۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

درآمد بازی افغانستان - ژاپن به ایران نمی‌رسد

دبیرکل فدراسیون فدراسیون افغانستان گفت: درآمدهای حاصل از بلیت فروشی دیدار افغانستان و ژاپن به فدراسیون ایران نمی‌رسد و تمام این پول‌ها به فدراسیون فوتبال افغانستان خواهد رسید.
کد خبر : ۲۵۷۲۲۱
صراط: دبیرکل فدراسیون فدراسیون افغانستان گفت: درآمدهای حاصل از بلیت فروشی دیدار افغانستان و ژاپن به فدراسیون ایران نمی‌رسد و تمام این پول‌ها به فدراسیون فوتبال افغانستان خواهد رسید.

سید علیرضا آقازاده در خصوص میزبانی کشورمان از تیم فوتبال افغانستان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی گفت: برای انجام این کار فدراسیون فوتبال ایران خیلی زحمت کشید در حالی که هیچ کشوری اجازه میزبانی به افغانستان را نمی‌داد اما ایران این اجازه را به ما داد و ما از آن‌ها بسیار ممنونیم.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر اخباری منتشر شده بود که مقامات فدراسیون فوتبال ایران را ناراحت کرده است چرا که در این اخبار آمده قرار است درآمدهای حاصل از بلیت فروشی دیدار افغانستان و ژاپن به فدراسیون ایران برسد و این درحالی است که تمام این پول‌ها به فدراسیون فوتبال افغانستان خواهد رسید.

آقازاده در مورد تعیین قیمت بلیت فروشی برای این دیدار که برای هر نفر 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است گفت: ابتدا قصد داشتیم این بلیت‌ها را طبق جایگاه‌های مخصوص خود به سه قیمت 20، 30 و 50 هزار تومان بفروشیم ، اما پس از اینکه فیفا و AFC قبول نکردند تا هواداران در طبقه دوم ورزشگاه آزادی که بدون صندلی است، مستقر شوند. در جلسه‌ای که با مسئولان داشتیم مقرر شد تا تمامی این بلیت‌ها به قیمت 50 هزار تومان عرضه شود.

دبیرکل فدراسیون افغانستان با بیان اینکه دیدار تیم ملی کشورش با ژاپن به صورت مستقیم پخش خواهد شد یادآور شد: پس از اینکه دیدیم استادیوم صد هزار نفری پر نمی‌شود و ما فقط می‌توانیم پذیرای حضور 30 هزار نفر از مردم افغانستان در این ورزشگاه برای تماشای دیدار با ژاپن باشیم و برای اینکه مخارج برگزاری این دیدار در ایران در بیاید تصمیم گرفتیم تا تمام بلیت ها 50 هزار تومانی شود. چرا که فدراسیون افغانستان مثل سایر فدراسیون‌های دنیا نیست که پول زیادی داشته باشد و بخواهد از این پول‌ها هزینه کند.

وی یادآور شد: از فدراسیون ایران تشکر می‌کنیم که برای این اقدام و میزبانی از افغانستان زحمات زیادی را متقبل شدند. بخصوص آقایان کفاشیان و اسدی آن‌ها در واقع همسایگی را برای ما تمام کردند و دستشان درد نکند.

آقازاده تاکید کرد: قرار است فدراسیون ایران به ضمانت ما هزینه‌ها را متقبل شود و در آخر ما با آن‌ها حساب و کتاب خواهیم کرد. در این بین هیچ پول اضافه‌ای به جیب فدراسیون ایران نمی‌رود و اتفاقا این میزبانی فقط برای آن‌ها یک دردسر اضافه‌ای را ایجاد خواهد کرد.
منبع: فارس