عباس این است که با همان افرادی که حضور دارند جلسه را برگزار کند و حاضرین نیز هر کس را بخواهند انتخاب خواهند کرد.

ابومرزوق همچنین با ابراز تعجب از موضع گروه های عضو سازمان آزادی بخش فلسطین در قبال دعوت برای برگزاری نشست شورای ملی، اظهار داشت: فکر نمی کردم فرصت طلبی برخی گروه ها تا این حد باشد که بخواهند به یک کرسی دست یابند حتی اگر این کار به ضرر سازمان و موسسات و مشروعیت آن باشد.

وی با اشاره به اینکه نشست شورای ملی دودستگی ها را عمیق تر می سازد، تصریح کرد: همه می دانند که مارس سال 2005 روزی تاریخی بود و ساف برای اولین بار به نهادی تبدیل شد که تمامی طرف های فلسطینی زیر چتر آن جمع شدند؛ مشروط به اینکه ساختار این سازمان اصلاح شود و عملکرد آن بهبود پیدا کند، اما حال روز 15 سپتامبر آینده روز پاره شدن این چتر و از بین رفتن مشروعیت ساف (در صورت موفقیت ابو مازن و ابو الادیب در برگزاری نشست شورای ملی) خواهد شد؛ حتی اگر رژیم صهیونیستی و غرب و شرق همچنان آنرا به رسمیت بشناسند؛ چرا که هر کس احترام خودش را نزد ملتش از دست بدهد، هیچ احترام و به رسمیت شناختنی در جهان نمی تواند جایگزین آن شود.

ابو مرزوق با اشاره به اینکه روز 15 سپتامبر روز شکاف داخلی و پشت کردن به کادر رهبری موقت و توافقات آشتی ملی خواهد بود، تاکید کرد که ساف "ارث پدی" این ها نیست و ما علاوه بر اعلام مخالفت با برگزاری نشست شورای ملی، تاکید می کنیم که باید این نشست به شکست کشانده شود و از تمامی طرف های ملی خواسته شود که مشروعیت باقی مانده و ساختار تشکیلاتی و آینده آرمان و وطن فلسطین را حفظ کنند.

وی افزود:« امروز شهروندان فلسطینی باید بدانند که چرا این همه هجمه علیه جنبش حماس به راه افتاده است و آنرا به مذاکره با رژیم صهیونیستی و تلاش برای جداسازی غزه از کرانه باختری و قدس متهم می کنند؟ چرا آنرا متهم به قتل 10 هزار فلسطینی و تخریب هزاران باب منزل می کنند و در مقابل، رژیم صهیونیستی را از این جنایت ها تبرئه می کنند؟»

ابو مرزوق در پایان تاکید کرد که «حماس همچنان به خون شهدا وفادار خواهد ماند و ضمن حفظ قبله نمای آزاد سازی فلسطین و در راستای تحقق وحدت ملی بر اساس اصول ملی مورد توافق حرکت خواهد کرد و برگشتن برخی ها از وسط راه تغییری در عزم و اراده آن ایجاد نخواهد کرد.»

زخمی شدن یک شهرک نشین در شمال کرانه باختری

پلیس رژیم اشغالگر امروز یکشنبه از زخمی شدن یک شهرک نشین در نتیجه تیراندازی از یک خودروی فلسطینی در شمال کرانه باختری خبر داد.

لوبا السمری سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعلام کرد که ظهر امروز یکشنبه عملیات تیراندازی در نزدیکی شهرک کادومیم در شمال کرانه باختری رخ داد که در نتیجه آن یک اسرائیلی زخمی شد.

وی افزود: چندین گلوله از یک خودروی عبوری به سمت یک خودروی اسرائیلی شلیک شد و در نتیجه آن راننده این خودرو زخمی شد.

السمری همچنین گفت که نیروهای پلیس و ارتش به عملیات تجسس برای بازداشت عاملان این تیراندازی ادامه می دهند.

شیوه جدید موساد برای ترور فعالان مقاومت و دانشمندان هسته ای

بمب گذاری و مسموم کردن و تیراندازی شیوه های رژیم صهیونیستی برای ترور فعالان مقاومت و دانشمندان هسته ای می باشد.

سایت اینترنتی شبکه 2 تلویزیون رژیم اشغالگر قدس ضمن اشاره به این مطلب، افزود: یگان ترور "کیدون" وابسته به سازمان جاسوسی برون مرزی اسرائیل "موساد" است که متشکل از 40 عنصر می باشد و 5 تن از آنان را زنان 20 ساله تشکیل می دهند و هر اقدام تروریستی که در جهان صورت می گیرد به این یگان محرمانه نسبت داده می شود.

این منبع تاکید کرد: از جمله اقدامات تروریستی منسوب به این یگان ترور محمود مبحوح از بنیانگذاران گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و تعدادی از  دانشمندان هسته ای است.

