۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳

کی‌روش: تیم ملی فوق‌العاده‌ بازی کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تمجید عملکرد شاگردانش در دیدار برابر گوام گفت: آنها که به استادیوم آمدند افسوس نخوردند چرا که تیم ملی مقابل گوام بازی فوق العاده‌ای ارایه کرد.
کد خبر : ۲۵۶۶۹۷
صراط: کارلوس کی‌‌روش در نشست خبری پس از دیدار پنجشنبه شب تیم ایران برابر گوام که با برتری ۶ بر صفر تیم کشورمان همراه شد در جمع خبرنگاران گفت: من کلمات اولیه خودم را به تبریک به بازیکنانم اختصاص می‌دهم چونکه عملکرد خوبی داشتند. من به آنها به خاطر کاری که در زمین کردند تبریک می‌گویم و از صمیم قلب از تک تک هوادارانی که به استادیوم آمدند تشکر می‌کنم. من مطمئن هستم آنها که به استادیوم آمدند افسوس نخواهند خورد چرا که فوتبال فوق‌العاده‌ای را از تیم ملی شاهد بودند.

وی ادامه داد: من به تیم ملی گوام هم خسته نباشید می‌گویم. آنها تمرکز زیادی داشتند و تلاش فراوانی انجام دادند اما کار سختی در زمین داشتند چرا که امروز تیم ایران یک هدف را در زمین دنبال می‌کرد و آن پیروز شدن بود.

وی در رابطه با عملکرد جوانان در تیم ملی گفت: اطمینان خاطر بالایی دارم و برنامه ویژه‌ای برای جوانان داریم این جوانان می‌توانند عملکرد خوبی در آینده داشته باشند. در حال حاضر زمان این است که از این بـُرد لذت ببریم. ما باید به سرعت ریکاوری‌مان را انجام دهیم، چون باید چند روز دیگر به مصاف تیم هند برویم. این مسابقه تازه اولین سه امتیاز ما است که امتیازات ما را به عدد ۴ رساند.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: سوال کلیدی من در حال حاضر این است که شما برای تیم ملی چه کار کرده‌اید؟ من وظیفه‌ام را انجام داده‌ام و وقتی صحبت از شما می‌شود، منظور افرادی است که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. افرادی که مسئولیت دارند باید کمک کنند.

وی تصریح کرد: دستاوردها مشخص است. من بار دیگر جا دارد که از بازیکنانم تشکر کنم بابت کاری که انجام داده‌اند و از هواداران که ما را حمایت کردند.

کی‌روش در خصوص جوانگرایی در تیم ملی اظهار کرد: جوانان ما امروز عملکرد فوق العاده‌ای داشتند، البته جا دارد که از خسرو حیدری، پژمان منتظری، آندرانیک تیموریان، سیدجلال حسینی و امید ابراهیمی تشکر کنیم که به جوانان تیم کمک کردند. ما هم ادامه می‌دهیم و به فکر نتیجه گرفتن هستیم.

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص آشتی هواداران با بازی‌های ملی توضیح داد: فکر نمی‌کنم که این مساله در حال حاضر در میان باشد. هواداران امروز از تیم ما حمایت کردند و به این دلیل که تیم ملی چندین ماه است که مسابقه‌ای را انجام نداده، اشتیاق خاصی داشته‌اند. مطمئنا هوادارانی که امروز به ورزشگاه آمدند از بازی و کسب سه امتیاز لذت بردند.

وی ادامه داد: اما الان وظیفه ما است که بپرسیم تا برای تیم ملی چه کرده‌ایم. من مسئولیت را پذیرفته‌ام و تا آخرش هم هستم. در ایران تجار بسیار موفقی در خارج و داخل این کشور حضور دارند و افراد بسیار ثروتمندی هستند. آنها اگر می‌توانند باید بیایند و از تیم ملی حمایت کنند ما با شرایط بیشترین تلاش را داشتیم و هیچ شکی نیست که می‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص بازی با هند خاطرنشان کرد: اگر شرایط فراهم نباشد، بازی دشوار است. ما سعی می‌کنیم بهتر و بهتر باشیم و در آینده عملکرد خوبی داشته باشیم، اما با این بازیکنان می توانیم به شرایط ایده‌آل برسیم. این بازیکنان جوان بعد از بازی تیم ملی در اختیار باشگاه‌شان قرار می‌گیرند.

کی‌روش گفت: بازیکنان ما استعدادهای خوبی هستند و پتانسیل بالایی دارند، اما باید زمانی هم این بازیکنان در اختیار من باشند تا از آنها استفاده کنم.

وی در ادامه عنوان کرد: ۲۴۰ کشور سعی می‌کنند که در جام جهانی حضور داشته باشند و تنها ۳۲ کشور افتخار این حضور را به دست می آورند. ما اگر فکر می‌کنیم که صعود به جام جهانی مانند قدم زدن در پارک است سخت در اشتباه هستیم  و اصلا این گونه نیست و سخت در اشتباه هستیم.

سرمربی تیم ملی ایران تاکید کرد: سه مسئله هیچگاه باز نمی‌گردد. ابتدا زمان است و اگر از دست رود هیچگاه بازنخواهد گشت و پس از آن حرفی است که زده می‌شود و نمی شود به آن عمل نکرد و سوم بحث سلامت است. فعلا بازیکنی مثل بختیار رحمانی از پیش ما رفته و ممکن است چند ماه دیگر افرادی مانند آزمون و ترابی از پیش ما بروند. جام جهانی برای ما همین فردا آغاز می شود و بازی با هند همین فردا است که من نمی‌توانم اعتبارم را در صورت عدم آمادگی بگذارم.

وی افزود: من عاشق تیم ملی، بازیکنان و هواداران هستم و فقط توقع احترام دارم. باید همگی دست در دست هم دهیم تا برنامه‌های متحد که هدف اصلی حضور در جام جهانی روسیه است و مهمترین هدف ۷۵ میلیونی ایرانی است. بار دیگر اعلام می‌کنم که اگر شرایط مهیا نیست همین الان آماده رفتن از تیم ملی هستم.

منبع: مهر