۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷

احتمال وقوع سیل گسترده در سوادکوه

بارندگی دیروز و امروز در سوادکوه نگرانی ایجاد سیل در رودخانه تالار را فراهم کرده و احتمال سیل گسترده از نیمه‌شب وجود دارد.
کد خبر : ۲۵۶۳۹۰

صراط: بارش باران در سوادکوه می‌تواند مقدمه سیل باشد که حجم و گستردگی آن متفاوت است.

تخریب واحد‌های ساختمانی و خسارت به واحد‌های دامی و کشاورزی و زیر‌ساخت‌های شهرستان سوادکوه تجربه آخرین سیل این شهرستان بود که فرو‌ ریختن 3 مجتمع ساختمانی در شهر زیراب باعث حساسیت عمومی به موضوع بارندگی شده است و دیگر بارش باران برای مردم سوادکوه و شهر زیراب خوشایند نیست.

بارش باران امروز باعث آب‌گرفتگی معابر و تخریب برخی از جاده‌های روستایی را به وجود آورده است و بر طبق آخرین اطلاعات دریافتی سیل گسترده‌ای از ساعت‌های پایانی امشب در حال ورود به رودخانه تالار از مسیر ولو‌پی است.

* آماده‌باش در شهرداری زیراب

محمود اعتصامی شهردار زیراب با اشاره به آمادگی کامل این شهرداری برای مقابله با سیل، گفت: دیروز و امروز در شهرداری زیراب اعلام آماده‌باش کامل شده است تا با سیل احتمالی مقابله شود.

وی با اشاره به اینکه بارش باران امروز باعث آب‌گرفتگی در معابر و خیابان‌ها و برخی از منازل شده است، افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با سیل احتمالی با توجه به امکانات و تجهیزات شهرداری زیراب انجام شده است.

شهردار زیراب با بیان اینکه کمک مالی خاصی برای سیل گذشته شهر زیراب اختصاص پیدا نکرد، خاطرنشان کرد: 4 پیمانکار در حال دیوار‌کشی داخل شهر زیراب هستند.

*برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با سیل در سوادکوه

معاون فرماندار سوادکوه نیز با اشاره به رصد شرایط آب و هوایی سوادکوه و برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با سیل احتمالی، گفت: برخی از مسیر‌های روستایی در بارندگی اخیر دچار مشکل شدند.

عین‌الله طالبی با بیان اینکه برخی از مناطق شهری و روستایی سوادکوه دچار آبگرفتگی شد، افزود: سیل خاصی تا عصر امروز گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه مسیر‌های رودخانه تالار شهرستان سوادکوه در سیل اخیر باز شده است و خطرات ناشی از حمل سنگ و تنه‌های درخت کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با قطع بارندگی در سوادکوه اقدامات لازم برای برای پشتیبانی از مشکلات احتمالی در شهرستان وجود دارد.

* سیل گسترده در منطقه ولو‌پی سوادکوه

رئیس اداره راه و شهر‌سازی سوادکوه که امشب برای بازدید از وضعیت راه روستایی در منطقه ولو‌پی حضور دارد در گفت‌و‌گو با فارس، از احتمال سیل گسترده در شهرستان سوادکوه خبر داد و با بیان اینکه این سیل در حال حاضر از منطقه پارسی به سمت پایین‌دست در حال حرکت است، گفت: سیل بر اثر بارندگی امروز ایجاد شده و بازرسی از مناطق شهری و روستایی در حال انجام است.

مهرداد زمانی از بازگشایی جاده روستایی ممیج‌خیل بخش مرکزی سوادکوه خبر داد و افزود: جاده دراسله و آلاشت سوادکوه در حال بازگشایی است و محور انند و چرات برای فردا صبح بازگشایی خواهد شد.

وی گفت: بازرسی از محورهای روستایی و شهری و بازگشایی راه‌های مسدودشده احتمالی توسط اداره راه و شهر‌سازی سوادکوه در حال انجام است.

منبع: فارس