۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷

برق برخی شهرهای جنوب تهران قطع شد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، سرعت طوفان امشب در تهران را 70 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: برق برخی شهرهای جنوبی استان قطع شده است.
کد خبر : ۲۵۶۲۴۰
صراط: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، سرعت طوفان امشب در تهران را 70 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: برق برخی شهرهای جنوبی استان قطع شده است.

هادی رحمتی در خصوص طوفان امشب در استان تهران اظهار داشت: خوشبختانه این وضعیت توسط سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده بود و با اطلاعیه و اخطاریه‌ها، فرمان آماده‌باش را به دستگاه‌های اجرایی داده بودیم و از رسانه‌ها و صدا و سیما اطلاع‌رسانی شده بود که احتمال وقوع این پدیده وجود دارد.

وی افزود: این طوفان از طرف غرب استان تهران از سوی استان البرز به سمت تهران آمد که خوشبختانه خسارات جانی تاکنون گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: در اوج واقعه، سرعت طوفان به حداکثر 70 کیلومتر بر ساعت رسید؛ اما در حال حاضر در شهر تهران فروکش کرده و طبق اطلاعات واصل‌شده این پدیده به سمت شرق استان رفته و از آن مناطق نیز گذر کرده است.

رحمتی افزود: در پی وقوع این طوفان، برق چند نقطه از شهرستان‌های جنوب غربی استان تهران مانند شهریار، رباط کریم و... قطع شد؛ ولی با توجه به هوشیاری لازمی که بین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بود، این مشکل رفع شد و مردم در وضع عادی به‌سر می‌برند.

وی ادامه داد: هواشناسی پیش‌بینی کرده که فردا بعدازظهر نیز شاید همچنین شرایطی تکرار شود؛ به مردم توصیه می‌کنیم که هوشیاری و آمادگی لازم را داشته باشند و با حفظ خونسردی با این پدیده روبه‌رو شوند، اگر هم فردی امشب غافلگیر شد، فردا این آمادگی را داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص تأمین خسارات به حادثه‌دیدگان احتمالی طوفان اظهار داشت: اگر این حوادث در محدوده شهری رخ دهد، باید دستگاه‌های بیمه‌ای وارد شوند اما این بحث و خسارت را باید به سمت و سوی بیمه ببریم، اینکه دولت بتواند خسارتی را در این مبحث تأمین کند، شاید مقدور نباید و شرایط ایجاد نشود، ولی در هر صورت هم مکانیزم‌های بیمه و هم تسهیلات در بخش کشاورزی در این خصوص وجود دارد که تأمین خسارت می‌شود.
منبع: فارس