۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶

یاد ضرغامی از تهران قدیم +عکس

ضرغامی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت : اخیراً تصاویر نسبتاً زیبایی از تهران قدیم در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود؛ جذابیت این تصاویر مربوط به خلوتی خیابان‌ها، هوای صاف و آسمان آبی و ساختمان‌های محدود است.
کد خبر : ۲۵۶۴۰۸
صراط: عزت‌الله ضرغامی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: اخیراً تصاویر نسبتاً زیبایی از تهران قدیم در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود؛ جذابیت این تصاویر مربوط به خلوتی خیابان‌ها، هوای صاف و آسمان آبی و ساختمان‌های محدود است. ما هم که قدری از آن دوران را به یاد داریم حسرت این خلوتی و هوای پاک را می‌خوریم.

یاد ضرغامی از تهران قدیم +عکس

تصویر فوق، از جمله آن تصاویر است و مربوط به میدان ولیعصر(ولیعهد سابق) و بلوار کشاورز(الیزابت سابق)!

برخی دنبال قیاس مع‌الفارق هستند. آن زیبایی‌ها و پاکی‌ها را به حکومت طاغوت و این ترافیک و هوای آلوده را به جمهورى اسلامى نسبت می‌دهند و نتیجه‌گیری سیاسى می‌کنند!

همین بلوار کشاورز به لحاظ فضای سبز، نورپردازی درختان و آجرچینی و کف‌سازی زیبا(برای عابر پیاده و حتی دوچرخه‌سوار) با گذشته قابل مقایسه نیست.

از آن مهمتر فراوانى غیرقابل مقایسه پارک‌ها و محل بازی کودکان است که در هر کوچه و پس کوچه به چشم می‌خورد.

جنوب شهر و محله‌های قدیمى ما که نشانى از نظافت و استانداردهاى شهرنشینى در آن نبود، امروز تبدیل به خیابان‌هاى نسبتاً تمیز، بلوار، فضاى سبز و دیگر سرویس‌هاى شهرى شده است.

مراقب باشیم با دیدن چند عکس، آدرس عوضى ندهند. اشکالات را هم میگوییم، همین بلوار کشاورز کماکان از مشکل آشغال توى جوى آب و موش‌هاى سرگردان رنج مى‌برد.

منبع: تسنیم