از سوی دیگر، یکی از تحلیلگران مسائل راهبردی روزنامه عبری زبان "یدیعوت آهارانوت" گفت: عناصر یگان کیدون موساد در یک مکان جدا افتاده آموزش می بینند، حتی بقیه عناصر موساد نام های واقعی اعضای گیدون را نمی دانند.

دکتر رونین برگمن افزود: از جمله ماموریت های مزدوران موساد اجرای ماموریت های خاصی از جمله آدم ربایی و اعدام و ترور است. مقامات موساد این یگان را برای ترور و حذف فیزیکی اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان ساخت: این یگان به صورت پیوسته دوره هایی را برای انجام موفقیت آمیز ماموریت هایش برگزار می کند. از مهم ترین اهداف شکل گیری آن بازدارندگی و ایجاد رعب و وحشت و به شکست کشاندن هرگونه فعالیت ضد صهیونیستی است.

این سایت تاکید کرد: یگان کیدون عامل ترور مبحوح است، حال آنکه رژیم صهیونیستی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفت، کیدون به معنی خنجری است که بر روی تفنگ نصب می شود، این یگان در قالب بخش عملیات های ویژه موساد موسوم به "متساد" فعالیت می کند، متساد مسئول اقدامات تروریستی در موساد می باشد. کیدون تنها یگان در جهان است که به صورت رسمی مجوز ترور دارد.

روزنامه عبری زبان "یدیعوت آهارانوت" نیز نوشت: موساد نحوه استفاده از سلاح و حفاظت شخصی، بی پروایی به مرگ را به عناصر کیدون آموزش می دهد. 

این منبع افزود: عناصر این یگان نحوه کشیدن کلت در رستوران در صورت نیاز یا پشتک زدن و غلطیدن به پشت صندلی ها یا تیراندازی از زیر میز یا لگد زدن به میز و بلافاصله تیراندازی کردن در یک حرکت را آموزش می بینند. این یگان از شیوه ها و ابزارهای گوناگونی برای ترور و کشتن افراد استفاده می کند، همه این شیوه ها و ابزارها حجم کینه توزی ها سران اسرائیل را نشان می دهد، بخش عمده این شیوه ها و ابزارها در واکنش به عملیات مونیخ مورد استفاده قرار گرفت، فلسطینیان این عملیات را علیه هیات ورزشی اسرائیلی در اوائل دهه 70 به اجرا درآوردند. 

این روزنامه خاطرنشان ساخت: یگان کیدون از زمان تاسیس تا کنون دست به اقدامات تروریستی فراوانی زده است که از جمله آنها ترور دکتر فتحی شقاقی دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در جزیره مالت در سال 1995، ترور عاطف بسیسو در پاریس در سال 1992، ترور گیرالد پل دانشمند توسعه یگان توپخانه ای در سال 1989. این یگان در به آتش کشیدن انبارهای فرانسوی که مواد اولیه نیروگاه های اتمی عراق در آنها نگهداری می شد، دست دارد. این اقدام تقریبا 10 سال پیش از ترور پل صورت گرفت. 

منبع مذکور خاطرنشان ساخت: عناصر یگان کیدون سرگرم تعقیب و شناسایی و تررور مبارزان فلسطینی و دانشمندان هسته ای هستند.

عکس سه تن از اعضای یگان قیساریا بر روی یکی از اتاق های آن نصب شده است، آنان در جریای انجام اقدامات تروریستی به هلاکت رسیدند که یکی از آنها ایلی کوهین است، وی در سال 1965 در مرکز دمشق اعدام شد، دو تن دیگر از مزدوران موساد می باشد نام نخست یکی از آنان "أ" و نام نخست دیگری "ع" است. آنان در جریان سانحه رانندگی در ماه می سال 1992 در جریان تعقیب یک ایرانی به هلاکت رسیدند.

حماس: برای حضور در جلسات شورای ملی دعوت نشده ایم

حسن یوسف از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که ریاست شورای ملی فلسطین هیچ دعوتنامه ای برای نمایندگان حماس جهت حضور در نشست شورای ملی که قرار است اواسط ماه آینده در شهر رام الله برگزار شود، ارسال نکرده است.

وی گفت: ریاست شورای ملی هیچ دعوتنامه ای به نمایندگان حماس جهت حضور در نشست این شورا ارسال نکرده و این بیانگر کودتا علیه مشروعیت فلسطین است در حالیکه حماس دارای تعداد نمایندگان بیشتری در مجلس قانونگذاری است.

بر اساس قانون اخیر نمایندگان مجلس قانونگذاری اعضای شورای ملی فلسطین محسوب می شوند.
این رهبر حماس در عین حال گفت که حتی در صورت ارسال دعوتنامه برای نمایندگان این جنبش، ما هرگز در این نشست شرکت نخواهیم کرد زیرا برگزاری این نشست راه درست حل مشکلات و اوضاع فلسطین نیست.