۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
روزنامه آفتاب‌یزد:

اظهارات نعمت‌زاده ده‌ها گل‌به‌خودی است

آفتاب‌یزد نوشت: به هر حال این موضوع حاکی از هنرمندی خاص آقای وزیر است که توانسته به بهانه حمایت از صنعت خودرو، کمک کند دلواپسان کل عملکرد دولت را زیرسوال ببرند؛ حمایتی که به اندازه ده ها گل به خودی حساب می‌شود.
کد خبر : ۲۵۶۶۲۵
صراط: روزنامه آفتاب یزد امروز پنج‌شنبه ۹۴/۶/۱۲ طی یادداشتی به قلم سیدعلیرضا کریمی نوشت: آقای وزیر صنعت آمده بود تا فضای شکل گرفته در جامعه علیه خودروی ایرانی را تلطیف نماید اما او در عین باتجربه بودن با لحن و ادبیاتی سخن گفت که نه تنها امروز کمپین «نه به خودروی صفر داخلی» ضعیف نشده بلکه بیش از پیش تقویت شده و با سرعت نور در حال گسترش در شبکه‌های مختلف اجتماعی و میان مردم است. ای کاش مشاوران و نزدیکان آقای وزیر فضای شکل گرفته در جامعه پس از اظهارات‌شان را ترسیم نمایند تا آقای نعمت‌زاده بدانند با این سخنان خود چه چالش‌ عظیمی برای دولت تدبیر و امید و ایضا رئیس جمهور روحانی ایجاد کردند. به شکل گذرا برخی از این چالش‌ها به شرح ذیل است:

اول: اگر تا پیش از این مردم صرفا به خاطر کیفیت خودروهای داخلی به کمپین «نه به خودروی داخلی» می‌پیوستند اکنون المان «لجبازی» هم به این موضوع افزوده شده است. در واقع اگر همین فردا خودروسازان داخلی کشور به ملت اطمینان دهند که کیفیت تولیداتشان را افزایش می دهند خیلی بعید است مردم از حرف خود کوتاه بیایند. چرا که برخی مسئولان نه تنها بی‌کفایتی خود را در مدیریت نشان داده‌اند بلکه اکنون آشکار گشته نحوه سخن گفتن با مردم را بلد نیستند!

دوم: دقت در رسانه‌های مخالف دولت به نیکی نشان می دهد چه تکاپویی را آغاز نموده‌اند تا از همین زاویه به رئیس‌جمهور روحانی و دولت ضربه وارد نمایند. این موضوع نکته‌ای بدیهی در دنیای ژورنالیست‌هاست؛ اکنون بهترین فرصت برای مخالفان است تا به واسطه اظهار فضل آقای وزیر تمام خوبی‌ها و نقاط قوت دولت را زیر سوال ببرند. به نوعی می توان گفت درحال حاضر اتمسفر رسانه‌ای کشور از مسائل هسته‌ای و موفقیتهای دولت و همچنین امید ایجاد شده به سمت اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت، شیفت و به نقل محافل تبدیل شده است. به هر حال این موضوع حاکی از هنرمندی خاص آقای وزیر است (!) که توانسته به بهانه حمایت از صنعت خودرو، کمک کند دلواپسان کل عملکرد دولت را زیرسوال ببرند؛ حمایتی که به اندازه ده ها گل به خودی حساب می‌شود.

سوم: تیم رسانه‌ای دولت بارها ثابت نموده که کلا در دنیای دیگری «سیر» می‌کند و آنچنان پیگیر تحولات روز نیست و یا حداقل این تحولات و اخبار برای آن مهم نیست.

از این رو رئیس‌جمهور روحانی وظیفه سنگین و خطیری در این برهه دارد؛ او بایستی از یکسو این موج ایجاد شده در جامعه را بشکند و از سوی دیگر با دستور و پیگیری مستمر خواستار تمکین خودروسازان نسبت به مطالبات مردمی شود. رئیس جمهور روحانی ثابت نموده کلام نافذی دارد؛ بنابراین، این امید وجود دارد رئیس دولت با گفتگوی مستقیم با مردم لحن غلط وزیر را جبران نموده و صنعت خودروسازی را از یک رکود فوق‌العاده و خطرناک نجات دهد. مدیران و حامیان خودروسازان کشور تاکنون از بالا با مردم سخن گفته‌اند که این روش بازتاب منفی داشته است؛

تا وقتی آقایان رودررو با ملت سخن نگویند و ادبیات تکریم به‌کار نبرند راه جایی نخواهند برد. بر فرض که توطئه‌ای پشت این کمپین خوابیده باشد؛ مدیران و مسئولان باید پیگیری نمایند اگر هم این چنین است چرا این توطئه این قدر در جامعه گرفته و مردم از آن استقبال نموده‌اند؟ ایشان باید بگردند کجا خیانتی صورت گرفته که جامعه این چنین از خودروسازان دل پردردی دارد. والسلام.