۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۷
منتجب نیا:

احتمال حضور حسن خمینی در انتخابات بعید نیست/ شاید ناطق از تصميم سال 76 خود، منصرف شود

رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، از احتمال حضور سیدحسن خمینی و ناطق نوری در انتخابات خبرگان و مجلس گفته است.
کد خبر : ۲۵۶۲۴۹
صراط:  رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، در مصاحبه با روزنامه آرمان از احتمال حضور سیدحسن خمینی و ناطق نوری در انتخابات خبرگان و مجلس گفته است.

بخشی از مصاحبه مذکور به شرح زیر است:

  اين روزها فضاي سياسي تحت تاثير شروع احتمالي مربع شاخص و تاثيرگذاري است كه اثرگذاري فعاليتشان در فضاي انتخاباتي با هيچ متر و معياري انكار نمي‌شود. بالاخره سيد حسن خميني واقعا تصميم به ورود به بحث انتخابات دارند؟
ایشان از مهره‌هاي تاثيرگذار نظام و كشور هستند و هم اينكه به دليل نوع منش و رفتار هواداران زيادي در بين اقشار مختلف دارند. وقتي ايشان حضور یابند اين توانايي را دارند كه بخش عظيمي از جامعه را به همراهي با خود ترغيب كند.

 فضا براي حضورشان هموار است يا...؟
قطعا كسي يا گروهي نمي‌تواند چنين شخصيت‌هاي اثرگذاري را از تحركات انتخاباتي منع كند و از تاثيرگذاري‌شان ممانعت به عمل آورد. همانطور كه دو سال پيش هاشمي رد صلاحیت شد اما در نهايت همه متفق القول هستند كه انتخاب حسن روحاني مرهون اثرگذاري هاشمي بود.

 بطور ويژه بحث حضور سيد حسن خميني پررنگ است. چقدر احتمال مي‌دهيد كه اين چهره تصميم به حضور در انتخابات بگيرد؟
در عالم سياست هيچ احتمالي، احتمال محال نيست. جناب آقاي ناطق شخصيت سياسي پارلماني و دولتي دارند و به همين دليل احتمال دارد كه از تصميمي كه در سال 76 گرفتند، منصرف شوند و در انتخابات مجلس شركت كنند. اما مساله سيد حسن آقا فرق دارد، ايشان قطعا در انتخابات مجلس شركت نخواهد كرد، اما امكان حضورش در انتخابات خبرگان بعيد نيست. بالاخره ايشان به عنوان يادگار امام خميني شان بالايي دارند و به پشتوانه بيت شريف امام براي همه محترم است و مردم قبولش دارند و كسي به خودش اجازه نمي‌دهد نسبت به نوه امام كمترين كوتاهي داشته باشد.

 با حضور احتمالي آقاي ناطق، آقاي عارف در انتخابات مجلس با چه شرايطي مواجه مي‌شود؟
دكتر عارف مصمم هستند كه حتما در انتخابات حضور داشته باشند و از شرايط سياسي و موقعيت اجتماعي بسيار مطلوبي هم برخوردار هستند و به همين دليل حضورش 100درصدي است. البته بايد ديد كه حضور هم‌زمان ناطق و عارف با چه شرايطي همراه خواهد شد و هر كدام چه تصميمي خواهند گرفت. البته تاكيد مي‌شود كه هدف مهم مقابله با تندروی است و دقيقا به همين دليل چهره‌هاي اصلاح‌طلب و گروهي كه با سليقه‌هاي ديگري بنا را بر حمايت از دولت گذاشته‌اند، فقط به اين فكر مي‌كنند كه تندروها را از دور خارج كنند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز