۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

حراج ایمیل‌های لو رفته کلینتون

هکر‌ها تهدید کردند ایمیل‌های منتشر نشده وزیر خارجه سابق آمریکا را به فروش می‌رسانند.
کد خبر : ۲۵۶۷۷۵
صراط: شماری از هکر‌ها اعلام کردند که برخی ایمیل‌های منتشر نشده هیلاری کلینتون را به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به مزایده می‌گذارند.یکی از هکر‌ها گفت: کلینتون یا یکی از همکاران وی فراموش کردند ایمیل‌های ارسالی را پاک کنند.

این هکر تاکید کرد: اگر ایمیل‌هایی که در اختیار ما هستند منتشر شوند، نه تنها اقدام‌های وی به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری به پایان می‌رسد، بلکه امنیت ملی آمریکا به خطر می‌افتد، حدود نیمی از شهروندان آمریکا با بیان این‌که کلینتون در اقدام‌های خود صادق نبوده است، خواستار توقف کمپین تبلیغاتی وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور هستند. 

گفتنی است؛ چند روز پیش در جریان تحقیقات پیرامون استفاده هیلاری کلینتون از یک سِروِر خصوصی هنگام تصدی سمت وزارت خارجه مورد بررسی قرار گرفته و براساس قانون آزادی اطلاعات منتشر شده است.

در عین حال، وزارت خارجه بیش از یکصد و بیست ایمیل را حاوی اطلاعات محرمانه تشخیص داده و بخش‌هایی از آنها را حذف کرده است، این در حالی است که دو ماه پیش، خانم کلینتون گفت که هیچ یک از ایمیل‌هایی که از سرور خصوصی ارسال شده طبقه‌بندی شده و سّری نبوده و اوایل ماه گذشته موافقت کرد که سرور شخصی و نسخه ایمیل‌های خود را برای بررسی در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد.