۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

حاشیه‌ای از نشست خبرگان/ هاشمی شاهرودی چه نکته را با خاتمی در میان گذاشت؟

هنگامي كه صحبت‌هاي رئيس مجلس خبرگان به موضوع نظارت شوراي نگهبان رسيد، آيت‌ا... سيدمحمود هاشمي شاهرودي كه در سمت راست آيت‌ا... يزدي در جايگاه نايب‌رئیس نشسته بود، كتاب قانون اساسي را جلوي حجت‌الاسلام احمد خاتمي عضو ديگر هيات رئيسه گشود و مطلبي را به او نشان داد.
کد خبر : ۲۵۶۴۴۸
صراط: روزنامه آرمان با روایت حاشیه ای از نشست دیروز اعضای خبرگان نوشت: "هنگامي كه صحبت‌هاي رئيس مجلس خبرگان به موضوع نظارت شوراي نگهبان رسيد، آيت‌ا... سيدمحمود هاشمي شاهرودي كه در سمت راست آيت‌ا... يزدي در جايگاه نايب‌رئیس نشسته بود، كتاب قانون اساسي را جلوي حجت‌الاسلام احمد خاتمي عضو ديگر هيات رئيسه گشود و مطلبي را به او نشان داد."

ديروز بار ديگر لبخند بر لبها و آرامش به چهره‌ها آمد و اين‌بار اعضاي مجلس خبرگان بودند كه به عنوان بزرگان كشور يكديگر را در هجدهمين اجلاس رسمي خبرگان رهبري ملاقات مي‌كردند.
این روزنامه نوشت: نشست ديروز پيام هاي زيادي داشت، از كنار همنشيني‌ها تا اظهارات رئيس مجلس خبرگان خطاب به دولت در شرايطي كه دكتر حسن روحاني به عنوان رئيس‌جمهور و البته يك عضو اين مجلس نظاره‌گر او بود.
آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام، ساعت 8 و 45 دقيقه وارد جلسه شد و كمي بعد از آن آيت‌ا... محمد يزدي در جايگاه رئيس جلسه، زنگ شروع رسمي جلسه را به صدا درآورد.
آيت‌ا... احمد جنتي و آيت‌ا... محمدتقي مصابح يزدي كه پيش از آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني به جلسه آمده بودند، در كنار يكديگر در رديف انتهايي نشستند. بعد از شروع جلسه حجت‌الاسلام حسن روحاني، رئيس‌جمهوري و همچنين آيت‌ا... صادق آملي لاريجاني، رئيس قوه قضاييه به حضار پيوستند. حسن روحاني در رديف اول كنار هاشمي‌رفسنجاني جاي گرفت و آملي‌لاريجاني در رديف‌هاي انتهايي، تنها نشست.
برخي اظهارات در اين نشست قابل تامل بود مثلا آن زمان كه آيت‌ا... يزدي گفت که «مجلس حق دارد برجام را بررسي كند»، چهره رئيس‌جمهور كمي متفاوت شد.
همچنين يزدي از موضع عضو شوراي نگهبان با وزارت كشور و رئيس‌جمهوري سخن گفت و تاكيد كرد كه نظارت شوراي نگهبان، استصوابي است و نه تماشايي. اين در حالي است كه چندي پيش حسن روحاني اظهار كرده بود كه اجرا و نظارت بر انتخابات دو امر جداگانه هستند و چشم نمي‌تواند كار دست را انجام دهد.
هنگامي كه صحبت‌هاي رئيس مجلس خبرگان به موضوع نظارت شوراي نگهبان رسيد، آيت‌ا... سيدمحمود هاشمي شاهرودي كه در سمت راست آيت‌ا... يزدي در جايگاه نايب‌رئیس نشسته بود، كتاب قانون اساسي را جلوي حجت‌الاسلام احمد خاتمي عضو ديگر هيات رئيسه گشود و مطلبي را به او نشان داد.
رئيس مجلس خبرگان همچنين  بار ديگر با خطاب قرار دادن رئيس‌جمهوري و همه دولتمردان نسبت به رفت‌وآمد هيات‌هاي خارجي تذكر داد و گفت كه اقتصاد مقاومتي را فراموش نكنيد. آيت‌ا... يزدي در ادامه برخلاف اظهارات وزير كشور كه گفته بود براي برگزاري انتخابات الكترونيكي در شهرهاي بزرگ آمادگي دارند و در اين باره با شوراي نگهبان هماهنگ هستند، اعلام كرد كه وزارت كشور امكانات اين كار را ندارد و مي خواهد وسايل را از چين بخرد كه ما هم اعتماد نداريم.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز