۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

تمام بازی های تیم ملی ایران در تبریز

رکورد بهترین پیروزی تیم ملی ایران در یک مسابقه رسمی 15 سال پیش در تبریز ثبت شده است.
کد خبر : ۲۵۶۵۹۸
رکورد بهترین پیروزی تیم ملی ایران در یک مسابقه رسمی 15 سال پیش در تبریز ثبت شده است.

شهر تبریز میزبان مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002 بوده و تیم ملی ایران در مرحله اول با تیم های گوام و تاجیکستان هم گروه بود.

این مسابقات به صورت متمرکز و تک بازی در تبریز برگزار شد و ورزشگاه تختی تبریز میزبان بازی تیم های ملی ایران، تاجیکستان و گوام بود.

تیم ملی ایران در این گروه با پیروزی دو بر صفر برابر تاجیکستان و 19 بر صفر مقابل گوام با اقتدار صدرنشین شده و به مرحله دوم دور مقدماتی صعود کرد. هدایت تیم ملی ایران در این مسابقات بر عهده برگای برزیلی بود.

در بازی برابر گوام ، تیم ملی ایران رکورد بهترین پیروزی خود را بعد از سه  سال تغییر داد. ایران در بازی برابر گوام به پیروزی پر گل 19 بر صفر دست یافته و رکورد بازی با مالدیو را دو گل ارتقا یافت. در این بازی که در تاریخ 4 آذر 1379 برگزار شد، کریم باقری با زدن شش گل بهترین گلزن بازی بود، علی کریمی 4 گل زد و علی دایی و فرهاد مجیدی هت تریک کرده و سه گل زده و سهراب بختیار زاده دو گل و نیکبخت واحدی هم یک گل برای تیم ملی ایران به ثمر رساندند.

 

سابقه بازی تیم ملی ایران در تبریز

 

تیم ملی ایران در هفت بازی که در تبریز داشته است، شکستی را در این شهر برابر حریفانش نداشته تا یمن تبریز برای تیم ملی خوب باشد.

تیم ملی ایران در دو بازی مقدمانی جام جهانی 2002 برابر تیم های تاجیکستان و گوام به برتری دست یافته است. در جام ال‌جی نیز تیم ملی ایران مقابل مراکش و پاراگوئه مساوی کرده و در نهایت در ضربات پنالتی در هر دو بازی به برتری دست یافته و فاتح این رقابت ها شد.

تیم ملی ایران سه بازی دوستانه نیز در تبریز انجام داده است که در سال 75 با دو گل تیم ملی قطر را شکست داده و در سال 76 نیز با سه گل کنیا را مغلوب خود کرده است. تیم ملی ایران در سال 77 در بازی برابر تیم ملی کویت به تساوی یک بر یک رضایت داد که این تنها بازی تیم ملی برگزار شده در ورزشگاه یادگار امام است و سایر بازی های در باغشمال انجام شده بود.

منبع: فارس