۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

تعداد نمایندگان خبرگان به 88 نفر می‌رسد

اسلامی مطرح کرد: در حال حاضر 86 نفر عضو مجلس خبرگان رهبری هستند که مقرر شد در دور آینده انتخابات این مجلس، بدون کاهش تعداد نمایندگان استان تهران، دو نماینده جامع‌الشرایط از سوی مردم استان البرز انتخاب شوند و تعداد کل به 88 نفر ارتقا یابد.
کد خبر : ۲۵۷۰۸۹
صراط: نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری از افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به 88 نفر خبر داد.

آیت‌الله علی اسلامی ظهر در خصوص مصوبات اخیر نشست مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در پایان نشست چند روز گذشته نماینده‌های مردم در مجلس خبرگان رهبری که در تهران برگزار شد، گفت‌وگوهایی برای افزایش تعداد اعضای این مجلس در دوره‌های بعد صورت گرفت.

وی بیان کرد: دو نظر برای این امر ارائه شد که هر یک از سوی نمایندگان حاضر در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت طرح افزایش تعداد نمایندگان در قالب یک جمع‌بندی و مصوبه به تأیید نمایندگان رسید.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تثبیت تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و افزایش آن‌ها به 99 نفر، دو طرح و ایده بود که از سوی نمایندگان کنونی مجلس خبرگان رهبری مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

اسلامی ادامه داد: نمایندگانی که به طرح نخست یعنی تثبیت تعداد نمایندگان گرایش داشتند، تفکیک برخی استان‌ها و افزایش تعداد جمعیت بسیاری از مناطق کشور مانند خوزستان و غیره را مهمترین دلیل خود عنوان کردند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عدم نیاز تعداد افزایش نمایندگان مجلس خبرگان رهبری مانند مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا، دلیلی بود که مورد توجه برخی نمایندگان قرار گرفت که می‌تواند زمینه انتخاب فرد اصلح برای راهیابی به مجلس و انجام هرچه مطلوب‌تر وظایف این حوزه را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بحث و گفت‌وگوی نمایندگان حاضر در مجلس خبرگان، اعضای حاضر با توجه به تفکیک شهرستان کرج و سایر شهرهای حومه آن از استان تهران و لزوم مشارکت مردم این منطقه در انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری، افزایش تعداد نمایندگان این مجلس را تنها برای استان البرز مجاز دانستند.

اسلامی مطرح کرد: در حال حاضر 86 نفر عضو مجلس خبرگان رهبری هستند که مقرر شد در دور آینده انتخابات این مجلس، بدون کاهش تعداد نمایندگان استان تهران، دو نماینده جامع‌الشرایط از سوی مردم استان البرز انتخاب شوند و تعداد کل به 88 نفر ارتقا یابد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیگر مصوبات مجلس خبرگان رهبری در خصوص تعداد نمایندگان مجلس در دور آینده آن اظهار داشت: برای سایر استان‌ها، افزایش تعداد نمایندگان انجام نمی‌شود و با تثبیت تعداد نمایندگان کنونی، فعالیت‌ها و وظایف این مجلس پیگیری می‌شود.

وی افزود: در صورت احساس ضرورت برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان برای آن تصمیم‌گیری می‌کنند.
منبع: فارس