۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

صدورحکم بازداشت رئیس جمهور گوآتمالا

رسانه ونزوئلایی «ال‌ناسیونال» گزارش داد که دادگاه گوآتمالا حکم بازداشت موقت رئیس جمهور مستعفی این کشور را به اتهام مشارکت در فساد مالی دولتی صادر کرد.
کد خبر : ۲۵۶۷۴۵

صراط: «میگل انگل گالوز» قاضی دادگاه گوآتمالا حکم بازداشت موقت «اتوو پرز مولینا» رئیس جمهور مستعفی گوآتمالا را به اتهام مشارکت در فساد مالی دولتی موسوم به «لالینه‌آ» صادر کرد.

به گزارش «ال‌ناسیونال»، قاضی این دادگاه اعلام کرد که چون احتمال می‌دهیم که «پرز مولینا» از دست قانون فرار کند وی را به دفتر مرکزی «ماتامورو» واقع در «گوآتمالا سیتی» پایتخت گوآتمالا منتقل کردیم.

رئیس جمهور مستعفی گوآتمالا به خبرنگاران گفت که هرگز در فکر خروج از کشور نبوده و نیستم.

حکم بازداشت موقت «پرزمولینا» پس از دادگاه وی صادر شد؛ در این جلسه وزارت عمومی گوآتمالا شواهدی دال بر مشارکت رئیس جمهور گوآتمالا در پرونده فساد مالی دولتی و رشوه خواری‌های کلان مقامات این کشور ارائه داد.

«گالوز» در این دادگاه اعلام کرد که «پرز مولینا» تا زمان روشن شدن پرونده و همچنین برگزاری جلسات دادگاه وی در بازداشت موقت خواهد بود.

«پرز مولینا» پس از اظهارات دادستان این کشور و ارائه شواهد و مدارک مبنی بر مشارکت رئیس جمهور سابق این کشور در فساد مالی دولتی، به جایگاه آمد و گفت که در جلسه دادگاه امروز (جمعه) از خود در برابر اتهامات وارد شده دفاع خواهد کرد ؛ وی در ادامه اظهاراتش افزود که هرگز قصد فرار و خروج از کشور را نداشته است.

«سزار کالدرون» وکیل مدافع رئیس جمهور سابق گوآتمالا ضمن رد شایعات مربوط به قصد «پرز مولینا» مبنی بر فرار از کشور، از محضر دادگاه تقاضای تجدید نظر کرد.

رئیس‌جمهور موقت گوآتمالا سوگند یاد کرد

طبق گزارش‌های دریافتی پس از قبول استعفای «پرزمولینا» از منصب ریاست جمهوری گوآتمالا از سوی کنگره این کشور، «آلخاندور مالدونادو» به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور آمریکای لاتین سوگند وفاداری یاد کرد.

به گزارش فارس، روز گذشته رئیس جمهور گوآتمالا پس از گذشت ساعاتی از صدور حکم بازداشت وی از سوی دادگاه گوآتمالا اعلام کرد که از سمت خود کناره‌‌گیری می‌کند.

2 سپتامبر( 11 شهریور) یک قاضی گوآتمالایی پس از لغو مصونیت سیاسی «اتو پرز مولینا» رئیس‌جمهور گوآتمالا از سوی کنگره این کشور، حکم بازداشت وی را به اتهام فساد مالی صادر کرد.

اول سپتامبر(10 شهریور ماه) کنگره گوآتمالا مصونیت سیاسی رئیس‌جمهور این کشور را به جرم مشارکت در فساد مالی دولتی موسوم به «لالینه‌آ» لغو کرد.

«کارلویس هررا» دبیر هیئت مدیره کنگره گوآتمالا اعلام کرد که با رأی موافق نمایندگان مجلس عمومی گوآتمالا مصونیت سیاسی رئیس جمهور این کشور به اتهام مشارکت وی در فساد مالی دولتی، لغو شد.

پس از انتشار خبر لغو مصونیت سیاسی «پرز مولینا» مردم گوآتمالا در خیابان‌های اصلی و مراکز مهم کشور تجمع کردند و از صدور این فرمان ابراز شادمانی کردند.

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز