۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
رهامی:

تضعیف هاشمی از داخل اصلاح‌طلبان آغاز شد

رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: تضعیف آقای هاشمی رفسنجانی از داخل نیروهای منتسب به اصلاح‌طلبان آغاز شد.
کد خبر : ۲۵۶۶۴۳

صراط: حجت‌الاسلام محسن رهامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تکلیف اصلاح‌طلبان نسبت به دولت آقای روحانی روشن است اظهار کرد: از سال 92 از روحانی حمایت کردیم و اکنون به عنوان یک راهبرد این روند را ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: آقای روحانی قبل، حین و پس از انتخابات به هیچ عنوان خود را اصلاح‌طلب معرفی نکرده یا نگفته که در گروه اصلاح‌طلبان قرار دارد و از ابتدا دولت خود را میانه اعلام کرده است.

رهامی به موفقیت دولت روحانی در مسائل هسته‌ای اشاره کرد و افزود: دولت‌هایی که زیر منشور فصل هفتم سازمان ملل می‌روند سرنوشت آنها مانند حمله به عراق و افغانستان می‌شود و دولت روحانی با حمایت مجموعه نظام به‌ویژه مقام معظم رهبری توانست در این موضوع به‌خوبی عمل کند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه دولت روحانی توانست بحران جدی بین‌المللی را از ایران دور کند، تصریح کرد: موضوع مذکور ارزش بسیاری دارد و روحانی گام مهمی در ایجاد صلح جهانی برداشته است.

وی فضای باز سیاسی و راه‌اندازی خانه احزاب را از دستاوردهای دولت روحانی خواند و بیان کرد: اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت می‌کنند.

رهامی متذکر شد: ممکن است جریانی داخل اصلاحات باشد و به انتقادهای تند در شتاب دادن به خواسته‌های مردم در راستای اختلاف بین اصلاح‌طلبان و دولت حرکت کند و این امر در گذشته بوده است.

رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به اینکه از داخل جریان اصلاح‌طلبان نسبت به آقای هاشمی موضع بسیار تندی در گذشته گرفتند، خاطرنشان کرد: تضعیف هاشمی رفسنجانی از داخل نیروهای منتسب به اطلاح‌طلبان آغاز شد و حتی این جریان‌ها آن‌قدر تند رفتند و عبور از خاتمی را مطرح کردند.

وی اضافه کرد: جریان مذکور موجب می‌شود انتظارها و توقع‌ها در جامعه بالا برود و با توجه به اینکه دولت برای برآورده کردن این توقع‌ها توان کافی ندارد و زمان لازم می‌خواهد در نتیجه دولت را از عقبه اصلاح‌طلبان خالی می‌کند.

رهامی به سفرهای استانی اعضای کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اشاره کرد و گفت: در سفرهای استانی مردم را از توانایی‌های دولت آگاه می‌کنیم.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با تاکید براینکه تلاش می‌کنیم میدان عمل جریان‌های اصلاح‌طلب را به دست نیروهای افراطی ندهیم، خاطرنشان کرد: جامعه افراطی به طرف امنیتی شدن حرکت می‌کند و وقتی فضا مانند سال 88 امنیتی شود تمام جریان‌ها ضرر می‌کنند.

وی ادامه داد: به نظر بنده هیچ‌کس برنده قضایای سال 88 در کشور نبود و مسائلی از سال 88 داریم که هنوز نتوانستیم آن را برطرف کنیم و باقی مانده است.

رهامی با اشاره به اینکه انتخابات سال 88 تمام شده و رئیس جمهوری که با آن انتخابات بر سر کار آمد دوره‌اش به اتمام رسیده و رفته است، خاطرنشان کرد: هنوز مسئله‌های آن باقی مانده و تلاش می‌کنیم این مسائل برطرف شود.

رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به تجربه بزرگ انتخابات سال 84 اشاره کرد و یادآور شد: سال 84 می‌توانستیم روی آقای هاشمی ائتلاف داشته باشیم و معاون اولی و وزیر کشور را به حزب بعدی بدهیم اما برخی از نیروها حاضر نبودند این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به جریان منتقد دولت و اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: جریان مخالف برادران ما هستند و تعبیرهای کاسبان فتنه در مورد این افراد را به‌کار نمی‌بریم.

رهامی جریان مخالف دولت را دلسوزان نظام خواند و افزود: ممکن است در نحوه قرائت غیر از ما باشند و تلاش می‌کنیم در این حوزه توضیح دهیم.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه موضوع مهم‌تری به عنوان جمهوری اسلامی، استقلال و آینده کشور داریم، تصریح کرد: از هر نوع رویارویی در داخل کشور که به فرسایش توان نیروها منجر شود باید جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: دست تمام اصولگرایان را می‌بوسم تا به برگزاری انتخابات حداکثری کمک کنند و به جای اجماع اصلاح‌طلب‌ها به اجماع ملی فکر می‌کنیم و لازمه آن این است که به تنش‌ها میدان ندهیم.

منبع: فارس