۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
عضو فتح تشریح کرد

چرا محمود عباس قصد کناره‌گیری دارد؟

عباس بارها تاکید کرده که درانتخابات آینده قصد ندارد برای ریاست تشکیلات خودگردان نامزد شود؛ مدنی در این باره گفت: تصمیم عباس به دلایل داخلی یا بحران سیاسی در صحنه فلسطینی نیست بلکه نتیجه عدم وجود راه‌حلی سیاسی و نیز مواضع آمریکا و اروپا است .
کد خبر : ۲۵۶۴۸۲
صراط: یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان به این نتیجه رسیده که قدرت حل مسائل را ندارد و همین موضوع علت اعلام‌های مکرر او درباره عدم ادامه کار سیاسی است.

«محمد مدنی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نزدیک به «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد به بن‌بست رسیدن عباس علت عدم نامزدن شدن او برای ریاست کمیته اجرایی ساف و دیگر پُست‌های اوست.

مدنی به روزنامه «القدس العربی» گفت: بحران سیاسی، معلق شدن گفت‌ وگوهای صلح، بسته شدن افق‌ها ودرها در برابر کار سیاسی، رئیس تشکیلات را در وضعیتی سخت قرار داده که حس می‌کند قدرت انجام حل آن را ندارد و به همین دلیل می‌خواهد کار سیاسی را ترک کند. وی تصریح کرد که عباس قصد دارد تمام پُست‌های مسئولیتی خود را کنار بگذارد و این موضوع را به کمیته مرکزی ساف اعلام کرده است.

ابومازن در حال حاضر سه پُست کلیدی دارد: ریاست کمیته مرکزی فتح که در کنفرانس هفتم جنبش فتح در ماه نوامبر برای آن انتخابات برگزار خواهد شد، ریاست کمیته اجرایی ساف از سال 2004 تا کنون و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از ژانویه 2005 تا کنون.

عباس بارها تاکید کرده که درانتخابات آینده قصد ندارد برای ریاست تشکیلات خودگردان نامزد شود؛ مدنی در این باره گفت: تصمیم عباس به دلایل داخلی یا بحران سیاسی در صحنه فلسطینی نیست بلکه نتیجه عدم وجود راه‌حلی سیاسی و نیز مواضع آمریکا و اروپا است که بر اسرائیل اعمال فشار نمی‌کنند، اسرائیلی که جلوی هرگونه تحرک سیاسی را برای رسیدن به راه‌حل عادلانه برای ایجاد دولت مستقل فلسطینی را بسته است؛ تشکیلات خودگردان فقط مانند یک نگهبان برای اسرائیل شده و عباس این وضعیت را نمی‌خواهد.

مدنی که مسئول پرونده سرزمین‌های 1948 در کمیته مرکزی فتح است، افزود عباس این موضوع را با «عبدالله دوم» پادشاه اردن، «عبدلفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در میان گذاشته است.

مدنی تاکید کرد که ابومازن در گا‌م‌های خود جدی است و این اقدامات او فقط تحرکاتی تاکتیکی نیست.
منبع: فارس