۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

کره‌شمالی عذرخواهی از کره‌جنوبی را رد کرد

کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد که ابراز تاسف بابت انفجار مین که به مجروح شدن 2 سرباز کره جنوبی منجر شد به معنای عذرخواهی نبود.
کد خبر : ۲۵۶۵۱۰
صراط: کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد که ابراز تاسف بابت انفجار مین که به مجروح شدن 2 سرباز کره جنوبی منجر شد به معنای عذرخواهی نبود.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد که ابراز تاسف بابت انفجار مین که به مجروح شدن 2 سرباز کره جنوبی منجر شد به معنای عذرخواهی نبود.

به نوشته آسوشیتدپرس، کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهار پشیمانی ببه معنای عذرخواهی نبوده و مسئولیت این انفجارها را به عهده نمی‌گیرد.

کره جنوبی هفته پیش پس از اظهار پشیمانی کره شمالی فورا آن را این طور تفسیر کرد که کره شمالی مسئولیت مین‌های منفجر شده مرزی را به عهده گرفته است.

این بیانیه کره شمای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد از کره جنوبی به دلیل رزمایش نظامی با آمریکا انتقاد رد و ادامه داد این رزمایش احتمال بهبود روابط را بر هم می‌زند.

چند هفته پیش از این سه مین در مرز دوکره منفجر که به موجب آن دو گشت مرزی کره جنوبی مجروح شدند بعداز آن کره جنوبی با استفاده از بلندگوهای مرزی شروع به جنگ روانی علیه همسایه شمالی کرد. همین مساله به افزایش تنش در شبه جزیره کره منجر شد.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز