۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴

دستور استقرار 400 پلیس در بیت المقدس

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور استقرار 400 پلیس را در بیت المقدس صادر کرد.
کد خبر : ۲۵۶۵۷۱
صراط: به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که تنشها میان صهیونیست ها و فلسطینیان در بیت المقدس رو به افزایش است، بنیامین نتانیاهو، ‌نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه دستور استقرار چهارصد مامور پلیس دیگر را در بیت المقدس صادر کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو همچنین تصمیم گرفت شمار نیروهای کمکی برای تامین امنیت بیت المقدس را افزایش دهد و تجهیزات و وسایل نظارتی جدید در جاده 443 که یک محور مواصلاتی بسیار پرتردد است، مستقر کند. این جاده که چندین کیلومتر آن از بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن می گذرد، بیت المقدس را به تل آویو وصل می کند.

براساس این گزارش، تنشها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در بخش شرقی بیت المقدس که رژیم صهیونیستی آن را اشغال کرده و همچنین بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن، همچنان بالا است. کشته شدن یک نوزاد هجده ماهه فلسطینی و پدرش در آخرین روز ماه ژوئیه (مرداد) در کرانه باختری رود اردن، تنشهای موجود میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی را به طرز نگران کننده ای افزایش داد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیر رژیم صهیونستی، بنیامین نتانیاهو تاکید کرد مقامات قصد دارند امکان تغییر قواعد و شرایطی را که در آن نیروهای امنیتی اجازه شلیک کردن به فلسطینیان معترض را دارند، بررسی کنند. به گفته نتانیاهو، مقامات رژیم صهیونیستی همچنین در نظر دارند امکان صدور مجازات زندان حداقلی ضد فلسطینیانی را که با نیروهای امنیتی به زد و خورد می پردازند، مورد بررسی قرار دهند.

نخست وزیر در بیانیه خود مشخص نکرده است که قواعد و قوانین مربوط به توسل نیروهای امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی به سلاح بر ضد فلسطینیان احتمالا چگونه تغییر خواهد کرد.

حملات پراکنده فلسطینیان ضد غیرنظامیان، نظامیان یا ماموران پلیس رژیم صهیونیستی به امری رایج در مناطق اشغالی فلسطین تبدیل شده است. در خارج از بخش شرقی بیت المقدس یا بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن، موارد زیادی از این حملات در جاده 443 اتفاق افتاده است. نهم اوت (18 مرداد) ارتش رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را که در یک پمپ بنزین در همین جاده با سلاح سرد به یک اسرائیلی حمله کرده و به شدت زخمی کرده بود، کشت.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد بنیامین نتانیاهو تاکید کرده است با اقدامات آشوب طلبانه و تروریست به هیچ وجه مدارا نخواهد کرد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز