۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

جزئیات دیدار روسای مجلس ایران و ایتالیا

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم موضوعی جهانی و مربوط به همه کشورهاست، گفت: باید با معضل تروریسم برخوردی راهبردی و فرامنطقه‌ای شود.
کد خبر : ۲۵۶۳۲۸
صراط: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه چهارمین اجلاس رؤسای مجالس جهان در به نیویورک در دیدار با"پیه رو گراسو" رئیس مجلس سنای ایتالیا با استقبال از توسعه روابط دوجانبه، به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، گفت: معتقدیم ادامه همکاری اقتصادی باید با انتقال فناوری صورت گیرد و با این رویکرد، آماده گسترش همکاری‌ها هستیم.

وی سرمایه‌گذاری در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع را از جمله زمینه‌های لازم برای همکاری ایران و ایتالیا خواند.

رئیس مجلس همچنین با تاریخی خواندن روابط دو کشور، گفت: ایران و ایتالیا با تکیه بر مشترکات تاریخی خود می‌توانند در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی و نیز مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

لاریجانی مبارزه با تروریسم را موضوعی جهانی و مربوط به همه کشورها دانست و گفت: باید با معضل تروریسم برخوردی راهبردی و فرامنطقه‌ای شود.

همچنین "پیه رو گراسو" رئیس مجلس سنای ایتالیا نیز در این دیدار، بازگشت کشورش به جایگاه شریک نخست تجاری ایران در اروپا را خواستار شد و گفت: توافق هسته‌ای فرصتی بزرگ در مسیر بهبود روابط ایران و اتحادیه اروپاست.

وی نقش ایران را در منطقه و خاورمیانه کلیدی خواند و گفت: مبارزه ایران با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش، قابل قدردانی است و دو کشور همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مقابله با جرائم سازمان‌یافته و قاچاق مواد مخدر دارند.

چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین‌المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز