۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸

آبگرفتگی خانه‌های حاشیه رودخانه

بارش شدید باران و توفان در فریدونکنار خسارت جدی نداشته اما چند خانه مسکونی و بعضی معابر را دچار آب‌گرفتگی کرد.
کد خبر : ۲۵۶۳۹۲
صراط: عصر امروز باران شدیدی همراه با باد و طوفان مهمان فریدونکناری‌ها شد که مردم مناطق مختلف شهر و روستاهای این شهر ساحلی و بندری را درنوردید.

فریدونکنار در نوار ساحلی واقع شده و همین طوفان موجب شد تا در دقایقی کوتاه بسیاری از مسافران چادر و بساط خود را از ساحل برچیدند و به منازل اجاره‌ای و گاهاً ساختمان‌های نیمه‌تمام پناه بردند.

کار قایق‌های تفریحی و آلاچیق‌های ساحلی نیز به تعطیلی کشیده شد و البته گزارشی از خسارت وسایل شناوری در فریدونکنار گزارش نشده است اما تعدادی از آلاچیق‌های ساحلی شهر آسیب دیدند.

خیابان‌های امام خمینی(ره)، شهدا و نامجو به‌عنوان خیابان‌های اصلی فریدونکنار در دقایق ابتدایی به‌علت شدت بیش‌از‌حد باران و طوفان دچار آب‌گرفتگی شدند که در کمتر از دقایقی با ورود نیروهای امدادی، شهرداری و پلیس و باز کردن آب‌روها و چاه‌ها این مشکل نیز رفع شد.

نکته قابل توجه اما آب‌گرفتگی درون حیاط و پیاده‌روی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و ادارات در شهرستان فریدونکنار بود که البته شدید نبود و با حضور روسا و همکاران ادارات بعد از آماده‌باش فرماندار فریدونکنار، برطرف شد.

نکته قابل در خور توجه حضور خوب تاکسی‌ها و آژانس‌های درون و برون‌شهری در سطح شهر و ایستگاه‌ها بود که موجب شد کمتر مسافر و شهروندی در راه بماند.

گزارش‌هایی از قطعی برق نیز در شهر فریدونکنار وجود داشت که برای دقایقی مردم را نگران کرده بود اما رفع شد.

گاز و آب شرب شهروندان فریدونکناری وصل است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد، هرچند هم‌اکنون همه شهروندان برق نیز دارند و فریدونکنار با هیچ خاموشی مواجه نیست.

پخت و عرضه نان در همه نانوایی‌های بربری، لواش، تافتون، سنتی و سنگک فریدونکنار ادامه دارد و البته صف‌های نسبتاً طولانی در این نانوایی‌ها حاکم است که بیشتر به‌دلیل حضور مسافران در فریدونکنار است.

در محله‌های مختلف فریدونکنار چند درخت دچار شکستگی شدند که به مردم آسیبی نزدند و خسارت مالی نیز نداشتند.

همه روسای ادارات و نهادهای خدمت‌رسان و شوراهای اسلامی و دهیاران بخش‌های مرکزی و دهفری فریدونکنار نیز از طرف مهرداد ابراهیمی فرماندار این شهرستان ساحلی و بندری به حالت آماده‌باش قرار دارند.

در این میان اما هستند مردمی که از بارش این رحمت الهی بسیار خشنود زیر باران حاضر شده و خداوند را شاکر هستند و کشاورزانی که با کمبود آب برای کشت دوم مواجه بودند نیز ابراز رضایت و شکر این موهبت خداوند یگانه را دارند.

شهرستان فریدونکنار دارای 6 هزار و 200 هکتار اراضی شالیزاری است که امسال با همه موضوعات بحران آب توانست بدون اینکه حتی یک متر از زمین‌های کشاورزی دچار خشکسالی شوند سال زراعی را سر کند و هم‌اکنون حدود 80 درصد این اراضی زیر کشت دوم برنج هستند.

فریدونکنار به تنهایی برنج بیش از یک‌میلیون ایرانی را تامین می‌کند و بر اساس نظر کارشناسان مرغوب‌ترین برنج کشور در همین شهرستان تولید می‌شود.
منبع: فارس