۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

لاریجانی به همتای سوری‌اش چه گفت؟

رییس مجلس تصریح کرد: اینکه کلید خاورمیانه را به دست تروریست‌ها دهیم بحران سوریه را حل نمی‌کند.
کد خبر : ۲۵۶۴۶۱
صراط: رییس مجلس تصریح کرد: اینکه کلید خاورمیانه را به دست تروریست‌ها دهیم بحران سوریه را حل نمی‌کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در دیدار با همتای سوری خود با بیان اینکه برخی هم از تروریست ها می ترسند و هم بدنبال جنگ طلبی هستند گفت: اینکه کلید خاورمیانه را بدست تروریست ها دهیم راه حل سوریه نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی پایان بحران سوریه را راه حل های سیاسی توصیف و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند تا فراهم شدن زمینه‌های گفتگو و صلح در سوریه از دولت و مردم این کشور حمایت کند.

*قدردانی رییس مجلس ملی سوریه از جمهوری اسلامی برای حمایت از کشورش

محمد جهاد اللحام رئیس مجلس ملی سوریه هم با قدردانی از مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کشورش گفت: محور مقاومت قطعاً پیروز خواهد شد چون مبتنی بر مبانی اخلاقی است و یک شریک ضعیف در آن دیده نمی شود.

وی با انتقاد از اینکه مسئله مبارزه با تروریسم در چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان کمتر مورد توجه قرار گرفته است افزود: بیشتر سخنرانی روسای مجالس درباره توسعه پایدار است و گویا در دنیا تروریست وجود ندارد.

رییس مجلس ملی سوریه با ابراز تاسف از اینکه نمایندگان ویژه سازمان ملل و میانجی ها اصل بی طرفی را در حل بحران سوریه رعایت نمی کنند گفت: همه در مورد صلح صحبت می کنند اما وقتی به اولویت ها می رسیم حرف و عملشان فرق می کند.
منبع: خانه ملت