۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹

واکنش تهرانی ها به سریال «تنهایی لیلا»

بر اساس یك نظرسنجی كه در مركز پژوهش و سنجش افكار صدا و سیما برگزار شد بیش از ۸۰ درصد بینندگان تهرانی از سریال «تنهایی لیلا» اظهار رضایت كردند.
کد خبر : ۲۵۶۶۷۳
صراط: در یك نظرسنجی تلفنی از مردم تهران درباره سریال «تنهایی لیلا» كه از ۴۵۰ نفر افراد بالای ۱۵ سال انجام شد بیش از ۵۵ درصد آنها بیننده مجموعه «تنهایی لیلا» بوده‌اند.

از مهم‌ترین دلایل بینندگان برای تماشای سریال «تنهایی لیلا» می‌توان به جالب و جذاب‌بودن موضوع سریال ۲۷ درصد، سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت ۱۷/۳ درصد و جدید بودن موضوع سریال ۱۵/۷ درصد اشاره کرد. برخی نیز آموزنده بودن، بازی خوب بازیگران، کنجکاوی در مورد دانستن پایان سریال، جذابیت دیالوگ‌ها و گفتگو‌های شخصیت‌های سریال را از دلایل تماشای سریال ذکر کرده‌اند.

در بخش دیگری از این سنجش عمومی از مخاطبان درباره جذاب بودن داستان سریال «تنهایی لیلا»، سوال شد كه بیش از ۷۷ درصد پاسخگویان در حد زیاد و خیلی زیاد داستان سریال را جذاب دانسته‌اند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی از پاسخگویان پرسیده شد که داستان سریال را تا چه اندازه داستانی جدید دیده‌اند، پاسخ به این سوال نشان می‌دهد که حدود ۶۸ درصد آن‌ها داستان سریال را در حد خیلی زیاد و زیاد، جدید دانسته‌اند. همچنین ۵۴/۳ درصد پاسخگویان در پاسخ به این سوال که موضوع سریال «تنهایی لیلا» تا چه اندازه باورپذیر بوده است، در حد زیاد و خیلی زیاد بر باور پذیری داستان صحه گذاشته‌اند. حدود ۶۳ درصد نیز بر آموزنده بودن داستان سریال برای جوانان تأکید کرده‌اند.

شیوه روایت داستان بین زمان حال و گذشته از دیگر مواردی است كه در این نظرسنجی لحاظ شده بود. نتایج نشان می‌دهد ۶۰ درصد مخاطبان به نحوه روایت با تغییر زمان از حال به گذشته و بالعكس موافقند و حدود ۳۰ درصد نیز این نحوه روایت را موجب سردرگمی بیننده دانسته‌اند.

از دیگر نتایج این نظرسنجی در خصوص موسیقی سریال بوده است که ۷۷/۹ درصد پاسخگویان در حد خیلی زیاد و زیاد، موسیقی سریال را پسندیده و آن را جذاب عنوان کرده‌اند. مهم‌ترین نتایج این نظرسنجی نشان‌دهنده رضایت پاسخگویان از این سریال است. ۸۰/۷ درصد در حد خیلی زیاد و زیاد رضایت خود را از سریال اعلام کرده‌اند و ۱۲ درصد نیز در حد کم یا خیلی کم از سریال رضایت داشته‌اند.

مجموعه «تنهایی لیلا» كه پخش آن، این هفته به پایان رسید مجموعه ای با موضوع اجتماعی- اخلاقی بود كه محمدحسین لطیفی آن را كارگردانی كرده و محمدرضا شفیعی تهیه كننده آن بود.

در خلاصه این داستان آمده است: محمد پس از زلزله‌ای كه در آن همه خانواد‌ه‌اش را از دست داده، متولی امامزاده‌ای شد. عشق یك دختر او را در شرایط ویژه‌ای قرار می‌دهد به شكلی كه ایمان او در محك قرار می‌گیرد و سربلند از این امتحان بیرون می آید. صداقت او بر روح دختری كه ممكن بود به دامی شیطانی برای محمد بدل شود اثر می گذارد و عاشق محمد می شود اما این عشق به زندگی كوتاهی با محمد می انجامد و پس ازمرگ محمد، این بوته آزمایش، دختر از فرنگ برگشته را هر روز آبدیده تر می كند.

داستان این سریال در قسمت هایی از ناهنجاری های اجتماعی در برخی از اصناف کشور پرده بر می‌دارد و به نوعی تلاش می کند تا توان عدالت گستری این صنف را به مخاطبان نشان دهد.

مینا ساداتی، بهروز شعیبی، اكبر زنجان پور، حسن پورشیرازی، آفرین عبیسی، نسرین مقانلو، برزو ارجمند و سام قریبیان از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

منبع: مهر