۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

تعجب رسایی از جمله‌‌ی عراقچی

رسایی نوشت: اگر دوستان دغدغه‌های رهبر انقلاب در خصوص تحریم‌ها را تامین کرده بودند، چه دلیلی داشت که ایشان در دیدار با اعضای مجلس خبرگان بفرمایند که اگر قرار است چارچوب تحریم‌ها حفظ شود، پس ما برای چه مذاکره کردیم؟
کد خبر : ۲۵۷۱۰۱
صراط: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مجلس و عضو کمیسیون بررسی برجام در جدیدترین مطلب صفحه اینستاگرامش مطلبی را درباره جلسه اخیر این کمیسیون منتشر کرد.

وی در این باره نوشت: امروز صبح در جلسه بررسی حقوقی برجام در فرصتی که داشتم، توضیح دادم که چرا و چگونه بر اساس قانون، مجلس می تواند برجام را نه رد کند و نه تصویب بلکه برای رفع معایب آن را بازگرداند و بعد با اشاره به بیانات صریح رهبر انقلاب گفتم که ایشان به عنوان یک ناظر منصف، مطلع و بی طرف هم اعلام کردند که با این وضع باقی ماندن تحریمها معامله ای در کار نخواهد بود و... آقای عراقچی پاسخ دادند که ما در برجام دغدغه های رهبری درباره تحریمها را رعایت کرده ایم! دقیقا همانطور که شما از این جمله آقای عراقچی تعجب کردید، ما هم امروز صبح در جلسه کمیسیون برجام از این اظهارات آقای معاون متعجب شدیم.

به نظر شما اگر این دوستان دغدغه های رهبر انقلاب در خصوص تحریمها را تامین کرده بودند، چه دلیلی داشت که ایشان در دیدار با اعضای مجلس خبرگان بفرمایند:

اگر قرار است چارچوب تحریمها حفظ شود، پس ما برای چه مذاکره کردیم؟ و این، کاملاً مخالف علت حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات است زیرا هدف از مذاکرات برداشته شدن تحریمها بود.

اگر برخی امتیازات را دادیم عمدتاً برای این بود که تحریمها برداشته شود وگرنه میتوانستیم از 19هزار سانتریفیوژی که داریم، درمدت کوتاهی به 50تا 60هزار سانتریفیوژ برسیم و غنی سازی 20درصد را نیز ادامه دهیم وتحقیق وتوسعه را هم سرعت بیشتری ببخشیم.

اگر قرار است تحریمها برداشته نشود، پس معامله ای هم درکار نخواهد بود، بنابراین باید تکلیف این موضوع مشخص شود.

آیا این بیانات رهبر انقلاب یعنی دغدغه های ایشان درباره تحریمها برطرف شده!؟ امروز آقای عراقچی کمی عصبانی بود، نمی دانم چرا اما در پاسخ به انتقادات و اشکالات دوستان نماینده، چندبار از کوره در رفت و پرخاشگری کرد حتی یکبار عینکش را پرت کرد روی میز. من هم به ایشان گفتم ای کاش پای میز مذاکره اینطور رفتار می کردید، بعد از جلسه هم گفتم ای کاش وقتی جان کری زنگ زد به آقای ظریف که کشتی کمک به مردم یمن باید برگردد، به جای برگرداندن کشتی، عینک به زمین می زدید. به شوخی گفتم هیچ‌وقت یک ایرانی را تهدید نکنید فقط تلفن بزنید ما خودمان انجام می دهیم!! البته ان شاالله مثل جلسه قبل از شبکه خبر مشروح جلسه پخش خواهد شد.
منبع: فارس