۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱

شکوری راد آزاد شد

علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران دقایقی پیش آزاد شد.
کد خبر : ۲۵۶۲۳۶
صراط: علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران دقایقی پیش آزاد شد.

علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران که عصر امروز دوشنبه بازداشت شده بود  دقایقی پیش آزاد شد.

شکوری‌راد عضو حزب منحله مشارکت، نماینده مجلس ششم و یکی از متحصنین آن دوره مجلس و حامی یکی از سران فتنه در حوادث سال 88 است.

وی به اتهام مسائل امنیتی در 20 مهرماه 1389 بازداشت شد، وی قبلا اعلام کرده بود که جرمی به نام فتنه نداریم.

شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در نشست خبری امروز خود در مورد فتنه سال 88 که از سوی خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، مطرح شد گفت: ما از واژه‌ای که شما به کار می‌برید(فتنه) دریافت و تعریف روشنی نداریم و در متون ما فتنه تعریف نشده است.

شکوری‌راد همچنین درباره نظارت استصوابی شورای نگهبان معتقد است: ما امروز با معضلی به نام نظارت استصوابی روبرو هستیم که با روح قانون اساسی در تعارض است. نباید با توجه به یک متن قانونی، اختیار را از مردم سلب کنیم. قانون اساسی 177 اصل دارد که هیچ کدام فرع نیستند و نباید از اصول آن عدول شود.

شکوری‌راد افزود: شورای نگهبان نباید قانون اساسی را به گونه‌ای تفسیر کند تا حق مردم سلب شود؛ این‌طور نیست که قانون اساسی حق حاکمان و حد مردم باشد، بلکه قانون اساسی، حق مردم و حد کارگزاران نظام است.

وی با بیان این مطلب که شأن نظارتی شورای نگهبان، تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات نیست گفت: وزارت کشور و هیات‌های اجرایی باید صلاحیت نامزدها را تائید کنند و اگر بی‌مورد رد صلاحیتی صورت گیرد، شورای نگهبان می‌تواند مداخله کند، اما احراز صلاحیت کار شورای نگهبان نیست.

شکوری راد در جای دیگری درباره حوادث عاشورای سال 88 می‌گوید: عاشورای 88 دروغ بزرگ صدا و سیما بود که به خورد مردم داد و اکثر صحنه‌های فیلم‌برداری صحنه‌سازی شده بودند.
منبع: فارس