۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

زنگنه: ستاد تدابیر اقتصادی تعطیل نشده

وزیر نفت گفت: تشکیل جلسات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دولت تعطیل نشده است و تا زمان وجود مشکلات اقتصادی تحریم پابرجاست.
کد خبر : ۲۵۶۸۷۹
صراط: وزیر نفت گفت: تشکیل جلسات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دولت تعطیل نشده است و تا زمان وجود مشکلات اقتصادی تحریم پابرجاست.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری جلسات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دولت متوقف یا لغو شده است یا خیر گفت: تشکیل جلسات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی تعطیل نشده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن وجود داشته باشد شاهد برگزاری جلسات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی خواهیم بود.

وزیر نفت تصریح کرد: تشکیل جلسات تدابیر ویژه اقتصادی در دولت به تعویق نیفتاده و هر زمانی که دستور کاری وجود داشته باشد این جلسات تشکیل می‌شود.

در همین رابطه اسحاق جهانگیری پیش از این در دیدار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تاکید کرده بود: در دوران پساتحریم باید به تک تک فرصت‌ها توجه داشت و بخش خصوصی را که واقعیت اقتصاد ایران است، به خوبی در تصمیم گیری‌ها لحاظ کرد.

وی تصریح کرد بود: تمامی تصمیماتی که در دوران تحریم اتخاذ شده است باید لغو شود، چراکه در آن دوره ستاد تدابیر اقتصادی بعضا به دلیل شرایط تحریم برخی قوانین و مقررات کشور را دور می زد که در شرایط پساتحریم از جمله اولین اقداماتی که باید صورت گیرد، این است که این ستاد و سیاست‌های دوران تحریم ملغی اعلام شود.

ستاد تدابیر ویژه اقتصادی متشکل از رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصادی دولت با هدف تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی استراتژیک با حجم مناسب، جلوگیری از اخلال در سیستم مالی کشور و صیانت از ذخایر ارزی و طلای کشور و راهکارهای ابتکاری مداوم برای دورزدن تحریم‌ها در دولت گذشته تشکیل شد که در مجموع در دولت دهم 118 جلسه داشت.

مسئولیت ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دولت یازدهم از معاون اولی ریاست جمهوری به دبیر شورای عالی امینت ملی تفویض شده است.
منبع: فارس